Phil Manzanera - Primitive Guitars (1982)

Label: EG

1. Criollo (5:13)
  2. Caracas (4:05)
  3. La Neuva Ola (4:36)
  4. Bogota (4:06)
  5. Ritmo de los Angeles (3:08)
  6. Europe 70-1 (3:42)
  7. Impossible Guitar (6:11)
  8. Big Dome (6:20)
  9. Europe 80-1 (4:00)
WPE
Op zich een interessant album om eens te horen. Een beetje wazig, dat wel. Je hoort veel aparte geluiden, al dan niet voorzien van synthesizer. Af en toe klinkt het wel alsof het binnen een paar uur in elkaar is geflanst, maar er zitten toch wel originele momenten in. Ik heb een poging gedaan om andere albums van hem te beluisteren, maar op Listen Now na vind ik het niet goed.

avatar van musician
Waarschijnlijk komt Phil het meest tot zijn recht aan de hand van songsmid Bryan Ferry.....
Dat Manzanera goed gitaar kan spelen staat niet ter discussie. Maar hij komt/kwam met zijn spel het beste tot zijn recht bij Roxy Music.