Fred Neil - Bleecker & MacDougal (1965)

Pop / Blues
Label: Elektra

1. Bleecker & MacDougal (2:17)
  2. Blues on the Ceiling (2:27)
  3. Sweet Mama (2:39)
  4. Little Bit of Rain (2:25)
  5. Country Boy (2:29)
  6. Other Side to This Life (2:58)
  7. Mississippi Train (2:22)
  8. Travelin' Shoes (2:20)
  9. The Water Is Wide (4:20)
  10. Yonder Comes the Blues (1:53)
  11. Candy Man (2:31)
  12. Handful of Gimme (2:17)
  13. Gone Again (3:14)
Stijn_Slayer
Geweldig album van Freddy Neil. De opvolger hiervan is ook goed, maar die is in de folk stijl. Deze is meer bluesy en ook minder eentonig. Ook een veel opwekkender tempo in veel nummers.

Het is jammer dat deze man nooit de waardering heeft gekregen die hij verdiende.

avatar van De Luisteraar
Fred Neil, jammer voor ons dat hij na 1968 niet meer zo nodig hoefde. Ik meen eens gelezen te hebben dat hij zich daarna bemoeide met de opvang van dolfijnen.
De onvolprezen Bintangs hebben zich vergrepen aan Blues on the Ceiling. De Bintangs konden veel beter dan ze op hun cover lieten horen. Toch prijs ik hen dat ze Fred Neil tenminste kenden.

avatar van AdrieMeijer
Zijn markante, lage stem maakt hem heel bijzonder maar verder doet Fred Neil me niet veel. Ik vind "A Little Bit Of Rain" echt mooi, maar de andere songs hebben voor mij geen eeuwigheidswaarde.
In Amerika denken ze daar anders over, ik heb zelf een Fred Neil website gemaakt met teksten en gitaarakkoorden en ik krijg geregeld positieve feedback uit de USA. Daar ziet men hem als de gelijke van Tim Hardin en Tim Buckley. Ikzelf schat die laatste twee veel hoger in, Fred heeft drie of vier mooie nummers geschreven, Hardin en Buckley grossierden erin en hun songs hadden een enorme muzikale zeggingskracht.

avatar van Edgar18
De pareltjes op dit album (Country Boy, Other Side to This Life, The Water Is Wide) zorgen ervoor dat dit album nipt 4* scoort. En, ik sluit niet uit dat hij in de toekomst nog verder groeit.