Sigur Rós - Hlemmur (2003)

IJsland
Score
Label: Krúnk

1. Jósef Tekur Fimmuna í Vinnuna [Jósef Takes the Nr. 5 to Work] (3:04)
  2. Hlemmur 1 (1:38)
  3. Fyrsta Ferð (The First Trip) (2:35)
  4. Vetur (Winter) (1:48)
  5. Hvalir í Útrýmingarhættu (Endangered Whales) (3:00)
  6. Hlemmur 2 (0:43)
  7. þversögn (Paradox) (2:09)
  8. 1970 (1:14)
  9. Jósef Tekur Fimmuna í Vinnuna 2 (1:47)
  10. Ég Mun Læknast! (I Will Recover!) (1:54)
  11. 1993 (1:12)
  12. Hlemmur 3 (1:19)
  13. Síðasta Ferð (The Last Trip) (2:38)
  14. 23:20 (1:42)
  15. Byrgið (The Shelter) (1:36)
  16. Áfram Ísland (Go Iceland) (1:22)
  17. Allt Tekur Sinn Tíma! (All in Due Time!) (2:46)
  18. Hannes (A Male Name) (2:39)
  19. Óskabörn þjóðarinnar (Model Citizens) (4:45)
avatar van dynamo d
Het schijnt dat deze score op het eigen label 'Krunk' van Sigur Ros in augustus of september opnieuw wordt uitgebracht. Ik had hier nog niet eerder van gehoord, maar kwam het op de website van Sigur Ros tegen. Heeft iemand dit album al beluisterd?

neo
Zo'n 3 jaar geleden weleens beluisterd... Heb de cd er weer even bijgepakt.

avatar van dynamo d
neo schreef:
Zo'n 3 jaar geleden weleens beluisterd... Heb de cd er weer even bijgepakt.

Ik had 't kunnen weten: wie anders dan Neo!

neo
Englar Alheimsins heb ik anders nog steeds niet gehoord.

Hlemmur is een prachtige elektronische score die op geheel op sfeer berust en kalm aan een vrij sombere sfeer neerzet. Het bevat veel ambient , gitaar gepluk, xylofoon en wat sporen van droning, hervormde piano akkoorden en een sample her en der. Ook valt er een thema in te bespeuren wat in de herhaling samenhangt met de docu waarin drugsverslaafden dag in dag uit bij een busstation hangen, en niet monotoon wordt. 4 sterren

Prachtige score.
Fragmentarische muziek/puzzelstukjes, die tijdens het laatste nummer in elkaar vallen. Ideale CD bij het lezen van een boek.

Sietse
Na () de leukste full length van Sigur Ros als je het mij vraagt.

avatar van unmudded lake
Daar kan je weleens gelijk in hebben Sietse.

Stijn_Slayer
Is die documentaire eigenlijk wat? Misschien dat ik die anders eerst bekijk om te zien/horen hoe beeld en muziek samenvallen.