Harry Chapin - Greatest Stories Live (1976)

Pop / Folk

12. The Shortest Story
avatar van floris013
Ah!
"I am the morning DJ on W*O*L*D
Playing all the hits for you wherever you may be"

Harry Chapin, helaas niet zo heel bekend in den lage landen. Waar dat aan moge liggen, wellicht de grote oneerlijkheid in deze wereld. Aan de songs, de artiest en de kwaliteit kan het gewoon niet liggen. Een der groten onder de songwriters. Ooit eens dan, veel te vroeg overleden door een stupide auto ongeluk. Daarmee ook een prachtige carriëre vroegtijdig afgesloten en zullen we never weten wat er nog aan moois zou kunnen zijn gekomen. Cats in the Cradle, WOLD, songs welke wellicht bekend zijn, middels bijv. een reclame spotje hier. Een fantastisch songwriter met indringende verhalende teksten waarvan ik soms een traan in mijn ogen kreeg. En nog ja, krijg. Greatest Stories live ware dan een geweldige live registratie, ooit gekocht op vinyl, Amerikaanse import, en dan heb ik het over mijn studentenjaren te Grunningen, tegen een toen al belachelijke prijs welke ten zeerste kan concureren met de huidige vinylprijzen. Maar ja, fan van zowat het eerste uur, je mot dat ding hebben ja. Nog steeds hier, zuinig mee geweest, de prijs, nietwaar. Maar kwalitatieve goede opname, sfeervol concert, geweldige interactie met publiek en met songs als bovengenoemde plus bijv. I want to learn a lovesong, Mr. Tanner, Circle, en het prachtige A better place to be, tekstueel kippenvelsong ja. Herkenbaar des te meer zeker nu, over het alleen zijn, eenzaam zijn...anywhere is a better place to be. Ja, heel heel eerlijk, zo worden ze niet meer gemaakt dus, echte liedjes, ambachtelijk. En kan Adele en co daar een puntje aan zuigen, of zichzelf net te lang onderdompelen in koud water. Get you gone...ware classic deze en nog steeds ja. Stukje pophistorie die blijft en beklijft. De true heroes dus