KTL - KTL 2 (2007)

4. Snow 2 (12:12)
avatar van Jazper
Ik luister nu Theme.

Wow!

Wat een fijne stroom geluid die welhaast swingt, maar vooral raast. Gers!

avatar van Nakur
De eerste keer (vanochtend) dat ik deze cd luisterde vergeet ik nooit meer. het debuut weet ik ondertussen al beter op waarde te schatten, maar valt in een diep zwart gat vergeleken met 2. Ik heb geen idee hoe vaak ik deze cd ga luisteren want de melodie van Theme zit diep in mijn geheugen gekrast. Top plaat

Maand verder, en ik ben nog steeds lyrisch over deze cd. van 4* naar 4,5*

avatar van Nakur
*kick*. Deze cd verdient de aandacht van een veel breder publiek. van blackmetal naar ambient en noise.

avatar van Jazper
Ik zie er altijd een beetje tegenop dit te gaan luisteren. Het is zo heftig zwaar. Ben altijd bang dat ik het niet overleef.

Binnenkort toch maar weer eens proberen
Ik zie namelijk dat ik er nog geeneens geen stem niet bij heb staan.

avatar van Nakur
Ik gaf een half jaar geleden een fiere 4,5*. Een punt hoger dan het debuut, welke toch té onsamenhangend klinkt.

Er zijn drie prima drone-nummers en een fenomenale track te vinden op deze plaat. En dan heb ik het natuurlijk over Theme. 27 minuten pure doodsangst. De drum die het nummer doet starten, tekent elke slag een klein stukje van de uiteindelijke martelruimte en verdrinkt uiteindelijk in 24 minuten pure waanzin. Eigelijk precies wat de Franse film Irreversible deed, door te beginnen met loodzware drums, spinnende camera's en zieke beelden. Of een oude film van Cronenberg. maar ik dwaal af.

De melodie die over de ijselijk spannende drone's en drumslagen heen raast is in eerste instantie bijna poppy trance. Fel gekleurd, sprankelend en helder. Maar dat gaat zó verwrongen worden dat het pijn doet. Ziek, eng en fantastisch.

avatar van Tha)Sven
Ik ga hem eens uitproberen
De vergelijking met Irreversible (een meesterwerk) maakt me wel nieuwsgierig

avatar van Nakur
het moet minstens 2 jaar geleden zijn dat ik voor het laatst naar KTL heb geluisterd. Maar met ' theme' op de werkplek is mijn aandacht direct weer getrokken. Fantastische track blijft dat toch.