Idle Sunder - Psygnosis I (2007)

Belgiƫ

6. Unknown
  7. Fury
  8. Boundary Dissolution
avatar van Onderhond
Idle Sunder wijkt af van z'n normale klanken maar weet zich hier ook weer te onderscheiden. Blijft wat mij betreft de beste ambient artiest die er ronddwaalt. Al bevat dit plaatje dan wel veel meer ritmiek en ritmische elementen.

Veel meer verschillende klanken en geluidjes, sporadische prachtige melodieën en een sfeer om U tegen te zeggen. Indrukwekkend werkje weer. Zeker nog een keertje goed met hoofdtelefoon beluisteren, maar na 2 luisterbeurten ben ik al helemaal om.

4.5*

avatar van Goodfella
Fók wat een lekkere release! Ademt wel wat sfeer van Richard Devine, maar dan zonder - OH zegt het - eigen identiteit te verliezen.

Ook van mij een hele dikke 4,5*

kiriyama
Erg mooie CD met een paar mindere maar vooral erg sterke stukken. Vooral track 7 vond ik erg mooi, warm en hypnotiserend. Maar ook de rest mocht er wezen, geen echte dip gehoord. Zoals OH en goodfella zeggen heeft deze plaat veel sfeer, mooi om in weg te dromen.

4.5*

Laat de rest van Idle sunder maar komen.

avatar van SilverGun
Vind dit ook een toffe release. De vorige had erg indrukwekkende soundscapes, maar kwam wat richtingloos over. Het meer ritmische fundament van deze 'plaat' biedt echter meer houvast. Een meer bevredigende op- en afbouw die de tracks enigszins een kop en een staart geven. 4*

Onderhond had me in een PM ooit een link gegeven naar t label. tnx t werk klinkt erg goed.
hmm van mij mag het juist wat minder ritmisch, dus denk dat ik meer plezier ga beleven aan zn andere werk nog. Hier toch een 3.5* voor.