Atoms Family - Euphony (2002)

Label: Centrifugal Phorce

1. Euphony Alpha (6:00)
  2. Hangar 18 - Prison (5:00)
  3. Aesop Rock, Yeshua DapoED en Vast Aire - Sinister (4:12)
  4. LoDeck en Despot - Cynical Bastards (2:44)
  5. Aesop Rock - Water (4:43)
  6. Cryptic One - Half Life (4:56)
  7. Vast Aire - His Majesty's Laughter (4:06)
  8. Greenhouse Effect - Woke Up This Morning (3:42)
  9. The Presence - Centerbird (5:00)
  10. I.T. - Eff the Heard '97 (2:06)
  11. Atoms Family en Greenhouse Effect - Time to Unravel (6:13)
  12. LoDeck - Stethoscope Alley (5:27)
  13. Aesop Rock - Coma [Remix] (4:16)
  14. Euphony Omega (3:51)
avatar van BoordAppel
Heila! De intro komt uit Dark City. Altijd leuk als artiesten uit films quoten.

avatar van Gyzzz
Hier staat Aesop Rock's Water dus op! Zijn beste nummer, vind ik.

avatar van Jacktherapper
Gyzzz schreef:
Hier staat Aesop Rock's Water dus op! Zijn beste nummer, vind ik.
quoten is alleen voor bazen maarja, hier.. !

avatar van niels94
Toffe verzameling nummers van een eigenzinnig deel van de New Yorkse undergroundhiphop. 'Water' is uiteraard regelrecht briljant, en ook bijvoorbeeld 'Sinister' en 'Cynical Bastards' zijn pareltjes. De rode draad zijn duistere beats en een algeheel grimmig sfeertje, waarover gerapt wordt door MC's die stuk voor stuk apart te noemen zijn, zowel tekstueel als qua flow. Enigszins lo-fi Def Jux-muziek, zeg maar (enkele artiesten die hierop te horen zijn waren daar natuurlijk ook getekend). Een aanrader voor liefhebbers van het genoemde label. 'Water' is daarentegen verplichte kost voor elke hiphopliefhebber, maar dat was door de teksten hierboven denk ik al duidelijk

avatar van Silky & Smooth
Zonde dat dit zo'n onbekend plaatjes is, want er staan echt een paar pareltjes op zoals Water en Sinister.

avatar van niels94
Mag ik je dan gelijk doorverwijzen naar dit geweldige album?

avatar van Silky & Smooth
Jij mag dat, Niels.