Circle - Alotus (2002)

Finland
Label: Klangbad

1. Työläisten Laulu (11:45)
  2. Alotus (11:26)
  3. Northern Sky (2:37)
  4. Lopetus (11:10)
  5. Potto (10:12)
avatar van Fred Zed
Wederom een afwijkend album van dit creatief gezelschap. Heb stellig de indruk dat ze ter plekke improviseren en hun songs verder uitbouwen tot ze een zekere sfeer benaderen in welk ze op dat eigenste moment voelen, het begint met wat leuk getokkel en eindigt in een mix van een jazzy metal-ambient . Kan het niet anders uitdrukken. Invloeden en met wat of wie ik het dien te vergelijken weet ik echt niet.
Hun instrumentaal werk is van een hoog niveau en kan fans van bijvoorbeeld GY!!BE zeker bekoren.

avatar van joxxah
Voor mij is dit nu net een van de minder geniale Circle platen. Het heeft wat van het bijna perfecte album Andexelt, maar dan net weer niet zo verfrissend.

Maar dan is een minder geniaal album van Circle nog altijd heel goed natuurlijk...

Wat betreft invloeden, de historisch geinteresseerden zouden eens kunnen verdiepen in het werk van NEU!, CAN en FAUST