Smell & Quim - Jesus Christ (1991)

geen stemmen

Avant-Garde / Electronic
Label: Stinky Horse Fuck

1. Skunk Pussy (10:27)
  2. Old Enough to Bleed, Old Enough to Butcher (5:02)
  3. Bum Cleaver (5:11)
  4. Beaver Full of Spunk (1:29)
  5. Eight Fuckers (19:03)
  6. Beaver (Second Coming) (1:39)
sxesven
Redelijk zieke plaat, als ik zo vrij mag zijn. Ook een redelijk ranzige hoes overigens; ik heb hier de achterhoes maar geupload. "It's just a girl with leg braces" dixit iemand op een ander forum over de front cover, maar daarbij wordt wel genegeerd dat (a) het label zelf de hoes niet eens op de site zette wegens te controversieel (b) het meisje in kwestie naakt is en wijdgebeend in m.i. bizarre leg braces ligt en (c) dat het hier een hoes betreft van Smell & Quim. Hoe het ook zij, wellicht is het een volledig onschuldige afbeelding uit één of ander revalidatiecentrum, in de context van een ranzige plaat als deze is het moeilijk er géén verkeerde dingen in te zien. Dat is eigenlijk een compliment, want Jesus Christ is haast beangstigend zo duister en vies. Prachtig dat een plaat dat toch weet te bereiken. Erg goed dus. 4*

jeko
Tjonge jonge, super heftig dit. Moet dit eerst eens verwerken om hier iets zinnigs over te zeggen en dan heb ik het nog niet eens over de hoes.

jeko
Blijft een erg ongemakkelijke plaat! Misschien wel de meest ongemakkelijke plaat die ik ken. Of ik deze nou direct zal gaan aanschaffen, denk het eigenlijk niet!