Andrew Powell - Andrew Powell and the Philharmonia Orchestra Play the Best of the Alan Parsons Project (1983)

Label: Capitol

1. May Be a Price to Pay / Lucifer (5:33)
  2. Time (5:07)
  3. Games People Play (4:15)
  4. I Robot Suite (8:20)
  5. Damned If I Do (3:40)
  6. Pavane (4:44)
  7. What Goes Up... (5:36)
  8. Eye in the Sky (4:10)
  9. Old and Wise (4:59)
avatar van muziekhater
Erg goed uitgevoerde plaat, met als hoogtepunt Games People Play. Terecht hoge score dan ook.

avatar van musician
Het spijt mij, het gemiddelde dan omlaag te halen, maar het is niet anders.

Het orkest van Andrew Powell heeft een zeer wezenlijke bijdrage geleverd aan de platen van het Alan Parsons project.

Ik heb ooit begrepen, dat Powell als dank voor al zijn diensten deze LP met volledige instemming van Woolfson en Parsons heeft mogen maken.

Het werd niet het commerciële succes als dat mogelijkerwijs zou mogen worden verwacht. In dit geval, gaat het ook hand in hand met magere uitvoeringen en een algemeen gevoel, dat ik het Philharmonic orchestra tijdens de Alan Parsons project opnames beter vond klinken.

Het nummer Time en Pavanne zijn dan nog hoogtepuntjes. Voor het overige was het goed, dat het orkest onder leiding van Andrew Powell in Alan Parsons een werkgever had die baas was achter de knoppen.

Fedde
musician schreef:

Daar ben ik het mee eens. Powell staat terecht bekend om zijn uitstekende orkestarrangementen. Maar een plaat opnemen en produceren is echt andere koek. Het hele album klinkt als oefensessies voor het orkest ipv. het eindproduct. En dat komt natuurlijk ook omdat de definitieve versies door Parsons in de studio tot het uiterste zijn gepolijst en ingesleten in de luisterervaring.

avatar van joko16
Heerlijke plaat met echte muzikanten