Efdemin - Efdemin (2007)

Duitsland
Dance
Label: Dial

1. Knocking at the Grand (5:08)
  2. Lohn & Brot (8:07)
  3. Le Ratafia (6:03)
  4. Acid Bells [Album Version] (6:07)
  5. Back to School (6:04)
  6. Stately, Yes. (5:57)
  7. Further Back (6:58)
  8. Salix Alba (8:09)
  9. April Fools (11:31)
  10. Bergwein (7:47)
avatar van adderbak
technoplaat die eerst een beetje anoniem voor me was, maar nu langzaam begint te groeien. geen muziek om na te neuriën maar wel lekker om bij te werken bijvoorbeeld.

Fijne plaat inderdaad! Back-to-back luisteren doet wonderen.

avatar van T.O.
Ja, hier moet ik mij binnenkort ook maar eens aan wagen. Dat Dial-geluid (zie ook Lawrence) ligt mij wel.

avatar van luc011190
Bergwein is in ieder geval een fijne plaat.

avatar van Monkeypriest
Fijne cd, gwn wat chillen/lezen in de zetel met deze album op.

Ik geef het een verdiende 4

avatar van Leonard91
Inderdaad een fijne plaat, lekker rustig. Het is mooi gemaakt maar klinkt wel typisch tech-house/minimal of hoe ze het ook noemen.
Neemt niet weg dat er een paar leuke nummers als Lohn & Brot op staan. Zweeft ergens tussen een 3.5 en een 4.

Ik zit Acid Bells weer eens te luisteren... Wat een beestachtig lekker nummer met die haast maniakele percussie en die kneiterharde beats en bells... Voor mij toch wel een klassieker in het genre.

avatar van vlsander
Absolute klassieker die Acid Bells. Ik kijk vol verlangen uit naar zijn nieuw album dat binnenkort zou verschijnen.

avatar van perrospicados
Lekker hoor, zo op de zondagmiddag in augustus. Voorlopig een dikke 4*. Wat zijn die Duitsers de laatste tijd toch goed bezig! (in het besef dat dit album uit 2007 stamt

avatar van perrospicados
Wat is April Fools een bere lekker nummer btw, what the heck...een halfje erbij

avatar van StefanP
Lekker album met diepgang.

avatar van Weirdo Wizzy
Dit album via het almachtige algoritme van Spotify vanavond ontdekt. Zo'n algoritme is een vloek en een zegen te noemen. Een vloek want het laat je iets teveel in een bubbel soms, maar alsnog kan je er toch mooie nieuwe muziek door ontdekken die wel erg goed in je straatje past en dat laatste is wel het geval. Ga dit zeker vaker van voor naar achteren luisteren, maar na een goede sessie vallen me vooral Back To School, April Fools en Bergwijn op qua uitschieters.