The Legends - Up Against the Legends (2003)

Zweden
Label: Lakeshore

1. Call It Ours (2:29)
  2. There and Back Again (3:13)
  3. Your Song (2:32)
  4. Right On (2:11)
  5. Nothing to Be Done (2:24)
  6. Everything You Say (2:08)
  7. Trouble Loves Me (2:15)
  8. When the Day Is Done (2:30)
  9. Breaking Time, Breaking Lines (2:58)
  10. Make It All Right (2:31)
  11. The Kids Just Wanna Have Fun (2:27)
  12. No Way Out (2:21)
tondeman
Hoor dit nu pas voor het eerst. Voor de C86 en/of shoegaze liefhebber een zeer aantrekkelijk plaatje. Korte popliedjes met zo nu en dan een dikke gitaarwall en altijd zit er goed vaart in. Om te beginnen 4* maar ik denk dat dat nog wel eens naar boven kan oplopen.
Gek trouwens dat (voor zover ik weet) dit plaatje het niet goed doet/gedaan heeft. Op mij komt dit over als een album dat het, zeker in de ''indie-scene'', zeer goed zou moeten doen.

edit: Al stemmen voordat je het laatste liedje gehoord hebt... dom: "Way Out", dus. Wat een topnummer! dat het uberhaupt nog gemaakt wordt is al een aanmoediging waard. Dit zou imo niet misstaan tussen het beste werk van mijn favoriete shoegaze bands Ride & Chapterhouse

Ja, hoe komt het toch dat (bijna) niemand dit kent? Een van mijn meest gedraaide plaatjes in 2006, maar heb de CD nog nooit in een platenzaak in Nederland aangetroffen. Kende hem van het web (ahum), heb de CD uiteindelijk gevonden in een winkel in Berlijn. Zeer aanstekelijke liedjes, die je na een keer luisteren al meezingt. Lekkere gitaarmuur, fijne koortjes, beetje jaren zestig geluid (Phil Spector?). Gaat dat horen! Gek en jammer dat dit bandje na deze CD een hele andere richting insloeg en minder interessante muziek ging maken. Ken weinig bands die zulke ingrijpende metamorfoses doormaken.

tondeman
Ja die metamorfose vind ik ook drie keer niks, ik kan amper bevatten dat het dezelfde band is Dan hadden ze hier beter een vervolg op gemaakt.

Mark E. Corrigan
Lekkere plaat blijft dit toch man...