VanDeGriend schreef:
Net weer eens full blow op de koptelefoon (een dure) voorbij laten komen. Tot tranen geroerd !.
Picture this.
Marvin die door zijn aanstaande ex, die ook nog eens de zus is van zijn platenbaas, buiten wordt getrapt maar wel even geacht wordt een godsvermogen af te staan. Hetgeen ie niet heeft.
Om zijn ex af te betalen bedenkt die dame dat de royalty’s van zijn volgende plaat maar naar haar moeten. Die plaat moet dan ook uitgebracht worden door haar broer. Hoeveel redenen moet je hebben om een stapel b-kantjes uit te brengen ?
Niets van dat alles. Marvin gooit alles wat hij heeft aan talent, en dat is goddamn niet gering, in dit project. De hele scheiding wordt op plaat geflikkerd omlijst door de meest funkende melodieën ever gemaakt. Zijn ex in een jammer daglicht stellend, zijn voorheen zwager met het dilemma achter latend!. De briljante plaat vol zwaar funkende afrekeningen volle bak promoten als het meesterwerk dat het is geworden, of loyaliteit betogen naar zijn zus?? De zus die wrang genoeg, niet wil dat veel mensen de ontboezemingen op deze plaat tot zich nemen, maar aan de andere kant rijker wordt bij ieder verkocht exemplaar.
De geschiedenis is bekend. De plaat wordt geboycot door het eigen platenlabel en flopt volkomen. De muziekwereld in verbijstering achterlatend.
Inmiddels allang erkend als meesterwerk, rest mij hier niets anders dan, de tranen nog wegwegend van de recente luisterbeurt, een ieder deze knaller van harte aan te bevelen
Ik heb net je 13 jaar oude bericht gelezen over "here my dear". Erg interessant, dit geeft de plaat een extra dimensie.
Ik beluister de plaat nu al enkele dagen en het klinkt heel goed. Het is een zware zit he maar muziekaal heel speciaal, weinig melodieus maar dat maakt het net zo interessant. Het lijkt me een goed idee om de lyrics er eens bij te nemen. Zou dit wel een succes geweest zijn met extra promotie? Ik hoor niet echt veel single materiaal.