Bert Jansch - Jack Orion (1966)

Folk
Label: Vanguard

1. The Waggoner's Lad (3:25)
  2. The First Time Ever I Saw Your Face (1:41)
  3. Jack Orion (9:46)
  4. The Gardener (1:42)
  5. Nottamun Town (4:33)
  6. Henry Martin (3:11)
  7. Black Waterside (3:44)
  8. Pretty Polly (4:00)
tondeman
Heel mooie plaat. Misschien wel zijn allermooiste...

Laat de discussie losbarsten!

Social_Mask
Het is me opgevallen dat Jansch na zijn debuut anders is gaan zingen. Althans, op de platen die ik gehoord heb. Weet alleen nog niet wat ik er precies van moeten vinden..

pretfrit
Wat is er volgens jou dan anders?

Heb zelf wel het idee dat hij op latere albums wat meer zijn best doet om ..euhm...echt te zingen Terwijl ik juist zijn debuut zo charmant vind omdat het als een man met gitaar, keukenstoel en recorder klinkt....Puur en echt, geen fratsen.

(tondeman: hahaha...jammer dat hij zich heeft uitgeschreven)

Social_Mask
Haha, "meer zijn best doet om echt te zingen" .. ik begrijp wat je bedoelt. En zo zou je het ook kunnen noemen idd. Ik hoor wel duidelijk een verschil met zijn debuut. Hij is iig anders gaan zingen, met toch een wat andere 'vibe'.

Dit album heeft overigens wel een paar parels; Nottamun Town, maar vooral Pretty Polly. Mooi nummer.

Btw, je beschrijving van zijn debuut is 'on spot'. Precies zo heb ik het ook zo ervaren. Puur en echt.

avatar van SnelleSnake
Dit is inderdaad een heel mooie plaat, heeft gewoon wat meer tijd nodig dan het debuut. Het is ook gewoon allemaal traditionelere folk.

Deze is gewoon opgewoon opgenomen in het flat waar hij samen met John Rebourn (tweede gitarist op 4 liedjes) woonde. Ik weet niet of het daaran ligt, maar dat verklaart misschien dat hier terug een leuker sfeertje aan hangt dan het in de studio opgenomen 'It Don't Bother Me'.