Fleetwood Mac - Blues Jam in Chicago Vol. 2 (1969)

Blues / Rock
Label: Blue Horizon

1. World's in a Tangle (5:25)
  2. Talk with You (3:27)
  3. Like It This Way (4:24)
  4. Someday Soon Baby (7:36)
  5. Hungry Country Girl (5:46)
  6. Black Jack Blues * (5:08)
  7. Everyday I Have the Blues (4:54)
  8. Rockin' Boogie (3:57)

met J.T. Brown, David "Honeyboy" Edwards en Willie Dixon

9. My Baby's Gone (4:04)
  10. Sugar Mama [Take 1] * (0:49)
  11. Sugar Mama [Take 2]
  12. Home Work * (3:20)

met Otis Spann

13. Honey Boy Blues (2:19)
  14. I Need Your Love [Take 1] * (2:15)
  15. Horton's Boogie Woogie (3:39)
  16. Have a Good Time * (4:54)
  17. That's Wrong * (4:12)
  18. Rock Me Baby * (3:25)
Harald
Fleetwood Mac: Jeremy Spencer (vocals, guitar, slide guitar); Danny Kirwan (guitar, singer), Peter Green (vocals, guitar),John McVie (bass guitar), Mick Fleetwood (drums) nodigten volgende blues legenden en giganten: Otis Spann (vocals, piano), David "Honeyboy" Edwards, Buddy Guy (guitar), Walter "Shakey" Horton (harmonica), J.T. Brown (tenor saxophone), Willie Dixon (acoustic bass guitar), S.P. Leary (drums) op 1 januarie 1969 in het Chess Ter-Mar Studios, Chicago, Illinois voor een Jam session uit en namen in "een dag" deze fantastischen songs voor het album "Fleetwood Mac in Chicago" op. Deze plaat is Historie en voor mij zeker de beste "Black/White /blues jam aller tijden. Peter Green's Fleetwood Mac, die mischien beste blanke blues band allertijden makten een session met de besten zwarten blues muzikanten aller tijden....en it works!

Absolute highlights zijn de opener "Watch Out" ( Peter heeft de blues nie alleen begrepen...he had the blues), "I Got the Blues," met the great Otis Spann on piano en "Red Hot Jam" met Buddy Guy en David "Honeyboy" Edwards on acoustic. (by the way David "Honeyboy"Edwards had met Keith Richards en super concert in mei 21, 2004 at the Box Cafe Southport Conecticut)

Van deze plaat bestaan helaas verschillende versies zowel op plaat als ook op cd. Sommige hebben minder of meer nummers, orignal was deze plaat een dubbel plaat als ook dubbel cd maar het zijn ook enkele versies b.v. Vol 1 en Vol 2. Deze session kwam ook onder verschillende titeln in de handel Dit is wel een beetje iritant.

avatar van George
Ja , het is allemaal een beetje verwarrend : de uitgave Blues Jam in Chicago. Ik ben in het bezit van de dubbelcd , waardoor ik wel een paar bonustracks mis.
Er valt genoeg te genieten van deze ook historisch gezien belangwekkende sessie. Met name voor Peter Green fans een must. Toch ben ik niet zo overenthousiast als Harald is over deze plaat. Het spel blijft hiervoor teveel binnen veilige grenzen. Logisch ook wanneer je naar het tijdsbestek kijkt waarin de opnames plaatsvonden en naar de musici die voor het eerst met elkaar samenspeelden.
Maar nogmaals er valt genoeg te genieten van deze colloboratie tussen de blanke en zwarte blues uit de jaren zestig.

avatar van indana
Om nog iets aan de verwarring bij te dragen, dit album zit ook in de The Complete Blue Horizon Sessions, een 6 CD box set. Dit is dan CD 5.

avatar van gijs van e.
De gitaarriff van Like It This Way is toch wel heel erg goed, Danny Kirwan kon er naast Peter Green ook wat van.