Bob Marley & The Wailers - One Love (2001)

Alternatieve titel: The Very Best Of

Jamaica
Reggae
Label: Universal

1. Stir It Up (3:36)
  2. Get Up, Stand Up (3:17)
  3. I Shot the Sheriff (3:52)
  4. Lively Up Yourself (5:10)
  5. No Woman, No Cry [Live] (7:08)
  6. Roots, Rock, Reggae (3:37)
  7. Exodus (4:29)
  8. Jamming (3:35)
  9. Waiting in Vain (4:11)
  10. Three Little Birds (3:00)
  11. Turn Your Lights Down Low (3:39)
  12. One Love / People Get Ready (2:52)
  13. Is This Love (3:52)
  14. Sun Is Shining [Kaya Version] (4:57)
  15. So Much Trouble in the World (4:00)
  16. Could You Be Loved (3:55)
  17. Redemption Song [Band Version] (3:37)
  18. Buffalo Soldier (2:44)
  19. Iron Lion Zion (3:09)
  20. I Know a Place [Single Remix] (3:19)
  21. Concrete Jungle * (4:13)
  22. Burnin' and Lootin' * (4:15)
  23. Rebel Music (3 O'Clock Roadblock) * (6:45)
  24. Jah Live * (4:16)
  25. Positive Vibration * (3:34)
  26. Smile Jamaica * (3:14)
  27. Natural Mystic * (3:28)
  28. Punky Reggae Party * (6:52)
  29. Satisfy My Soul * (4:30)
  30. Africa Unite * (2:54)
  31. Coming in from the Cold * (4:30)
  32. Rastaman Live Up! * (5:23)
  33. Who Colt the Game * (3:16)
totale tijdsduur: 1:17:59 (2:15:09)
Marcel²
Alle tracks op deze verzamelaar zijn goed, vind ik. Ik ben ook een liefhebber van reggaemuziek, daarom misschien. Klein minpuntje is het laatste nummer I Know a Place die is niet zo geweldig, de rest is gewoon ouderwets Bob Marley, dus

een totaal overbodige verzamelaar, uitgebracht op zn 20e sterfdag (geloof ik) ,wat dus weer een mooi excuus was om even de geldkist te vullen van de platenmaatschapij

avatar van schizodeclown
danmuz. schreef:

Ik vind het alleen wel fijn dat Sun is Shining hierbij is,me Bob Marley favoriet die ik bij Legend mis

Sun is Shining is echt het mooiste nummer van Bob Marley.. Vind m mooier dan de orginele.. Er zit echt zoon hele fijne natuurlijke flow in het nummer.. Legendarisch..

avatar van schizodeclown
Kaik schreef:

Van wie is de originele dan?

Ik kan de Sun is Shining van deze plaat een stuk meer waarderen, dan de "originele" in de Lee Perry tijd..

Social_Mask
Bob Marley is de enige Reggae-artiest die ik een hele album, of in iedergeval een lange tijd kan aan horen. Andere Reggae-artiesten begin ik na een tijdje eentonig, saai, irritant en alles behalve goed te vinden. Maar niet bij Bob Marley. Geweldig.

Get Up, Stand Up
I Shot the Sheriff
No Woman No Cry [Live]
Exodus

Daarna helaas wat mindere nrs.

One Love / People Get Ready
Is This Love
Redemption Song
Buffalo Soldier
Iron Lion Zion

Allemaal geweldige nrs. Erg moeilijk om hier een paar favo's te kiezen. Hij eindigt met zulke geweldige nrs. En dan krijg ik zin om het hele album weer te draaien.

Geef hier toch wel 4,5* voor.

RIP

EVANSHEWSON
Verzamelalbums zijn nooit volledig. Kàn ook niet, men moet keuzes maken.
Maar hier komt men toch zéér dicht in de buurt van een haast perfect samengesteld best of album.
Legend was goed, maar dit album is vollediger en dus beter. Laat de zon schijnen, stop hem dan in de cd-speler van je auto en "zweef" naar Zuiderse Oorden, met deze hemelse reggaemuziek ! Thank you Bob, sorry dat je zo vroeg van ons wegging !
Rastaman Vibration Yeah ! 5 sterren

Van Bob Marley is gewoon geen verzamel te maken, alles van hem heeft een leuke vibe. Waar ik nog altijd van moet huilen als ik het luister is No Woman No Cry. Zoooooo mooi

avatar van Tribal Gathering
Op zich is dit een goede heruitgave van Legend. Satisfy My Soul heeft de overtocht niet overleefd, maar dat is niet echt een probleem. Wat natuurlijk wel erg is, is de nieuwe versie van Redemption Song. De akoestische versie was, samen met No Woman, No Cry, het hoogtepunt van Legend.

avatar van LeRoi
Voor mij 'DE RAGGAE-PLAAT' (raggae is nou niet 'mijn' genre maar Marley vind ik toch wel GEWELDIG.....).

avatar van Hendrix4live
Goeie verzamelplaat van Bob. Alleen mis ik wel de nummers Africa Unite, Burnin' and Lootin' en Zion Train.

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
Prima verzamel-cd, zeker in deze tijd van het jaar. Of hij beter is dan Legend weet ik niet, want Legend heb ik niet. In score ontlopen ze elkaar in ieder geval nauwelijks.

Mijn stem met een halfje verhoogd.

avatar van Gert P
Alleen jammer van een halve exodus verder goede verzamelaar.

Een kleine 10 jaar geleden heb ik mijn 'legend' ingeruild voor dit meer volledige 'one love'.Spijtig dat een 4-tal nummers zijn ingekort maar ik deze vooral aangeschaft voor 'iron lion zion' één van zijn grootste hits en mijn lievelingsnummer.Waarschijnlijk horen de die-hardfans liever de originele uitvoering.

Minpunt is de band- en niet de akoestische versie van 'redemption song' die in deze versie toch wel wat in kracht inboet.
Pluspunt zijn 6 nummers meer dan op 'legend',waaronder de toen frisse "nieuwe" single 'i know a place' en 'sun is shinning'.
Maar 'keep on moving' en 'rainbow country' hadden ook niet op deze verzamelaar misstaan.

De verzamelaar 'one love' is een mooi overzicht van 20 essentiële reggaesongs in chronologische volgorde van grootmeester Bob Marley

PEACE MAN

avatar van Booyo
schizodeclown schreef:

Helemaal eens, met Roots, Rock, Reggae daar bij. Voor de rest volledig overbodig, vandaar ook een heel punt minder dan Legend.