The Cosmic Jokers - Sci Fi Party (1974)

West-Duitsland
Avant-Garde
Label: Ohr Kosmische Kuriere

1. Im Reich der Magier (8:27)
  2. Der Herrscher (2:48)
  3. The Cosmic Couriers Meet Philly Willy (5:26)
  4. Kinder des Alls (3:40)
  5. The Electronic Scene (2:23)
  6. Kinder des Alls II (3:43)
  7. Interplay of Forces (5:13)
  8. Planeten Sit In (3:15)
avatar van Gerards Dream
Dat ik niet vies ben van kosmische muziek mogen na mijn eerdere berichten op deze site wel duidelijk zijn. Dit opnieuw een hele fijne van The Cosmic Jokers. Heerlijk relaxte muziek die op een vriendelijke wijze je kennis laat maken met de ruimte.

Door die vreemde rock-muziek zit ik gevoelsmatig in de ruimte. Mooie klanken en stemmen wijzen me de weg door een landschap aan muziek. Daarnaast ziijn er ook gedeeltes de klassiek aan doen of anders gezegd symphonisch. Lekkere rock met als doel je oren fijn bezig te houden. En daarnaast zijn de nodig geluiden uit de electronica winkel te horen. Heerlijk trippen dus op uiteenlopende klanken.

Door dit alles vliegt het dikke half uur wat dit album duurt als een speer voorbij. Kortom: een mooi album voor wie zich wil verdiepen in hoe kosmische muziek tot stand kwam.