Kill Bill: Vol. 2 (2004)

Score
Label: Maverick

1. Uma Thurman - A Few Words from the Bride (0:42)
  2. Shivaree - Goodnight Moon (4:01)
  3. Ennio Morricone - Il Tramonto (1:13)
  4. Charlie Feathers - Can't Hardly Stand It (2:45)
  5. Lole y Manuel - Tu Mira [Edit] (4:01)
  6. Luis Bacalov - Summertime Killer (3:39)
  7. Alan Reeves, Phil Steele en Philip Brigham - The Chase (1:02)
  8. David Carradine en Uma Thurman - The Legend of Pai Mei (2:06)
  9. Ennio Morricone - L'arena (4:42)
  10. Johnny Cash - A Satisfied Mind (2:44)
  11. Ennio Morricone - A Silhouette of Doom (2:51)
  12. Malcolm McLaren - About Her (4:45)
  13. David Carradine en Uma Thurman - Truly and Utterly Bill (0:45)
  14. Chingon - Malaguena Salerosa (4:01)
  15. Meiko Kaji - Urami Bushi (6:05)
avatar van brooklyn
Ik vond hem de eerste keren dat ik hem beluisterde wat minder, maar na het zien van de film en een aantal keren beluisteren vind ik het toch weer erg ok. Verhoog mijn waardering naar 4 sterren.

edit: de tijdsduur klopt niet hierboven

Kort maar krachtig .

Die verdomde bug...

avatar van Jordy
neo schreef:

Die verdomde bug...

Komend weekend ga ik 'm verhelpen!

avatar van tims
Malaguena Salerosa

Wat een heerlijke meegalmer is dit toch

double_gun
die bug heb ik ook wat de fuck is dat, die nummers zijn dan steeds dubbel? en trouwens de muziek is geen reet aan. oud en versleten

avatar van John Doe
Ik nomineer Luis Bacalov - Summertime Killer tot beste nummer van de CD.

Ennio Morrecone - l'arena begint voor mij in de buurt te komen bij nummers als Once Upon a Time in the West of the good, the bad ...
Prachtig nummer !

Ik vond dees mooier dan de 1e, deze heeft meer gevoellige muziekjes en erg western wat me wel bevalt. net als deel 1 4 sterren !

Goodnight Moon is een hoogtepunt (en tis wachten tot de credits).

avatar van Goodfella
Jordy schreef:

Komend weekend ga ik 'm verhelpen!

*kuch*

Die verdomde Goodfella

Music
Malcolm Mclaren - About Her hemels mooi

Het duurde wat langer, maar nu vind ik hebm zelfs nog beter van de OST van Vol. 1.

Echt een prachtalbum om te beluisteren, zeker nadat je de film gezien hebt.

Hoogtepunten zijn : Ennio Morricone - L'Arena en Malcolm McLaren - About Her

neo
L'Arena is van de uitermate goede Morricone score voor Il Mercenario. En ''Il Tramanto'' komt wel erg dicht in de buurt bij Il Buono, Il Brutto, Il Cattivo... Omdat het daar ook werkelijk van is En zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat jammer is, is dat maar weinig mensen die de Kill Bill films leuk vinden en de cd's ook hebben, dan niet gestimuleerd blijken te worden om verder te zoeken naar bepaalde complete scores van Morricone of Bacalov.

Toen de film Kill Bill volume 1 er op zat in de bios vond ik het al enorm balen dat we nog zo lang moesten wachten op deel 2.
Dat gold niet alleen voor de film, maar ook voor de bijbehorende soundtrack.
Wat is dat toch telkens weer genieten van die bijbehorende muziek. Op dit volume 2 zelfs nog een ietsiepietsie meer dan op volume 1.
Heerlijke muziek die ik bij voorkeur draai in de auto.

EVANSHEWSON
aERodynamIC schreef:
Dat gold niet alleen voor de film, maar ook voor de bijbehorende soundtrack.
Heerlijke muziek die ik bij voorkeur draai in de auto.

Potdorie, aERodynamiC, waarom moet ik het zo vaak eens zijn met jou ?

De soundtracks van de Tarantino films zijn net zo sterk als de films zelf, zo is dat.

****

avatar van MJ_DA_MAN
Toen ik laatst de film op TV zag, hoorde ik de intro van Liquid Swords van GZA (het verhaal van het meisje). Is dat zeg maar ''gesampled'' uit een oudere film, dezelfde dus die RZA gebruikte voor het genoemde nummer?

avatar van psychonaatje
Ja, die komt uit Shogun Assassin als ik het wel heb.

avatar van IntoMusic
Gister op weg naar de Efteling , deze soundtrack weer eens gedraaid en wat blijft het nummer van Shivaree toch enorm lekker. Voor de rest is dit één van de weinige soundtracks (met toevallig Kill Bill Vol. 1) die ik helemaal draai. De meeste soundtracks hebben een hoog skipgehalte, maar deze is echt lekker .

avatar van Hans Brouwer
IntoMusic schreef:
De meeste soundtracks hebben een hoog skipgehalte, maar deze is echt lekker .
Net zoals de film zelf. Gisterenavond 10 oktober was Kill Bill Vol. 2 weer eens te zien op televisie (RTL 5). Film èn muziek blijven weergaloos goed .

avatar van IntoMusic
Hans Brouwer schreef:

Klopt en dat wist ik niet eens, totdat ik al zappend op de film stuitte. Telepathie: eerst cd gehoord en dan lekker 'afkijken' voor de buis

avatar van Djarune
helaas vind ik deze wel degelijk minder dan deel 1. Wat dat nog een originele mix was van geweldige oude tracks (Green Hornet, Lonely Shephard) zit op deze bijna uitsluitend western muziek. Valt me een beetje tegen.

avatar van Sven Vermant
Album gekocht vanwege Satisfied Mind van johnny cash.
Geweldig nummer. Briljant gewoon.

Over de film:
Ik ben misschien de enige maar ik vind deel 2 beter.

avatar van TerryA
Sven Vermant schreef:
...

Over de film:
Ik ben misschien de enige maar ik vind deel 2 beter.

vind deel 2 van de film maar ook de soundtrack beter

deze soundtrack vanwege extra input van Morricone, de film omdat deel 2 was Tarantino`s homage aan spaghetti westerns terwijl deel 1 van de Kung Fu en Shaw Brothers genre meer te danken had

avatar van rustugan
Malcolm McLaren - About Her

geweldig nummer is dat !!

avatar van Madonna
Nummer 15 hoor je bij de aftiteling van Vol. 2....top....blijf je toch zitten en staren naar het scherm op de weemodige klanken van het lied.

-3.5-

avatar van james_cameron
Lekkere soundtrack, met de gebruikelijke bizarre maar tegelijkertijd zeer passende mengelmoes van genres en stijlen. Tarantino brengt ook ditmaal weer een smakelijke muzikale cocktail ten gehore, die eigenlijk nergens verveelt. Het blijft knap hoe hij steeds weer obscure, grotendeels vergeten tracks aan elkaar weet te rijgen tot een essentiëel geheel.