Bon Jovi - Cross Road (1994)

Alternatieve titels: The Best Of | 14 Classic Grooves | Icon

Label: PolyGram

1. Livin' on a Prayer (4:13)
  2. Keep the Faith (4:42)
  3. Someday I'll Be Saturday Night (5:55)
  4. Always (5:10)
  5. Wanted Dead Or Alive (6:01)
  6. Lay Your Hands on Me (3:46)
  7. You Give Love a Bad Name (6:37)
  8. Bed of Roses (5:42)
  9. Blaze of Glory (5:21)
  10. In These Arms (5:19)
  11. Bad Medicine (5:44)
  12. I'll Be There for You (4:29)
  13. In & Out of Love (3:55)
  14. Runaway (4:50)
  15. Never Say Goodbye * (4:49)
totale tijdsduur: 1:11:44 (1:16:33)
Father McKenzie
@ James, tja, ze schuiven het hier onder je neus, en JA ik zeg af en toe eens graag dat ik de slechte smaak, wat zeg ik de ontzettend slechte smaak van dit puberpuisten-bandje het vreselijkste vind wat je onschuldigen kunt aandoen, haha! Of het zou al Céline Dion moeten wezen....

avatar van LucM
Tja, je kunt niet alles goed vinden en Bon Jovi heb ik nooit tot mijn favorieten gerekend, hoewel ik ze in hun beginperiode nog vrij goed vond. Bands als Limp Bizkit, Nickelback en Creed bv. vind ik nog veel slechter (al is Bon Jovi de laatste tijd niet veel beter).

Casartelli schreef:

Smaakvol... zat die man niet bij hetzelfde radiostation als tegenwoordig Giel Beelen?

Klopt en ook bij Radio 2 volgens mij.

avatar van James Douglas
Father McKenzie schreef:

En straks weer gaan miepen als één van jouw favorieten aan de beurt is om op het hakblok genomen te worden door de in jouw ogen 'onwetende jongeren'. Stel zelf dan eens een daad en blijf gewoon weg bij platen waar je alleen over te melden hebt dat het muzak is. Een inhoudelijke opmerking hoeven we van je toch niet te verwachten.

Father McKenzie
Dààààg James!

avatar van Von Helsing
Pater McKenzie begon inderdaad te snotteren toen ik de nieuwe U2 met een 0,5 beoordeelde.

Kreeg toen hele rare pm'tjes.

avatar van vigil
aha, daar zijn we dan wel weer benieuwd naar

avatar van JahLex
Lekker 5 sterren van mij hoor dit album!
Ik heb niet veel met hun nieuwere werk, maar het oudere(zeker deze hits) bekoren mij zeer!

Moet binnenkort weer ff een nieuwe cd(de derde) kopen hiervan, die van mij heeft alweer allemaal putten erin.

Prima album met ontzettend lekkere ballads.

Demon99
Livin on a Prayer

avatar van Madjack71
Aardige verzamelaar, maar in verhouding hebben ze meer zoete hits gehad en die staan hier dan ook ruimhartig vertegenwoordigt. Dat doet de stevigere muziek die ze toch ook -zeker in hun beginperiode-gemaakt hebben wat onrecht aan. Maar goed toch best wel een aantal aardige nummers hoor, die mij doen denken aan mijn puistjesjaren. Bad Medicine vond ik destijds heel stoer. Wanted dead or Alive vind ik nog steeds een mooi nummer. Bij het succes van Bed of Roses kregen ze daarna volgens mij de smaak van suikerklontjesrock te pakken.
Ach Jon Bon Jovi krijgt ook veel kritiek over zich heen, maar over het algemeen zit het wel goed in elkaar hoor.
Doorzichtig? Jazeker! Bekende abceetjes? Ja hoor, waarom niet. Gekweel? Tja echt een grote zanger is het niet.
Maar de heer Jon Bon Jovi heeft wel een neusje voor goed in het oor liggende middle of the road rock, die vele vele huisvrouwtjes aanspreekte en toch ook de weg vrijmaakte voor andere rockbands. Daarnaast heeft hij in Richie Sambora een dijk van een gitarist, zoals hier regelmatig te horen is.
Hun latere werk na 1994 ben ik wat uit het oog verloren. Vond van wat ik ervan hoorde ook niet veel meer toevoegen aan wat ze al gedaan hadden.

avatar van HiLL
Off-topic berichten verwijderd.

Bon Jovi is wel goed Veel beter dan de "moderne" muziek bv. Jump, hip hop enz... Als je dat al muziek kan noemen!!! En degene die Bon Jovi toch alleen maar komen belachelijk maken blijf hier dan weg en ga je mening zeggen op de bands die je wel "muziek" vindt !!!!

avatar van bikkel2
Het gaat er om wat jij goed vindt . Dan is het toch ok .

Ikzelf ben nooit een liefhebber geweest . Ik heb bij mijn stukje uitgelegd waarom .
Ik vind de zang een heel belangrijk element in een band . Jon Bon Jovi raakt mij gewoon niet . Daarbij heb ik met de meeste nummers niet veel op . These Days vind ik een aardig studioalbum omdat de groep daar wat minder hun best doet hits te scoren en een veel sympatieker meer basic geluid laat horen .
Op deze verzamelaar staan nummers die kennelijk een miljoenenpubliek aanspreken .
En inderdaad hoor , er zijn wel slechtere acts dan Bon Jovi .
Ze kunnen in ieder geval spelen en dat is ook niet iedereen gegeven .

avatar van LucM
Ach, ik ben ook geen liefhebber van Bon Jovi vanwege de zang die mij niet helemaal ligt en de té Amerikaans klinkende rock maar zeker in hun beginperiode hebben ze nog een aantal sterke nummers gebracht en live zijn ze meer dan behoorlijk.

avatar van Houn
Goeie verzamelaar, de glory days van de heren laten we het zo maar zeggen.

Goed en een beetje jeugd sentiment.

avatar van Guinness1980

Na These Days heb ik alleen nog Crush gekocht, daarna afgehaakt.

Ascari125
ik vind niets verkeerd aan Bon Jovy. Liever Bon Jovy dan tunning music en hip hop en die toestanden

Wat is tunning music?

Ascari125
herman schreef:
Wat is tunning music?

computer music waar naar de jeugd heel veel luistert

Kooltje
Alle hits van Bon Jovi tot die tijd. leuk

Bastiaan Prasath
Guinness1980 schreef:
Deze best of is zeker een goede verzamelaar, staan vrijwel alleen maar goeie songs op. Na These Days heb ik alleen nog Crush gekocht, daarna afgehaakt.

Dat is ook mijn verhaal.

avatar van Metalhead99
Vandaag aangeschaft omdat ik nog niks van ze had en dit mij wel een redelijke verzamelaar leek als ik de tracklist zo zag. Het klinkt allemaal ook wel best goed, al beperken ze zich wel behoorlijk tot de meezingers. De eerste helft van het album bevalt me beter, omdat ik Livin' On a Prayer, Keep the Faith en Wanted Dead or Alive beter vind klinken dan zo'n mierzoete ballad als afsluiter Never Say Goodbye.
Geen hele bijzondere verzamelaar, maar het luistert wel lekker weg.

avatar van loneranger
Heel goed te doen, deze 'Best of' van Bon Jovi. Na 'These days' ben ik afgehaakt, vanaf 'Crush' werd het toch wel erg soft. Hier staan tenminste nog lekkere rockers op als 'Livin on a prayer' , 'Lay your hands on me', 'You give love a bad name', 'Runaway' en powerballads als 'I'll be there for you' en 'Never say goodbye' . Inmiddels is Sambora ook uit Bon Jovi gestapt en geef ik geen pepernoot meer voor de band. Dit is echt het beste van Bon Jovi.