The Names - Spectators of Life (2001)

België
Label: LTM

1. Spectators of Life (From First 7") (3:01)
  2. White Life (From First 7") (3:03)
  3. The Drive (From First 7") (1:58)
  4. Nothing to Fear [Live '79] (5:31)
  5. Foreign Rendezvous [Live '79] (4:27)
  6. Actually [Live '79] (4:02)
  7. Memories [Live '79] (3:54)
  8. Nightshift [Live '79] (3:20)
  9. Mirrors [Live '80] (3:04)
  10. Questions and Answers [Live '80] (3:11)
  11. I Wish I Could Speak You Language [Live '80] (4:52)
  12. Other Enquiries [Live '80] (3:19)
  13. Burn [Live '81] (4:06)
  14. Tokyo Twilight (From TWI 058 Compilation) (3:45)
  15. Shining Hours (From TWI 111) (4:51)
  16. Revenge (From TWI 111) (4:35)
  17. Virtual (Jazz Outtake) (5:06)
  18. I'm in Love with a German Filmstar (Jazz Outtake) (4:46)
  19. Ballade à Tervuren (2:08)
avatar van reptile71
Voor liefhebbers van The Names is dit een hele mooie aanvulling op 'Swimming', die je eigenlijk niet mag missen. Al het restmateriaal verzameld op 1 cd. De cd heeft een lekkere new wave / post-punk underground feel. Live opnames klinken behoorlijk goed. Na 'Swimming' klinkt dit album boven mijn verwachting zelfs.

avatar van Man of Sorrows
Hoezo? Swimming is de beste post-punk release uit de Lage Landen.
Dit is meer dan een mooie aanvulling. Prima live-opnames en nog een aantal interessante studio opnames. Spectators of Life had een Belpop classic moeten zijn. B-kant White Life is dan weer één van hun donkerste nummers. Tokyo Twilight en Shining Hours zijn, net zoals bijna hun volledige (kleine) repertoire, erg sfeervolle nummers. I'm in Love is een cover van The Passions.
Voor zij die nog interesse hebben in (obscure) post-punk releases is deze band niet te missen.