MENU

Alter Bridge - Blackbird (2007)

4,03

Rock / Metal
Label: Universal

1. Ties That Bind (3:19)
  2. Come to Life (3:52)
  3. Brand New Start (4:55)
  4. Buried Alive (4:35)
  5. Coming Home (4:20)
  6. Before Tomorrow Comes (4:07)
  7. Rise Today (4:21)
  8. Blackbird (7:58)
  9. One by One (4:20)
  10. Watch over You (4:19)
  11. Break Me Down (3:56)
  12. White Knuckles (4:25)
  13. Wayward One (4:47)
  14. The Damage Done * (3:47)
  15. New Way to Live * (5:42)
  16. We Don't Care at All * (3:46)

avatar van The_CrY
geplaatst op 1 augustus 2011, 16:14 uur, permalink
Vind dit toch best wel een sterk en vet album. Het is alleen wat eentonig en mijn aandacht dwaalt na een tijdje altijd af. Individueel kan een nummer best enorm boeien.

avatar van Dream Theater
geplaatst op 8 december 2011, 20:11 uur, permalink
Naast progressive metal ben ik ook liefhebber van moderne metal zoals Alter Bridge het brengt.
Vanaf de eerste keer dat ik deze cd hoorde was ik gelijk verkocht en nu ze ook twee keer live te hebben gezien ben ik helemaal fan van deze band. Op deze cd staat werkelijk geen slecht nummer en alles zit na een paar keer horen in je hoofd geramd. Gitarist Mark Tremonti is een geweldenaar, luister maar eens naar het titelnummer maar grote verrassing is zanger Myles Kennedy die een prachtige rockstem bezit.Topnummers zijn de keiharde opener Ties That Bind, het schitterende titelnummer met geweldige gitaarsoli en catchy rockers als Rise Today,Come to LIfe of One by One.

avatar van ChiefRocka
geplaatst op 3 juli 2012, 16:49 uur, permalink
Het album open gelijk sterk met ' Ties That Bind' . Een goed gekozen openingsnummer, waar ze gelijk je aandacht mee trekken. Dan volgen er 4 nummers die in mijn ogen iets minder zijn dan de opener, maar zeker niet slecht (Laat ik voor het gemak deze nummers even als middelmaat nummers van dit album omschrijven). Ook aan deze nummers valt er genoeg te genieten. Maar na deze nummers volgt er pas echt een interessant deel van het album. Before Tomorrow Comes bevalt mij persoonlijk weer een stuk beter. Het nummer luistert simpelweg erg lekker weg, en ook de tekst spreekt mij persoonlijk wel aan. Rise Today is voor mij een nummer dat tussen de 2 eerder specifiek genoemde nummers, en de niet apart aangekaarte nummers inzit. Ook dit nummer heeft opnieuw een tekst die mij wel aanspreekt. Daarna volgt het 'in mijn ogen' pareltje van deze plaat. Blackbird is een heerlijk nummer dat mij bij de strot vastgrijpt. Ik zie Alter Bridge daarnaast graag ook wat langer durende nummers maken zoals in het geval van Blackbird. Er schuilt nou eenmaal een prog rock liefhebber in mij, en langere nummers kan ik dus simpelweg wel waarderen. One By One is simpelweg een erg catchy en lekker wegluisterend rock nummer. Klinkt net iets lekkerder dan de eerder als 'middelmaat' omschreven nummers aan het begin van het album. Watch Over You is denk ik een type nummer waar je maar net van moet houden. Ik persoonlijk kan het zeker wel waarderen. Daarnaast is het nummer voor mij een extra sterk voorbeeld hoeveel emotie Myles Kennedy in zijn zang kan leggen. Dit laatste geld zeker ook voor het nummer 'Break Me Down', nog zo'n nummer waarmee Myles met zijn stem net wat extra genot bij mij losmaakt. En tot slot sluit het album dan nog af met 2 lekkere catchy rock nummers.

Kort samengevat, een meer dan prima album. Met een groot aantal nummers die net iets extra's bieden. En Myles zijn stem die mij erg aanspreekt voegt daar nog net iets extra's aan waarde bij toe.

avatar van james_cameron
geplaatst op 28 juli 2012, 23:24 uur, permalink
Maar weer eens uit de denkbeeldige platenkast gehaald. Wat een geweldige band is dit toch, wat mij betreft één van de beste rockbands van de afgelopen jaren. Uitstekend tweede album, nog iets beter dan het toch al sterke debuut. Geweldige zang, spetterend gitaarwerk en overwegend goede songs. Het machtige titelnummer is inderdaad een uitschieter (kippenvel!), maar ook opener Ties That Bind en het ruige White Knuckles zijn toppers. De bonustracks zijn ook zeer de moeite waard. Moderne klassieker, al met al.

avatar van AstroRocker
geplaatst op 8 augustus 2012, 17:08 uur, permalink
Al jaren geleden had ik wel eens over Alter Bridge gehoort maar nooit de moeite genomen om er naar te luisteren. Op aanraden van Dream Theater uiteindelijk toch eens gedaan. De eerste luisterronden viel mij op dat het goed klonk, maar dat er weinig variatie inzat. De zanger en gitarist vielen mij meteen al positief op.
Enkele weken geleden heb ik dan nog eens de solo plaat van Mark Tremonti aangeschaft. WOW, dit klonk wel heel erg lekker. En nu ik Blackbird meerdere malen heb gedraait begint ook daar het kwartje te vallen. Gaaf album, gave zanger en gave gitarist.
Mijn topnummers: Ties That Bind, Come to Life, Rise Today en Blackbird. 4*!
Nou moet ik die andere twee platen van AB ook maar eens beluisteren....

avatar van jasper1991
geplaatst op 16 september 2012, 17:35 uur, permalink
Lekkere rockplaat, alleen zou het echt top worden met wat meer melodie of iets extraas. Het blijft gewoon lekkere achtergrondmuziek en ik zou niet echt zeggen dat het ergens saai wordt. Nummers als Come to Life en Rise Today blijven ook prima hangen. Goed werk van deze Amerikanen.

avatar van Fluvver
geplaatst op 8 augustus 2013, 20:14 uur, permalink
Blackbird is de parel op de plaat. De rest blijft moeilijk hangen. Maar alleen voor Blackbird geef ik al een 3,5!