Claw Boys Claw - 3 in 1 (1987)

Punk
Label: Polydor

1. Indian Wallpaper (3:59)
  2. Love Like Seas (4:56)
  3. So Mean (3:35)
  4. Foul Play (5:01)
  5. Dirty Dog (1:40)
  6. Cosmic Blue [Live] (3:21)
  7. Feelin' Fine [Live] (3:17)
  8. Nightmare [Live] (5:12)
  9. Do the Skull [Live] (1:46)
  10. So Mean [Live] (3:38)
  11. The Fall [Live] (3:06)
De eerste 5 nummers zijn nu de extra tracks op Shocking Shades Of.

avatar van Oldfart
Waar slaat de titel op deric?

Tja, dat weet ik dan ook weer niet; ik denk dat het 3 singles zijn geweest.
So Mean en Indian Wallpaper zijn in ieder geval op single uit gebracht.
De rest zal wel op de Live EP Now! hebben gestaan.

avatar van Oldfart
klinkt aannemelijk dat van die drie singles

avatar van Rainmachine
Ik heb deze ook nog op vinyl, die live nummers zijn helemaal te gek. Vooral het geouwehoer van PTB tussen de nummers door is geweldig. Een live CD met ouwe opnames zou er hier prima ingaan! Dubbel CD live mag ook!

avatar van mafketel
Volgens mij staat de titel voor de samenvoeging van 2 singles en de live-EP Now !
De nummers 1,4 en 5 staan op de 12" Indian Wallpaper.
De nummers 2 en 3 zijn de single So Mean.
Op Now ! staan de 6 live-nummers.
Da's dus 3 x vinyl op één CD.

Dan heb ik blijkbaar gelijk.

avatar van mafketel
Ja, je hebt gelijk.

Nog even ter info : de 3 vinyl-registraties zijn allen uit 1985, en in de originele bezetting opgenomen. De EP Now ! is opgenomen op 29 november 1984 in de Melkweg in Amsterdam. Een prachtig tijdsdocument !

avatar van mayhemblik
Goeie god, mijn vrouw zet deze plaat net op en ik was vergeten wat voor een wereldalbum dit is.
Rock'n'roll zoals rock'n'roll hoort te zijn.
Ik zie er nou alweer tegenop om morgen met een kater van jewelste de tering zooi op te ruimen die ik net heb gemaakt.
Maar het was het waard!!!

avatar van Amicus
mayhemblik schreef:
Rock'n'roll zoals rock'n'roll hoort te zijn.
Maar het was het waard!!!

Wow, geef mij zo'n (rock)chick die om 04:15 uur nog ff een album van CBC er tegenaan gooit

avatar van mayhemblik
Hmm, zoals ik me nu voel had ik liever een burgertrut gehad de mij om 0.00 naar bed had gestuurd omdat we vandaag zat te doen hebben. (maar niet heus)
Tja ze zijn schaars, naar dit exemplaar heb ik lang moeten zoeken maar dan heb je ook wel wat.
Maar ik wil wel dat je uit de buurt blijft van die van mij want deze wil ik houden.
Nu ik naar jouw tijd van bericht sturen kijk ben ik vast niet de enigste die zich terminaal voelt.

avatar van Rainmachine
Blijft een fantastische verzamelaar dit album, de band op een absoluut hoogtepunt. Kolere, ik ga nog steeds stuiteren van Foul Play! En de live versies zijn ook hoe ik de band het liefst hoor, dat is in de originele/oude bezetting. Het kraakt, piept en knarst aan alle kanten, maar net als bij de Gun Club is dit hoe garagerock hoort te klinken. Wat een synergie/energie! Ik heb CBC later nog een paar keer live gezien maar kon mij niet meer bekoren. Ik hou het bij het oude werk.