Breathless - Three Times and Waving (1987)

Label: Tenor Vossa

1. Sold Down the River (3:17)
  2. Is It Good News Today? (4:53)
  3. Three Times and Waving (3:20)
  4. Into the Fire (4:13)
  5. Working for Space (3:46)
  6. Waiting on the Wire (5:11)
  7. Dizzy Life (4:14)
  8. Say September Sings (4:00)
  9. Let's Make a Night of It (7:22)
avatar van reptile71
Nog even en ik heb alle... jawel alle cd's van Breathless in huis (en in de shop uiteraard). Ik kon het echter niet laten alvast wat rond te zoeken om er al wat meer van te kunnen luisteren. Deze vond ik alvast en heb ik maar ff van het net geplukt..... En.... dat was geen teleurstelling. Momenteel zit ik vol verbijstering te luisteren mezelf afvragend waarom ik deze band nu pas voor het eerst leer kennen. Dit is echt een wreed goed album! Ik heb het dan niet over (ik weet inmiddels waar ik mee geïdentificeerd word ) een 'gewoon' new wave of post-punk album. Dit gaat een hele flinke poep verder. Een post-punk sound is er hier en daar wel in te herkennen en de liefhebbers van dat genre zullen hier ook zeker wel van houden maar dit schiet werkelijke alle kanten op. Het heeft zweverige psychedelische elementen en rockt er af en toe aardig op los, het bevat geweldig lekker gitaarspel, maar ook lekkere ritme's en drumpartijen. Wat voor genre is dit eigenlijk?? Vanaf nu in elk geval noem ik het maar prog. post-punkshoewavespacerock o.i.d.

CD (mp3's) afgelopen, gelijk nog een keer! Maar nu met koptelefoon

edit: Dit is niet normaal... dit is als trippen zonder dope... wow... Mogwai meets The Cure meets This Mortal Coil meets... Schudden voor gebruik. Kan de rijvaardigheid beïnvloeden....

avatar van Lin
Lin
CD (mp3's) afgelopen, gelijk nog een keer! Maar nu met koptelefoon

waarvoor dank
Nee hoor, wat ik hoorde klonk niet slecht, dus binnenkort ook maar eens geconcentreerd luisteren

avatar van Chameleon Day
Jaja... al slapend op de bank zeker.

Daarmee is natuurlijk niet gezegd dat de muziek niet tot je zou doordringen. Mss beleef je het nog wel intenser dan in wakende toestand, wie zal het zeggen.

Maar goed, wat ik hier lees klinkt allemaal heel erg goed. Ik ga maar eens snel op onderzoek uit. Ik ken tot nu toe alleen het album 'Between Happiness' en die smaakt zeker naar meer.

avatar van Lin
Lin
Jaja... al slapend op de bank zeker.

hahaha, heb echt wel wat meegekgregen hoor...en jouw koptelefoon is ook niet zo geweldig dat ie geen geluid door laat sijpelen...bovendien staat die cd nu alweeeeer op

maarre, lekker!!

avatar van Mjuman
Hij stond al een tijd op verdacht - klaar voor de draaischijf. Vandaag kwam het ervan; goed beluisterd: onder de indruk, een fraaie plaat.

avatar van stoepkrijt
Voor iemand die pure post-punk had verwacht is het even slikken, maar desalniettemin is dit een alleraardigst album. Dit is post-punk met allerlei spannende (en helaas ook minder spannende) invloeden. Reptile71 heeft het al mooi verwoord.

De stem van de zanger pakt me niet echt en de muziek blijft niet al te makkelijk hangen. Dat komt vooral doordat dit over de gehele linie een vrij rustig album is. Toch zijn er genoeg momenten te vinden waar ik met volle teugen van kan genieten. De nummers met de mooiste opbouw en de sterkste climaxen (Is It Good News Today? en Let's Make a Night of It) zijn daar de beste voorbeelden van. Ook het meeslepende Waiting on the Wire en het gejaagde Three Times and Waving zijn prima nummers. De overige nummers zijn in mijn ogen inwisselbaar, maar de sterke nummers geven dit album voldoende bestaansrecht.

Mjuman schreef:

Heb je zelf ook een exemplaar hiervan gehouden (op LP), mju ? Ik had deze nog niet op vinyl en die ik van jou heb leek nogal matig op het eerste gezicht, maar na een wasbeurtje kan hij er prima mee door. Ben er blij mee. Ik had hem al lang niet gehoord, maar klinkt nog steeds erg lekker.