Stevie Ann - Closer to the Heart (2007)

Label: CNR

1. I've Listened to Buddha (3:55)
  2. Wait Up for Me (4:35)
  3. Love Is Not a Gift (3:48)
  4. Get Away (4:43)
  5. Your Own Heart (4:30)
  6. Love Song (3:07)
  7. Day Break (3:16)
  8. Baby Blue (2:52)
  9. Whole Lotta Rain (3:37)
  10. Old Bricks (4:03)
  11. Closer to the Heart (3:39)
  12. As Cold as You (4:40)
EVANSHEWSON

Dan wordt dat tijd!

avatar van Ali Chemicali

Nooit van gehoord!

Heb jij de laatste twee jaar in een grot geleefd?

Ze heeft best veel opzien gebaart met d'r mooie stemgeluid. Ik vind de liedjes echter zo liefelijk allemaal, daarom zou ik dit album zo gauw nog neti kopen

EVANSHEWSON
Ali Chemicali schreef:

Heb jij de laatste twee jaar in een grot geleefd?

Ik leer "nieuwe" muziek enkel kennen via de radio. Ik luister veel radio één - België welteverstaan, en neen, daar is deze naam nooit gepasseerd, dus die naam is geheel nieuw voor me, kan toch ??

En door er hier iets over te lezen heb ik ondertussen nog geen ene noot muziek van dat meiske gehoord hoor! I'm very sorry !

avatar van vigil
EVANSHEWSON schreef:

Ze komt uit Holland en dit is haar 2de cd. Ze heeft met de 1ste erg veel succes gehad (goud behaald) en bv. ook op Parkpop gestaan.

Om je enigszins een idee te geven het is een kruising tussen Singer-songwritter, Americana en Country

avatar van rudiger

Nooit van gehoord!

Haar echte naam is Stephanie Struijk , en ze komt uit het plaatsje Roggel , ong 10 km van mijn stad Roermond .
Ze komt ook regelmatig `n optrden verzorgen in 1 of andere platenzaak , `n tijdje terug gaf ze nog `n mini concert bij Sounds in Venlo .
Haar ster stijgt snel in Nederland .

avatar van Papartis
Ik ben gisteravond bij een concert geweest in LVC Leiden van Stevie Ann. Zeer enorm verrast. Wat een goed concert !!!
Van alleen op het toneel met een gitaar tot country tot pure rock. Wat een stem en wat een band. Top.
Alles in een ruigere setting dan op de CD.
Zeker het bezoeken waard als ze in de Buurt is. Slecht € 11,00.
Zie haar Myspace pagina: www.myspace.com\stevieannmusic

Papartis

avatar van Flammazine
Vandaag gezien op 'De wereld draait door' en ze heeft een goede stem. Alleen vrees ik dat ze nog een jaar of tien moet leven om geloofwaardig te worden .De tekst van het nummer dat ze zong bijvoorbeeld was standaard acnéschmerz.

Charmant, dat wel...

avatar van Daaf
Wow, het concert in de Kade was echt heel goed. Vooral dat nummer die ze zonder microfoon deed was ik van onder de indruk.

3,5*, voor nu.

avatar van Lucia
Echt een hele goede cd, ook speelde ze heel goed live in de kade!
Vind het net als Daaf heel leuk dat ze een nummer zonder microfoon ging zingen. Wat een stem !!
(4,5)

avatar van Reijersen
Vind deze opvolger toch wat gedurfder als het debuut, en daar ben ik erg blij mee. Ze kleurt wat meer buiten de lijntjes met deze plaat, boordevol mooie popliedjes.

avatar van Memphis
Ik vind de eerste vier nummers hier van een degelijk niveau, daarna beginnen de wat langzamere nummers en dat begint na een nummertje of 4 toch aardig eentonig te worden. Toch een leuke poging en biedt zeker mogelijkheden voor constanter werk in de toekomst.

tuktak
beetje gezapig album, echte vrouwenmuziek. ik val er van in slaap.

avatar van jetje
On-Nederlands goed. Geweldig goede stem en een heel relaxte vrouw. Dat hoor je door in haar muziek. Er ligt een grote toekomst in het verschiet voor haar.

i''ve Listened To Budha en Get away zijn mijn favoriete nummers van dit album. 4*

avatar van Fieke_28
Ik heb het album nu meerdere malen beluisterd, maar het weet me helaas steeds niet echt te boeien. Ze is zeker een talentvolle zangeres, dat ga ik ook niet ontkennen, maar ze weet mijn aandacht met deze plaat niet vast te houden.

Toch vind ik "Baby Blue" een prachtig nummer, alleen valt de rest van dit album me toch een beetje tegen.

avatar van Madjack71
Over het geheel rustige en lieflijke liedjes, die veelal over relaties, onbeantwoorde liefdes en ditjes en datjes gaan. Dus qua teksten is het nogal eenvormig. Maar goed Stevie Ann is nog niet geheel door het leven gelauterd, dus dat kan nog komen. Ze heeft i.i.g een prachtige stem en een goede band achter zich staan.
Vandaag eens in de auto opgezet en zo al rijdend door het winterlandschap, geeft het de muziek toch wel wat extra glans. Binnenkort komt er een nieuw album van haar uit en a.d.h.v dit Closer to the heart, denk ik dat ik die ook wel een kans ga geven. Haar debuut is opnieuw uitgebracht met een extra cd, waarop het akoustisch One year of love, waar ze hoge ogen mee gooide. Dus ik kan nog eventjes vooruit. Ws. wel zin in het concert dat ze hier onder de rivieren in april gaat geven.
Baby Blue is een heel schoon liedje. De rest van het album is rustiek, maar valt me geenzins tegen.

avatar van muziekjepp
volgens mij binnekort weer nieuw album:) ben benieuwd hopelijk wordt het niet te eentonig

avatar van IntoMusic
Net vernomen dat haar nieuwe album met Sheryl Crow is opgenomen en dat daardoor het theaterconcert van woensdag a.s. is verzet.

Heb juist de afgelopen week dit album grijs gedraaid en dit is toch wel een juweeltje. Heerlijk relaxe sfeer en met haar prettige stemgeluid, vlieg je door de nummers heen.

Ben zeer benieuwd naar haar opvolger...

avatar van muziekjepp
op Stevie Ann - stevieann.com kun je een gratis liedje downloaden als je je aanmeld voor de nieuwsbrief

avatar van Ronald5150
Ten opzichte van haar debuutplaat heeft Stevie Ann mijn inziens op "Closer to the Heart" een flinke stap voorwaarts gemaakt. Het is allemaal wat gedurfder en spannender dan de brave maar mooi gezongen liedjes van haar eerste album. Stevie Ann zingt nog steeds prachtig en er zijn duidelijke verwijzingen naar country en americana te horen op "Closer to the Heart". Daarnaast getuigt het muzikaal allemaal van iets meer lef. Af en toe komt er een venijnige gitaarsolo om de hoek zetten of broeit er hier en daar een mooie pedal steel gitaar. Stevie Ann mag deze ontwikkeling wat mij betreft doorzetten.

avatar van Twinpeaks
Goed product van Hollandse bodem . Het is allemaal nog wat gerijpter en pittiger. Prijsnummer vind ik As Cold As You .4 sterren