Voyage - Fly Away (1978)

2. Kechak Fantasy (3:02)
  3. Eastern Trip (2:09)
  4. Tahiti, Tahiti (5:07)
  5. Let's Fly Away (5:07)
  6. Golden Eldorado (4:56)
  7. Gone with the Music (6:42)
avatar van matthijs
Best lekker! beetje groeiplaat (wat je niet zo verwachten, klinkt namelijk erg gelikt). Avondtuurlijke 70's disco met caraibisch sausje. Doet me ook denken aan Santa Esmeralda.

avatar van T.O.
Dit is van die Love Boat disco, vrij cheesy maar zit behoorlijk goed in elkaar. Lijkt bijvoorbeeld op Azoto en inderdaad Santa Esmeralda, studiobands die een batterij aan dansers lieten opdraven wanneer de nummers op tv gepromoot werden

avatar van gaucho
Ja, lekker Frans discoplaatje is dit. Een beetje bedoeld als een muzikale trip rond de wereld, met allerlei invloeden, bijeengehouden door die alsmaar doorgaande beat.

Voyage is redelijk onbekend gebleven in ons land, maar de instrumentals From east to west (van het vorige album) en Souvenirs (van dit album) staan internationaal toch te boek als disco-klassiekers, tot in Amerika toe. Met name Souvenirs is in diverse remixen uitgebracht.

In ons land gebeurde er iets merkwaardigs. Let's fly away schopte het in 1978 tot de Nederlandse tipparade, maar de enige hit die Voyage in ons land had, is het nummer Discotch uit 1981: een speciaal in ons land gemaakte remix-medley (van Eric Benjamin, DJ van discotheek de Marathon in Den Haag). Daarin waren fragmenten van o.a. Souvenirs, Ketchak Fantasy en Scotch machine samengebracht tot een 'nieuw' nummer van een minuut of acht. Die versie vind je, behalve op de originele 12 inch, nauwelijks nog ergens terug. Zelfs niet op deze, hoewel die verder uitputtend volledig is.

Ook op dit album lopen de tracks naadloos in elkaar over, in elk geval op kant 1, een methode die in die dagen veelvuldig werd toegepast op discoplaten. Er zijn verschillende CD-versies van uitgebracht die daar een beetje moeite mee hadden, dan zat er een fractie van een seconde stilte in de overgangen. Alleen de Disco Recharge-versie had het goed voor elkaar, inclusief een hele zooi remixen en instrumentals, maar die klinkt helaas geluidstechnisch weer wat opgefokt...