In Order to Dance 4 (1993)

België

24. Music of Life Orchestra - The Dream
  25. Jaydee - Plastic Dreams
  26. Golden Girls - Kinetic [Orbital Remix]
avatar van andré
Jezus alweer bijna 12 jaar oud dit album!!! En dat terwijl ik deze nog wel eens (voornamelijk in de auto) draai. Beetje raar misschien, omdat die 'dance/house-scene' alweer vele stadia verder (...) is en meestal alle schepen achter zich verbrand. Jeugdsentiment misschien, maar ik vind b.v. de nummers van Dave Angel, Aphex Twin, Jaydee, TC en Future Sound Of London nog best te pruimen.

avatar van John Doe
Nee joh niet vreemd, deze bevat soortgelijke muziek (Future/Past en 3x Richard James staan er ook op) en is een juweeltje !

avatar van T.O.
Goh, hier staan heel veel (net-niet) klassiekers op: Dave Angel, Jam&Spoon, FSOL, Jaydee, Aphex Twin, Dr. Motte, DJ Hell.

Ziet er prima uit dus

avatar van LZA
LZA
Was mijn favoriete cd in die tijden. Ik weet nog dat ik hem een keer of 6 voor een week gehuurd had bij de videotheek (toen de tijd kon dat nog ja) omdat ik hem nergens in een winkel kon vinden. De de rest maar aankloten met turn up de bass vol. #.

Lag geleden voor het laatst geluisterd maar het beste nr. vond ik altijd die met de john Denver sample.

Shit zeg die goeie ouwe tijd.

avatar van andré
LZA schreef:
...maar het beste nr. vond ik altijd die met de john Denver sample

welk nummer bedoel je?

avatar van dj maus
Met name CD2 is meesterlijk. Op CD1 de wat hardere tracks, terwijl op CD2 de wat meer trancey en ambient nummers staan. (Die de tand des tijds soms wat beter doorstaan hebben.)

Toch voornamelijk tracks van nét voordat ik in dit genre gezogen werd (namelijk door deel 5 uit deze serie).

avatar van thelion
Geweldige verzamelaar met lekkere begin jaren 90 house classics

Favorieten TC. - 1992 , 3rd Phase & Dr Motte - Der Klang Der Familie en natuurlijk de laatste 2 nummer Jaydee Plastic dreams en The Golden Girls Kinetic beiden

avatar van John Doe
Ik sluit me vooral aan bij dj maus dat cd 2 het meest aangenaam is en grotendeels de tand des tijds beter doorstaan heeft. CD1 is wel een aardige collectie R&S techno, maar is voor mij bij lange na niet geweldig (Digeridoo is daar voor mij wel een flinke uitschieter). CD2 is wel vrijwel constant genieten. Heerlijke trancy techno daar uit een tijd dat dat nog een beetje vernieuwend was en artiesten die het maakten vaker iets in hun mars hadden. Piece - Free Your Mind is trouwens geproduceerd door Carl Craig.