The Jimmy Castor Bunch - It's Just Begun (1972)

Soul / Funk
Label: RCA

1. Creation (Prologue) (1:24)
  2. It's Just Begun (3:43)
  3. Troglodyte (Cave Man) (3:36)
  4. You Better Be Good (Or the Devil Gon' Getcha) (2:56)
  5. Psyche (4:25)
  6. T. D. (Life, Truth & Death) (7:20)
  7. My Brightest Day (4:03)
  8. Bad (3:34)
  9. I Promise to Remember (2:47)
  10. Creation (Epilogue) (1:02)
raffael77
Geweldige plaat met diverse stijlen. Van funk tot latin soul.

Jammer van de weinige stemmen hier.

avatar van T.O.
Ik ken nummers 2 en 3 wel, zijn erg vaak gesampled

Ben niet zo'n funkateer muv Sly dan, maar dit is erg goed. Zat bij een kleine partij lps die ik kocht. Funk breaks heet dit als ik het goed heb, geile 70's muziek. Heeft Prince dus beinvloed

avatar van Minneapolis
Tot en met Psyche vind ik het een erg sterk swingend geheel met een hoop latin klanken.
Niet alleen de klassieker It's just begun is (uiteraard) een topper, maar ook Cave man, You better be good en het lang gerekte Psyche zijn gewoon erg lekker.

Daarna gaat het alle kanten op. Met het rockende T.D. heb ik minder. My Brightest Day klinkt vervolgens als een Chicago nummer uit de 70's (om precies te zijn: Does anybody know what time it is?) en heeft een bepaalde charme, al klinkt het dus wel totaal anders dan de eerste helft van de plaat. Bad gaat terug naar de funk, maar dan wat minder sterk de eerdere funkende nummers. Bij het wat vreemde I Promise to Remember lijken ze allemaal stijlen in één nummer te willen persen.

4 a 4,5 sterren voor kant A en 2 sterren voor kant B.
Daarom draai ik enkel kant A, maar wel met veel plezier.

avatar van kapiteingilo
Minneapolis schreef:

4 a 4,5 sterren voor kant A en 2 sterren voor kant B.

Daarom draai ik enkel kant A, maar wel met veel plezier.

Ben het volledig eens met je analyse; album begint heel sterk maar de laatste nummers lijken echt nergens op.