Carla Bruni - Quelqu'un M'A Dit (2002)

Frankrijk
Label: naïve

1. Quelqu'un M'A Dit (2:47)
  2. Raphael (2:26)
  3. Tout le Monde (3:17)
  4. La Noyé (4:00)
  5. Le Toi du Moi (3:21)
  6. Le Ciel Dans une Chambre (4:49)
  7. J'En Connais (2:35)
  8. Le Plus Beau du Quartiet (3:30)
  9. Chanson Triste (3:32)
  10. L'Excessive (3:04)
  11. L'Amour (3:06)
  12. La Derniere Minite (1:03)
avatar van Kos
Kos
Zeer slecht plaatje.

avatar van Daan
Heb het even verbeterd...

avatar van T.O.
Ex-topmodel...

avatar van Daan
Ze ziet er inderdaad niet verkeerd uit...

klinkt ontzettend zomers

avatar van otherfool
Het prachtige titelnummer was gisteren bij de Avondetappe (Tour de France) te horen.

Zal eens kijken of de rest ook zo bloedmooi is.

Doordat het een cd is van een (ex-)topmodel was ik voor ik er naar luisterde er al rotsvast van overtuigd dat het weer eens een fiasco werd. Maar nee! De CD verbaasde me totaal en er zitten niets anders op dan mooie, franse, zachte liedjes op. Ik denk dat dit zeker een van de beste franse cd's uit 2004 was. Ik geef het dan ook 4.5 sterren

nicolas
kos, zeer slecht plaatje? je bent anders wel bijna de enige nou ja ze zingt wel mooi, hoewel de toonhoogte soms nogal laag is waardoor ze nogal hees klinkt. kan soms wel sexy klinken, maar te hees is ook niet goed.

Ik kwam dit album bij toeval tegen: stond in de luisterpaal bij Plato. Pas later kwam ik erachter dat het om een top-model gaat.
Lekker belangrijk: het is gewoon een lekker relaxed plaatje waar je je geen buil aan kunt vallen en waar je ook nog eens al je visite blij kunt maken

Een plaatjes zoals een warm bad. Heerlijk behaaglijk, maar op den duur moet je er toch eens uit omdat je er wat flauw van wordt. 3,5*

avatar van FunkyMonk
Mouwman schreef:

Mouwman schreef:

een betere verwoording is er simpelweg niet

ook met het cijfer ga ik met je mee

Thanks. Nu met de lente in zicht komt ie misschien weer eens tevoorschijn.

EVANSHEWSON
FlyingPenguin schreef:

Het werd vaak gedraaid op de Vlaamse Radio1, waardoor ik het album ging appreciëren; Een vriend kocht het, ik kopieerde het. Het is leuk, maar mij toch te monotoon voor een heel album met diezelfde hese stem;

Le Plus Beau du Quartier vind ik het beste liedje; in hààr geval absoluut La Plus Belle du Quartier.

***1/2

Hoewel de eerste twee nummers veel goeds beloven, stelt de rest van de cd me toch teleur. Alle liedjes klinken eigenlijk hetzelfde. Carla Bruni schijnt gezegd te hebben dat je in het Frans gewoon geen domme liedteksten kan schrijven, zoals dat in het Engels wel kan. Evenwel zijn haar teksten van hetzelfde kaliber als die van Francis Cabrel: je t'aime, je t'aimais et je t'aimerai. Een gemiste kans!
Wel een postief punt: de liedjes zijn in het Frans (en die taal weet zij uiterst sensueel te brengen).

avatar van Bertus
Wat een spannende stem, maar wat een saaie arrangementen! En dat terwijl de Fransen daar zo goed in zijn. Jammer, gemiste kans, volgende keer beter?

avatar van Bertus
Stem inmiddels een flink end omhoog bijgesteld. Vooral het openingsnummer bleef wel erg fijn hangen, dus de cd nog maar wat vaker beluisterd. En tja, dat bevalt toch wel erg goed! En die teksten... 'Ik ben de thee en jij het glas' (De toi a moi), zie het in het Nederlands maar eens zó te laten klinken

Prachtig gesproken Bertus over die songteksten!
Het is, inderdaad, wat eentonig over het geheel. Maar dan wel enorm rustgevend eentonig... Uiteraard komt dat door de fluisterstem van het ex-fotomodel. Ik was ook bevooroordeeld over haar muzikale kwaliteiten, immers ga ik er altijd van uit dat mensen maar één talent hebben, en zeker niet in 2 dingen beróémd kunnen worden. Maarja, als ze naast fotomodelleren ook nog talent heeft voor het vinden van de verkeerde man, is ze blijkbaar echt zo'n multitalent.
De muziek is opgebouwd uit rustige gitaren, een viooltje hier en een viooltje daar, akoestische bas, vredelievender kan het amper! Terwijl de teksten voor zover ik begrijp over het algemeen ánti-liefde zijn. Ach ja, op rock was haar fluisterstem waarschijnlijk weggevallen. Want dat is wel het mooiste van alles, dat prachtige geluid/adem (een mix van 50:50) dat ze voorbrengt, genieten! En dat prachtige Frans, heerlijk!
Nu ik dit zo schrijf lijkt het net alsof het 5* gaat worden, maar, tja, een heel album dat zo klinkt kabbelt nou eenmaal zo makkelijk voort, en het verveelt helaas op den duur. Het eerste nummer is een col van de eerste categorie waar de anderen bij in het niet vallen, waardoor het uiteindelijk een weinig verrassend etappe wordt, zullen we maar zeggen.
Ergens tussen de 3,5* en 4*.

beaster1256
ik vind er niks aan madam sarkozy mag dan wel een lekker dier zijn maar haar muziek laat me koud , haar lichaam maakt me warm !

geef mij dan maar charlotte gainsbourg !

Johnny 00
Si elle étais president...

avatar van Paalhaas
Sympathiek maar licht slaapverwekkend Frans kabbelplaatje met één uitschieter, het fraaie titelnummer.

Rizz
Quelqu'un M'A Dit; zeker een mooi nummer. De rest ken ik nog niet.

avatar van guitarwally
Halve ster extra voor de albumcover

avatar van Cor
Cor
Aangename (f)luisterpop. Dit uitstapje van madame Sarkozy hoeven we haar niet te vergeven.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Ik heb stiekem ook wel een zwak voor deze plaat. Ooit op de kop getikt in Frankrijk en bij tijd en wijle heerlijk voor een avondje op de bank.

avatar van Minneapolis
Deze en ook Comme Si de Rien N'Etait blijft het goed doen op relaxte momenten. Quelqu'un M'A Dit klinkt wel iets kaler met wat meer nadruk op de akoestische gitaar. Op zich wel fijn dat ze iets verschillen.
Het is al vaak genoemd bij de verschillende albums, maar ook vind dat ze het bij Frans moet houden. Dat sfeertje, daar gaat het nou net om.

Zijn er hier nog mensen met tips wat betreft "Spaans of Italiaans-talige Carla Bruni's"? Rustig, zwoel, en mooie instrumentatie dus.