Al Kooper - Easy Does It (1970)

Label: Columbia

1. Brand New Day (5:13)
  2. Piano Solo Introduction (2:00)
  3. I Got a Woman (4:33)
  4. Country Road (4:25)
  5. I Bought You the Shoes (2:01)
  6. Introduction (0:50)
  7. Easy Does It (5:28)
  8. Buckskin Boy (3:10)
  9. Love Theme from the Landlord (3:14)
  10. Sad Sad Sunshine (5:07)
  11. Let the Duchess Know (3:20)
  12. She Gets Me Where I Live (3:37)
  13. A Rose & a Baby Ruth (3:31)
  14. Baby Please Don't Go (12:29)
  15. God Sheds His Grace on Thee (3:29)
avatar van Droombolus
Allegaartje is de beste beschrijving van Kooper's 3e solo album. Een dubbel LP destijds uitgegeven in de zelfde "goedkope" reeks als Live Adventures en CTA. Ik heb helaas een heel brakke ( nederlandse ) persing die ik ook nog eens flink gedraaid heb dus vandaag maar eens in CD vorm besteld.

Kooper vliegt door country, rock, blues en rhythm & blues songs heen alsof het van nature allemaal bijelkaar hoort. De enige lijntjes die je er tussen kunt trekken zijn zijn kenmerkende uitvoering inclusief tongue-in-cheek zang en dat het allemaal amerikaanse stijlvormen zijn, maarrruhhhhhh........... vroege americana ? Nee, daarvoor vermengt hij de diverse stijlen niet genoeg. De man blijft gewoon zichzelf en is altijd prettig om naar te luisteren en na New York City en I Stand Alone is dit mijn 3e fave uit z'n 60s/70s produkten ..........