Alice Cooper - Trash (1989)

Rock / Metal
Label: Epic

1. Poison (4:30)
  2. Spark in the Dark (3:52)
  3. House of Fire (3:47)
  4. Why Trust You (3:13)
  5. Only My Heart Talkin' (4:47)

met Steven Tyler

6. Bed of Nails (4:20)
  7. This Maniacs' in Love with You (3:48)
  8. Trash (4:01)
  9. Hell Is Living Without You (4:11)
  10. I'm Your Gun (3:47)
  11. Cold Ethyl [Live] * (3:11)
  12. Ballad of Dwight Fry [Live] * (7:23)
  13. Only My Heart Talkin' [Radio Edit] * (3:56)
  14. I Got a Line on You * (3:00)
avatar van Killeraapje
Zo dadelijk om 23.10 op NPO 3 Top 2000 Untold Stories met Desmond Child. Het gaat dan vooral over Poison van Alice Cooper en Giving Love a Bad Name van Bon Jovi.

avatar van vigil
Killeraapje schreef:

Leuk, bedankt voor de tip!

avatar van vigil
Helaas viel het aandeel Poison behoudens het fragment uit de clip behoorlijk tegen. Het viel me wel op dat Desmond behoorlijk tevreden was met zichzelf.

Ik vond het item met Hugh Cornwall leuker

avatar van milesdavisjr
Raise Your Fist and Yell was een aardige verassing en bleek vrij consistent te zijn. Trash is (al eerder gememoreerd) geproduceerd door topproducer Desmond Child. Of het werken met bands als Bon Jovi en Aerosmith zijn sporen heeft nagelaten is lastig te zeggen maar ik vind de sound nog wat gelikter dan voorganger Raise Your Fist en dat is jammer, het klinkt allemaal wat ingehouden. De plaat vind ik ook net een tandje minder dan zijn voorganger, het is allemaal redelijk meezingbaar en rechtdoorzee maar het is mij net wat te soft. Bed of Nails, This Maniac's in Love with You en I'm Your Gun zijn echter prima tracks, de overige nummers vind ik een pak minder.

Tussenstand:

16. Special Forces
17. Flush the Fashion
18. Zipper Catches Skin

avatar van Dirkrocker
Lekker plaatje van de beste man.Vooral poison, spark in the dark , bed of nails en i’m your gun vind ik erg lekker. Maar de rest luistert ook wel lekker weg. Het heeft allemaal en erg hoog meezing gehalte, en de muziek is verre van ingewikkeld. Maar het stoort nergens. Was dit nou niet de plaat waarop Eric singer drumt?

avatar van Wyverex
Dirkrocker schreef:
Was dit nou niet de plaat waarop Eric singer drumt?

Bobby Chouinard verzorgt de drums op deze plaat. Dit heb ik moeten opzoeken, wist het antwoord niet vanbuiten. Wat ik wel uit het hoofd wist: Eric Singer heeft op twee platen gedrumd en dat zijn Brutal Planet (2000) en The Eyes of Alice Cooper (2003). Ook op Brutally Live speelt hij mee.

avatar van Dirkrocker
Wyverex bedankt voor je uitleg kon in het hoesje niet wijs worden, en Wikipedia ook niet haha. Wist dat Eric singer wat albums in gespeeld had en en aantal keer live , maar die man heeft bij zoveel artiesten gedrumd en gedaan dat ik het niet meer bij kon houden van wat ,waar en wanneer

avatar van Von Helsing
Dirkrocker schreef:

Eric Singer was ook de live drummer van Alice Cooper in 1990 en 1991.

avatar van Wyverex
Von Helsing schreef:

Eric Singer was ook de live drummer van Alice Cooper in 1990 en 1991.

Oh dat wist ik niet... Bedankt voor de aanvulling!

avatar van Edwynn
Dirkrocker schreef:

Hoezo uit het hoesje niet wijs worden? Daar staat toch gewoon wie hier de drummer was?

Ook nog ene Hugh McDonald op de bas en verder nogal wat gastbijdragen van o.a. Jon Bon Jovi, Steven Tyler, Kip Winger, Joe Perry, Steve Lukather, Richie Sambora en nog zo wat gasten.

Kortom, Alice had een hoop hairgasten om zich heen verzameld om volop op die trein te springen. En met succes.

Al Pitrelli, die later naar Savatage ging, was de gitarist van dienst tijdens de tour. Ik twijfel even of hij ook niet in de video van Poison te zien was.

avatar van Dirkrocker
Edwynn ik heb niet de losse cd versie hiervan of beter de original. Ik heb een boxset van 5 cd’s van Alice dus dan heb je niet het boekje erbij, met alle informatie. Vroeger kon ik niet zoveel met zijn muziek, pas later opnieuw en kans gegeven door het nummer poison. Toen heb ik die die box aangeschaft waaronder andere dit album in zit.

avatar van Edwynn
aha dan mis je dus een hoop informatie. Er doen hier meer gastmuzikanten mee dan dat er akkoorden zijn.

avatar van Dirkrocker
Tja dat is vaak nadeel van die boxsets. Je heb voor en leuke prijs vaak de albums in huis, maar dan zit er 9 van de 10 keer geen boekjes bij puur om de kosten laag te houden en vandaar dat de prijs dan zo leuk is

avatar van vielip
Edwynn schreef:

avatar van gigage
Met het titelnummer Trash heeft Desmond Child een leuke Aerosmith song geschreven. Aero muzikanten Hammilton en Kramer maken het plaatje helemaal compleet. Dat dan bij juist Mijnheer Jovi de gast is die even tegen Alice in mag roepen mag de pret niet drukken.