The Jimi Hendrix Experience - Radio One (1989)

Label: Rykodisc

1. Stone Free (3:26)
  2. Radio One Theme (1:17)
  3. Day Tripper (3:16)
  4. Killing Floor (2:29)
  5. Love Or Confusion (2:54)
  6. Drivin' South (4:50)
  7. Catfish Blues (5:28)
  8. Wait Until Tomorrow (2:57)
  9. Hear My Train a Comin' (5:00)
  10. Hound Dog (2:43)
  11. Fire (2:43)
  12. (I'm Your) Hoochie Coochie Man (5:31)
  13. Purple Haze (3:04)
  14. Spanish Castle Magic (3:07)
  15. Hey Joe (4:01)
  16. Foxy Lady (2:59)
  17. Burning of the Midnight Lamp (3:42)
Wat een ongelooflijk lelijke cd hoes.

Verder ken zegt de cd me niks

'ken' moet weg. typfoutje.

EVANSHEWSON
Een echt allegaartje is dit, met radio-optredens en allerlei outtakes en zo, maar als geheel klinkt dit toch zeer goed.
Niet zo urgent als 's man's officiële releases, maar als je hem niet te veel betaalt zou ik hem zeker meenemen. Ik nam hem mee en draai hem nog regelmatig.

Catfish Blues ;

En Burning of the Midnight Lamp is zààlig !

De Hoes, tja, die had mooier gekund natuurlijk!

Toch puur voor de muziek : 4 sterren

****

avatar van Oldfart
Je kunt beter deze kopen.
Later uitgebracht ( door Experience Hendrix) en completer, daardoor is deze overbodig geworden.
Verder niks mis mee........

avatar van rudiger
Oldfart schreef:
Je kunt beter deze kopen.
Verder niks mis mee........

avatar van Oldfart
deze plaat komt hier http://www.musicmeter.nl/artist/6851/messages/ ook aan bod

avatar van Madjack71
Op elpee gehad in mijn 'Hendrix/Doors' periode.

avatar van nlkink
Gewonnen met een weddenschap! En dan blijkt het ook nog een fantastische CD te zijn. Ik heb een zwak voor BBC opnames. Laat maar komen.

avatar van BoyOnHeavenHill
Een rare mixed bag. Op Hendrix' eigen composities klinkt de band fris en gedreven, hetgeen meer dan begrijpelijk is aangezien het gaat om nieuw materiaal waar ze enthousiast over zijn en dat ze graag succesvol over het voetlicht en aan de man willen brengen. Dat resulteert onder andere in geweldige versies van Stone free, Love and confusion, Fire, Purple haze, Spanish castle magic en Burning of the midnight lamp (hier nog lekker strak en kaal en dus nog niet zo overgeproduceerd als de uiteindelijke versie op Electric Ladyland twee jaar later).
        Aan de andere kant staan hier ook diverse ongeïnspireerde covers van bluesklassiekers op, inclusief de honderdduizendste versie van Hoochie coochie man (hoewel dat in 1967 misschien wat minder belegen was dan nu) en het melodieloze Drivin' South, en van de covers van Day tripper en Hound dog (inclusief gegrom en geblaf, jawel) word ik ook niet veel wijzer – misschien dat je die titels in je setlist opneemt wanneer je na één plaat nog te weinig nummers voor een avondvullend concert hebt, maar waarom je zulke nummers voor een optreden voor de radio van stal zou willen halen begrijp ik niet. Van de covers vind ik eigenlijk alleen Hear my train a comin' de moeite waard, en dat haalt het dan nog niet eens bij de geweldige versie op The Jimi Hendrix concerts (1982).
        Kortom, zowel qua selectie als qua onderling niveauverschil een rare verzameling wat mij betreft. Gelukkig is Hendrix in topvorm en geeft Mitchell hem zoals altijd heerlijk van jetje, dus er valt genoeg te genieten.