Leo Kottke - My Father's Face (1989)

Folk
Label: Private

1. Times Twelve (3:35)
  2. Everybody Lies (2:51)
  3. B.J. (3:33)
  4. Why Can't You Fix My Car (2:27)
  5. Theme from ''The Rick and Bob Report'' (2:32)
  6. My Aunt Francis (4:40)
  7. William Powell (4:59)
  8. Back in Buffalo (3:04)
  9. Mona Ray (2:24)
  10. Jack Gets Up (4:15)
  11. Doorbell (5:03)
avatar van heartofsoul
Dit album werd mooi warm geproduceerd door T Bone Burnett. Het moest een beetje groeien bij mij, want ik vond aanvankelijk de instrumentale acoustische stukken (Leo Kottke solo) het mooist.
Die stukken waarop de andere musici prominent aanwezig zijn ademen voor mij een wat andere sfeer. We horen o.a. Jim Keltner (drums en percussie), T Bone Burnett (B-3 en Fender Rhodes), David Hidalgo (gitaar), Michael Blair (o.a. marimba en glockenspiel) en Jerry Douglas (dobro).
Fijne musici, maar toch bevredigt het album mij niet geheel, al weet ik niet precies waarom.

Na een paar volledig instrumentale cd's zingt Leo hier af en toe. Jack gets up is een geinig nummer.