StropStrikkers - Donkere Dagen (2007)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Donkere Dagen (2:03)
  2. Broodje Mario (5:18)
  3. Grachten (5:06)
  4. Betonblok (3:01)
  5. Hondsdol (2:32)
  6. Struikelaars (4:04)
  7. Zevensprong (3:35)
  8. Woorden van Oma Strikker (0:53)
  9. Biggie Trouble (4:56)
  10. Anker (4:19)
  11. MC Wreeddadig (3:12)
  12. Kerstmis in de Hel (3:40)
  13. Zielenknijpers (3:53)
  14. Fijnschrijver (3:25)
  15. Zwartkijker (2:56)
  16. Kruisvaarders (4:57)
  17. Struikrover (3:40)
  18. Risicogebied (4:20)
erg dope shit hiero.. heb van heel het album genoten.

avatar van miintzish?
Halfje erbij, de beats zijn wel errrg dik :O

Lachen trouwens, dat stukje hoorspel voorraan Struikelaars.

FightForMore
Alles met een jaren '90 stijl is dope. Toen ik eerst de Stropstrikkers hoorde (Bedek je Nek), vond ik de beats en het thema dope, maar vond ik niets aan JAE stem, nu 2 jaar later, ben ik gewend aan hem en vind ik hem serieus (samen met Skafe) een dope rapper. Jammer dat ze gestopt zijn, ik ben benieuwd naar wat ze solo ons zal brengen. Het solo-album van JAE heb ik maar half gehoord, één van deze dagen wil ik dit album zeker uit luisteren.

Dit album is, net zoals Kermis in de hel, één van mijn lievelingsplaten op Nederlands gebied. Ik heb eigenlijk nooit een saai gevoel gekregen bij het luisteren van alle liedjes, dus dit wil al veel zeggen. Ik geef het voor het moment een 4,5, misschien verhoog ik dit later wel.

Rhythm & Poetry schreef:
knip

en dan geef je het 2 * ?

avatar van MAS
MAS
R&P is sinds hij is terugekeerd op Musicmeter extreem kritisch geworden en geeft nu veel dingen waar hij vroeger lyrisch over was onvoldoendes.

avatar van Nr.4
Hard album, duistere 90s boombap. Producties van Klaas Vaak zijn erg sfeervol en het klopt goed met de raps van Skafa en Jae. En oma Strikker is een heldin, was dope op de releaseparty destijds hehe. Jammer dat deze gasten uit elkaar zijn, vond ze met elkaar juist zo tof.

Blijf grachten toch echt een van de hardste pokkoe's vinden. 'Ik breng onze cultuur, fok de molens en klompen, pillen en sos blijf ik in je leven pompen'

avatar van Sjaakspeare
Wat een sterke plaat is dit toch. Hier staan zo veel heerlijke nummers op. 'Broodje Mario', 'Grachten', 'Hondsdol', 'Struikelaar', 'Biggie Trouble', 'Anker', 'Zielenknijpers', 'Risicogebied': het zijn stuk voor stuk boombaptracks van een bijzonder hoog niveau.