De Pre Historie 1982 Vol. 2 (1998)

Alternatieve titel: De Ultieme Millenniumreeks: De Jaren 80

Belgiƫ
Label: EVA

1. Earth, Wind & Fire - Let's Groove (4:03)
  2. ABC - Poison Arrow (3:23)
  3. Trio - Da da Da (3:17)
  4. F.R. David - Words (3:27)
  5. A Flock Of Seagulls - Wishing (If I Had a Photograph of You) (5:30)
  6. Rheingold - Dreiklangsdimensionen (3:35)
  7. Yazoo - Don't Go (2:57)
  8. Imagination - Just an Illusion (3:53)
  9. Donna Summer - State of Independence (5:48)
  10. Ph.D. - I Won't Let You Down (4:06)
  11. Dionne Warwick - Heartbreaker (4:17)
  12. Daryl Hall & John Oates - I Can't Go for That (3:44)
  13. Toto - Africa (4:55)
  14. Gravel Unit - Jackie Wilson Said (I'm in Heaven When You Smile) (3:07)
  15. Dr. Hook - Baby Makes Her Blue Jeans Talk (3:53)
  16. Hot Chocolate - Girl Crazy (3:22)
  17. Four Tops - Don't Walk Away (4:07)
  18. Benny Neyman - Vrijgezel (3:08)
  19. The Pretenders - I Go to Sleep (2:57)
  20. Vangelis - Chariots of Fire (3:22)
avatar van LucM
1982 bracht in de hitlijsten ook voldoende moois met de synthipop (Yazoo, Ph. D, Vangelis) en Neue Deutsche Welle (Trio, Rheingold) op hun hoogtepunt. Dr. Hook en Hot Chocolate waren ook leuke hitgroepen in die tijd.

avatar van bikkel2
Aardig muziek jaar en tal van herinneringen komen weer naar boven als ik deze selectie bekijk . Voor de volledigheid had Men At Work met Down Under niet mogen ontbreken . Dit is achteraf bezien gewoon de leukste en beste hit van dat jaar . Apart is dan wel weer de keuze voor 2 duitse hits ( Trio en Rheingold .)
Benny Neyman valt alleen erg uit de boot , past er niet tussen vind ik .
Favorieten : A Flock Of Seagulls , Yazoo , Donna Summer ( haar beste nummer) ph.D , Toto en The Pretenders .