Sam Gooris - Ambiance (2001)

Alternatieve titel: Alle Hits

1 stem

België
Label: CNR

1. Wij Zijn de Mannen (3:05)
  2. Zon Zien Zakken in de Zee (3:05)
  3. Feesten Als de Beesten (3:15)
  4. Comment ça Va (3:29)
  5. Basket Sloefkes (3:05)
  6. Zorgen voor Later (3:36)
  7. Ambiance Ambiance (2:54)
  8. Sammaranja (Tico Bolero) (3:32)
  9. Oehlala-Hé Manuela (3:04)
  10. Dit Is Liefde (3:39)
  11. Laat het Gras Maar Groeien (4:09)
  12. Gloria (3:33)
  13. Jij Bent Nu 17 Geworden (3:33)
  14. Mademoiselle Ninette (3:04)
  15. Marijke (3:24)
  16. Verlaat Me Nooit (3:24)
  17. Wully Bully (2:47)
  18. Josefien (3:52)
  19. Veel Te Hard (3:32)
  20. Ze Is Zo Lief voor Mij (3:19)
  21. Daisy (3:24)
  22. Sha La La La Lee (3:15)
Father McKenzie
Mijn vader zaliger zou zeggen "En hier laat onze Lieve Heer ook zijn patatjes voor groeien..." Geeuw

avatar van LucM
Het nummer "Marijke" is het ergste geval van plagiaat dat ik ooit in mijn leven heb gehoord, want het is een letterlijke kopie van "My Day Will Come" van Dinky Toys dat een jaar eerder een hit werd (1991). Precies hetzelfde ritme, strofen knal hetzelfde, refrein lijkt er fel op en dat rap-middenstuk.
Het repertoire van Sam Gooris bestaat ook grotendeels uit covers voorzien van een platte tekst of belachelijke rijmelarij.
Overigens herinner ik mij dat de manager van Sam Gooris (ik weet zijn naam niet meer) in een interview zo goed als letterlijk zei dat hij stront brengt omdat het publiek volgens hem nu eenmaal stront wil.

Allemaal toffe ambiance-nrs!!! Niet alle hits staan hier op, maar het is een selectie van zijn grootste hits. 3.5/5

avatar van Dielie
Basket Sloefkes, Marijke, zo walgelijk dat het eigenlijk goed is

avatar van LucM
De nummers "Laat het Gras Maar Groeien"en "Basket Sloefkes" zijn zo onnozel dat ik het weer leuk vind.