Vaardigheid - Vers van de Pers (1998)

Label: Djax

1. Intro (1:07)
  2. Lijfskoebadijlijf (2:22)
  3. C4 in 3D (3:39)
  4. Operatie Maik Tjek (4:54)
  5. Underdog Poet Gijs ter Haar (1:12)
  6. Gat in M'n Hand (5:59)
  7. Fictie Anekdoten op Z'n Box (4:19)
  8. Wit met Pit (4:27)
  9. Kan Nog Veel Meer (5:53)
  10. Wil Je Nog Meer? (3:20)
  11. Nog Meer (3:18)
  12. Blokkedoos & Ander Speelgoed (5:16)
  13. Gijle Weifuh (3:33)
  14. Nedroow Terminologie (4:12)
  15. Tripkanaal (4:08)
  16. Serieus Verzekerd (3:18)
  17. Skips O (0:04)
  18. 1-2-3-4-Blok! (0:04)
  19. Skips 1 (0:05)
  20. Skips 2 (0:06)
  21. Tune (0:44)
  22. Geile Ronald (0:43)
  23. Skipscene 1 (0:12)
  24. Skipscene 2 (0:05)
  25. Peter Bloedneus (0:26)
  26. Stijlbijters (4:41)
super cd helaas zullen de meeste zogenaamde Nederhop kenners dit niet kennen ik geef het een 4,5.

Ongeveer het beste album dat uitgebracht is op het Djax-label(samen met Afslag Osdorp). Heb ik helemaal grijs gedraaid en ik speel hem nog steeds geregeld af.
Jeugdsentiment wellicht, maar toch zijn er hele pakkende flows op aanwezig, zeker voor 1998.
Helaas nooit een echt vervolg op gekomen afgezien van wat Dennis T zo'n 2 a 3 jaar dropte. Dat was aardig maar ook een hoop hap snap werk.

Ik geef dus 5 volle sterren omdat ik gewoon van deze plaat hou.

Dit album kreeg veel goede reacties en wordt door veel liefhebbers beschouwd als een underground-klassieker onder de Nederlandstalige hiphopalbums. En terecht.
Het album "vers van de pers" werd in 1997 uitgebracht op het Djax-label en is, zoals de meeste Nederhop albums, door een beperkte oplage erg moeilijk te verkrijgen.
Vaardigheid was al eerder te horen op de djax-verzamelaar "De Posse deel 3" en wie deze 2 nummers ("double tong" & "de lekkage") kan waarderen zal zich met het album "vers van de pers " ook zeker kostelijk vermaken.
Beide rappers (Dennis en Blok) weten voortreffelijk hun flows te brengen over de strakke hiphopbeats van DJ Daan. Het resultaat is een krachtige delivery die al vanaf het intronummer "lijfskoebadjiiif " te horen is. Gastrappers Bass en Pit dragen ook een steentje bij ("Operatie Maik Trek") evenals DJ C4 op de draaitafels ("C4 in 3D ")
Na dit album zijn er nog wat losse nummers gemaakt (te horen op de "mixed ape" download album van Dennis T.) maar wegens de dood van DJ Daan en prive omstandigheden van de rappers is het tot op heden (2014) maar bij 1 album gebleven.
Liefhebbers kunnen de cd "Monumentaal" van Dennis T. proberen te bemachtigen. Hier staat 1 oud Vaardigheid nummer op; "Ernst Grimm". De beat is van DJ Daan. Hier is ook een videoclip van gemaakt. Deze is te zien op youtube.

Een aanrader voor jong en oud!!

avatar van Shelter
zo das een gouwe ouwe....heb die al in tijden niet meer gehoord.
Vette shit was het wel