Buddy Miller - Universal United House of Prayer (2004)

Country / Roots
Label: New West

1. Worry Too Much (4:48)
  2. There's a Higher Power (3:53)
  3. Shelter Me (3:14)
  4. With God on Our Side (9:14)
  5. Wide River to Cross (3:03)
  6. Fire and Water (4:02)
  7. Don't Wait (4:37)
  8. This Old World (2:59)
  9. Is That You (4:52)
  10. Returning (4:55)
  11. Fall on the Rock (5:02)
Wederom een fraaie plaat van Buddy Miller, met bovendien opnieuw de trouwe assistentie van zijn vrouw Julie en verder Emmylou Harris en de McCrary Sisters. Ook een heel gevarieerde, met sterke invloeden vanuit de black gospelhoek. Aan Dylans cover With God on our side, hetgeen Buddy in rechtse kringen in Amerika op kritiek is komen te staan, moest ik wennen: erg lang en op het eerste gehoor ook redelijk eentonig. Naderhand kwam ik daarvan terug: best een heel mooie, indringende song. Het mooist, ook om de tekst: opener Worry too much en de duetten met Emmylou en vrouw Julie.

avatar van Gladius
Al enkele jaren bekend met de Millers, en echt een fan geworden. Jammer dat ik deze zo lang over het hoofd heb gezien, want deze sluit naadloos aan bij de rest van z'n oeuvre.
Voorlopig het duo Wide River to Cross & Fire and Water als m'n favorieten.