Ex Drummer (2007)

Belgiƫ
Label: [PIAS]

1. Lightning Bolt - 2 Morro Morro Land (3:41)
  2. Madensuyu - Papa Bear (6:05)
  3. An Pierlé & White Velvet - Need You Now (3:52)
  4. The Tritones - Chagrin de La Mer (2:41)
  5. Mogwai - Hunted by a Freak (4:15)
  6. The Experimental Tropic Blues Band - Mexico Dream Blues (2:29)
  7. Flip Kowlier - De Grotste Lul van 't Stad (2:50)
  8. Millionaire - Mongoloid (3:21)
  9. Isis - Grinning Mouths (8:27)
  10. Arno - Een Boeket Met Pisseblommen (3:45)
  11. Augusta National Golfclub - People in Pairs (4:52)
  12. Mel Dune - Time Hangs Heavy on Your Hands (3:18)
  13. Ghinzu - Blow (8:55)
  14. Funeral Dress - Hello from the Underground (2:20)
  15. Blutch - Moving Ground (2:01)
  16. Millionaire - Deep Fish (2:42)
avatar van hansjuvefan
Hier zitten toch wel een heel stuk sterke songs tussen. De beste nummers vind ik Deep Fish, Hunted By a Freak, Mongoloid en De Grotste Lul van 'T Stad
De muziek is toch wel de grootste troef van de film. De film zelf stelt eigenlijk niet zoveel voor, maar is gewoon grappig...

svh
Zeer goed album, de muziek is beter dan de film

avatar van hansjuvefan
svh schreef:
Zeer goed album, de muziek is beter dan de film

I agree

avatar van MJ_DA_MAN
Dankzij de film heb ik goede nummers als 2 Morro Morro Land en Blow leren kennen .

avatar van Snowblood
hansjuvefan schreef:

I agree

Even goed!

avatar van Bartjeking
Geweldige film naar het boek van Herman Brusselmans. Als Brusselmans-liefhebber moest ik deze soundtrack natuurlijk hebben. De Grotste Lul van 'T Stad van Flip Kowlier is toch wel een geweldig nummer moet ik zeggen. Voor de rest heerlijke rauwe rock'n roll die prima bij zo'n smerige rockfim past.

narcotic
superalbum. Het spelen van deze muziek in de film biedt de film echt wel een meerwaarde. Het creërt een bepaalde sfeer die perfect bij de film gaat.

Het is een beetje een mengeling van verschillende soorten en het is een plezier om regelmatig eens naar te luisteren!

avatar van Manuel
De film sluit wel erg lekker af met Ghinzu!

avatar van Fred Zed
Dankzij dit album Isis ontdekt. De samensteller van de soundtrack heeft goede smaak.
Heel gepast allemaal in de film. Goeie film ook overigens, de ziel der Belgen netjes blootgelegd.