Lord Finesse & DJ Mike Smooth - Funky Technician (1990)

Label: Wild Pitch

1. Lord Finesse's Theme Song Intro (1:12)
  2. Baby, You Nasty [New Version] (5:10)
  3. Funky Technician (4:45)
  4. Back to Back Rhyming (3:27)

met Andre the Giant

5. Here I Come (4:36)
  6. Slave to My Soundwave (3:24)
  7. I Keep the Crowd Listening (4:14)
  8. Bad Mutha (4:38)
  9. Keep It Flowing (3:24)

met Andre the Giant

10. Lesson to Be Taught (5:02)
  11. Just a Little Something (3:04)
  12. Strictly for the Ladies (5:18)
  13. Track the Movement (5:35)
  14. Baby, You Nasty [12" Version] * (5:35)
Lord Finesse is 1 van mijn favoriete mc's. Een heerlijke flow en af en toe erg goede punchlines. De beats op dit album zijn natuurlijk gedateerd, maar klinken nu nog erg funky.

EPMD
ik ga deze zeker halen... had gehoord dat er op 13 februari 2007 een re-issue uitkomt... denk dat ik die haal.. de originele is niet meer leverbaar helaas... echt een vet album...

Melle K
EPMD schreef:

Hehe de originele vond ik een maandje terug bij de locale platenboer voor 5 euro.

avatar van Kos
Kos
Wil ik ook .

EPMD
welke platenboer is dat dan?

Melle K
Music House.
Daar koopt bijna nooit iemand hiphop dus ze hebben in van die 5 euro per stuk bakken vaak classics tussen de rotzooi liggen.

EPMD
yeah ik heb em eindelijk!!! met een bonustrack ook nog...

avatar van P Jay
Een erg goed maar vooral een legendarisch album!

Het eerste album van niet alleen Lord Finesse maar van de hele D.I.T.C. ... eerste keer dus ook dat we A.G. horen. Eerste keer dat we Showbiz horen produceren én eerste keer dat we Diamond D (officieel) horen produceren (zijn album uit '90 onder Ultimate Force is dit jaar pas voor het eerst uitgegeven). Verder is het ook de eerste keer dat DJ Premier voor een andere MC gaat producen met 5 tracks (6 met de intro inbegrepen....

Ik geef het 4 sterren: leuke punchlines zoals altijd bij Finesse en goed beats voor '90 door latere helden als Diamond, Showbiz & Premo!

Een must-have voor de old school-heads (maar moeilijk te vinden!).
"Classic Vintage East Coast NY HipHop" las ik op een site en dat is een perfecte beschrijving...

avatar van MFPascal
Ik geef 'em een 4,5. Erg lekker album. Beats klinken misschien vergeleken met het hedendaagse wat outdated maar ik geniet nog steeds van die jazzy beats. Lyrics zijn ook meer dan in orde, werkelijk waar top. Ja, mooi album.

avatar van Korhymes
Dope album dat volstaat met brag & boast teksten van Lord Finesse. Funky beats door o.a. Primo en Showbiz. AG levert hier ook een paar leuke bijdragen.

Al met al is dit goed voor een 4

avatar van FunkyMonk
1 vn men favoriete oldschool albums. ELKE beat is zó lekker swingend en funky. Petje af voor Premo, Diamond D & Showbiz.
Voor mij ook meteen Finesse zn beste album.

jorisje123456
Ondanks de gedateerd beats nog steeds een erg leuk album, en dat zeg ik niet vaak over zo'n oude albums.

Echt een lekker lekker album!
Lekkere beats, leuke teksten, gewoon lekker

avatar van nega
geniaal album damnn, de beats!!! zijn raps !! zijn stem !! alles klopt. mooie debuut

avatar van principal2000
Hoewel ouder dan The Return Of The Funky Man, vind ik dit album meer funky en beter qua productie dan zijn opvolger. Het is redelijk old school en dat hoor je eigenlijk ook, maar toch vind ik het niet gedateerd klinken. Lekker funky met de funky man.

avatar van BZN
BZN
lekker funky, beter dan the return of the funky man, maar die was ook niet slecht

meester

dj premier moet weer zulke beats maken

avatar van Outblasty
Echt een chill album. Ik vind Finesse hier echt relax flowen en de beats zijn gewoonweg geweldig. Jammer dat er niet wat meer DITC gastverses zijn. Ik hou het voorlopig bij 3,5* maar beluister dit album de laatste tijd wel erg vaak dus mogelij dat hij nog groeit.

avatar van FlyLo
Wat is precies de bijdrage van Mike Smooth, buiten de beat voor Slave to My Soundwave?

avatar van gweah
Vandaag 2 nieuwe albums: deze en Runaway Slave. O.a. vanwege herluisteren van Stunts Blunts & Hip Hop eerder deze week.
Eerste luisterbeurt Funky Technician nu, ben halverwege, dit is fantastisch!
Deze beats zijn dikker dan Big Pun.
Heb het gevoel dat dit een feestelijke middag wordt.
Gaat denk ik op de slofjes 4 sterren halen dit maar wacht nog met stemmen.

Oh sh--! Bad Mutha is gewoon dezelfde beat als openingstrack van God's Son.
Ik kwam op Stunts Blunts & Hip Hop ook al een aantal beats/samples tegen die hergebruikt zijn (o.a. Busta, Pete Rock, Ghostface)

avatar van MAS
MAS
Een geniale Wild Pitch release. Op de een of andere manier wisten zij een hoop geweldige acts aan zich te binden.

avatar van gweah
Verhoogd naar 4,5. Beats zijn geweldig en Lord Finesse is een uitstekende punchline MC. Zijn delivery is niet heel daverend wat mij betreft, en zijn stem mist de autoriteit van de grootste rappers uit die tijd. Maar hij heeft er duidelijk lol in om alle uitdagers om de oren te slaan met regel na regel na regel van de heerlijkste funky battle raps.
En nogmaals, de beats zijn echt geweldig.

Waarschijnlijk moet ik het nog een aantal keren beluisteren... maar tot zover vind ik het qua beats vooral het eerste helft top. Vanaf Keep it flowing vind ik het qua beats & sound minder worden.

avatar van GijsV
"Something funky to pump in your walkman"

avatar van Nr.4
Dit is toch potdomme zo'n leuke plaat he. Lekker rappen over hoe goed je kunt rappen. Funky producties erbij en klaar. Ik weet niet precies wat het is, maar Lord Finesse maakt dit simpele recept tot een fantastische plaat. Net weer heerlijk op zitten chillen.