Don Davis - The Matrix Revolutions (2003)

Score
Label: Maverick

1. Logos Main Title (1:21)
  2. The Trainman Cometh (2:43)

3. Tetsujin (3:21)

4. In My Head (3:46)

met Pale 3

5. The Road to Sourceville (1:25)
  6. Men in Metal (2:18)
  7. Niobe's Run (2:48)
  8. Woman Can Drive (2:41)
  9. Moribund Mifune (3:47)
  10. Kidfried (4:49)
  11. Saw Bitch Workhorse (3:59)
  12. Trinity Definitely (4:15)
  13. Neodammerung (5:59)
  14. Why, Mr. Anderson? (6:10)
  15. Spirit of the Universe (4:51)
  16. Navras (9:08)

101
neo schreef:

Via iemand heb ik trouwens aan Keanu Reeves de vraag kunnen stellen wat hij van het werk van Davis vond. Het antwoord (gehaast en wel) was zoiets als:

''I found it a suitable choice from Davis to use ''this kind of music'' for the trilogy. It gave us a better image of the virtual world.''

Legendarisch antwoord

Jaja, bedankt die 'iemand' maar

neo
Haha voor zo'n diepgaand antwoord zal ik dat nog jaren blijven doen

Het is een erg goede soundtrack. Beter dan reloaded. 4,5*

neo
Puur afgaand op de score van Don Davis of rekening houdend met de source muziek?

Qua nummers is deze soundtrack voor mijn gevoel beter dan die van reloaded

Sterke muziek, goed gebalanceerd. Navras is echt een van de beste nummers!! 3,5* Strakke muziek!

neo
Knarf je zegt net op moviemeter:

Muziek goed, al het er wel meer bas in gemogen, maar het muziekje bij de credits maakte alles weer goed.

Dat leek mij eerder bij Reloaded op sommige momenten op zijn plek ipv bij Revolutions, denk je niet?

wow, neo, knappe uiteenzetting - ik heb geprobeerd de tekst te volgen , maar na ongeveer de eerste strofe was ik de draad kwijt.

In het algemeen ben ik niet zo een Matrix-score fan, maar deze soundtrack vind ik echt wel goed. Ik zet hem niet te veel op, maar sommige tracks blijven altijd even indrukwekkend.

avatar van JohnWilliams
Zoals LachesisBenton al zei, sommige tracks blijven altijd even indrukwekkend. Laat dat even maar weg, want bij mij blijven ze altijd indrukwekkend! 4,5* voor deze Score!

avatar van stuntman_jasper
Matrix soundtracks zijn altijd goed, maar deze is echt de beste. Mooi ook om te zien hoe de score zelf door een soort van revolutie heen is gegaan. 1 Deel 1 en 2 was het allemaal wat meer techno, deze is heel orkestraal en met veel koor, wat natuurlijk prima bij de film past. 5*

avatar van JohnWilliams
Inderdaad prachtige Score, door de Matrix-reeks zette Don Davis zijn naam op de kaart (zijn 1e grootte stap in de filmmuziek wereld). Prachtige Soundtrack met inderdaad wat minder techno dan in de vorige 2.

avatar van hankster
Hoewel ik geen grote Don Davis fan ben, ben ik toch altijd diep onder de indruk van zijn Matrix scores. Met name Revolutions vind ik altijd erg goed, ookal komt dat meer omdat de CD uitvoering van deel 3 mij het meeste ligt.
Hadden de CD's van de vorige twee films veel te weinig muziek van Davis, bij Revolutions worden we getrakteerd op ruim een uur aan schitterende actie muziek. Bij de Matrix films was Davis helemaal in z'n element en dat merk je weer bij de score van Revolutions. Helaas is het na twee films een beetje meer van hetzelfde en verzuipen sommige nummers een beetje (net zoals dat bij de derde film zelf was, in mijn ogen) in hun eigen bombasme. Anders was dit zeker een 4* geworden.
Maar alsnog vind ik dit de beste soundtrack van de Matrix trilogie.

avatar van JohnWilliams
Ben het met je eens dat dit de beste Score van Davis is die hij voor de Matrix maakte.

avatar van Carolaah
Oehw.. schandalig eigenlijk dat ik me nog nooit aan deze soundtrack heb gewaagd..
Daar gaat vandaag verandering in komen

Kijk, dit is al een stuk beter dan Reloaded. Dit is naar mijn mening de beste van de 3.