Mary J. Blige - Growing Pains (2008)

R&B
Label: Geffen

1. Work That (3:31)
  2. Grown Woman (4:05)

met Ludacris

3. Just Fine (4:02)
  4. Feel Like a Woman (4:02)
  5. Stay Down (4:23)
  6. Hurt Again (4:08)
  7. Shake Down (3:36)

met Usher

8. Till the Morning (4:18)
  9. Roses (4:36)
  10. Fade Away (4:16)
  11. What Love Is (4:03)
  12. Work in Progress (Growing Pains) (4:01)

met Ne-Yo

13. Talk to Me (4:10)
  14. If You Love Me (3:40)
  15. Smoke (3:10)
  16. Come to Me (Peace) (5:02)
  17. Nowhere Fast * (3:50)
  18. Hello (It's Me) * (4:12)
  19. Mirror * (3:58)

met EVE

20. Sleep Walkin' * (4:25)
totale tijdsduur: 1:05:03 (1:21:28)
avatar van Lovekellycl
Ik vind het geen slecht album, al moest ik hem wel een paar keer beluisteren. Stay down is zeker mijn favoriet. Til the morning en Talk to Me vind ik dan weer enorme zaagnummers.

avatar van Angelo
Just fine bezong Mary J. Blige, maar ze had het natuurlijk niet over dit album. Oké, Mary Jane is nooit echt innovatief geweest, maar dat hoefde ook niet, omdat haar albums productioneel prima in elkaar staken. Maar met een album dat de titel ‘Growing pains’ draagt, en daarnaast ook nog eens van zo’n prachtige hoesfoto is voorzien, verwacht je veel meer. Net als het album dat ze hierna zou uitbrengen, zit dit album boordevool nietszeggend R&B deuntjes die 0,0% potentie hebben om uit te groeien tot hits of classics. Tot overmaat van ramp krijg je een album met 16 nummers.
Juist positief zou je denken? Maar nee, als er zoveel “fillers” opstaan, is er niet veel positiviteit te melden. Dan kom je toch aan bij de vraagstelling waarom zo’n vocalist zulke matige nummers voorgeschoteld krijgt? 't Mag dan wel om dé Mary J. Blige gaan, maar dit is gewoon bagger.
Het album werd weliswaar een succes getuige de verkoopcijfers, maar zou deze zangeres die ooit ‘No more drama’ maakte (heb ik ’t voornamelijk over het nummer zelf), nou echt trots zijn op zichzelf als ze dit album beluisterd? Nummers als ‘Grown woman’, ‘Fade away’ en ‘Roses’ zijn wel mooi, en maken deze plaat dan nog een beetje de moeite waard. Maar de rest, nee… te eenvoudig, te matig, te glad, te alledaags en bovenal te MJB-onwaardig.

avatar van midnight boom
Gister op de kop getikt voor een euro.
De cd licht fijn in het gehoor en de nummers zijn fijn

avatar van T.O.
"Just Fine" laatst geshazam'd op een redelijk fout feestje

Nu weer teruggeluisterd, lekker plaatje, helemaal langs mij heen gegaan destijds.

avatar van S1998
Ik ben de muziek van Mary een beetje aan het verkennen en heb deze net voor het eerst beluisterd. Vind het een erg lekkere plaat! Ik denk dat hij voor mij een paar luisterbeurten nodig heeft om te groeien. Tijdens het luisteren was ik druk bezig met een verslag, dus ik moet hem nog een keer wat aandachtiger luisteren. Album is erg lang maar er staan genoeg leuke nummers op!