Dannii Minogue - Neon Nights (2003)

Australiƫ
Pop / Dance
Label: London

1. Put the Needle on It (3:24)
  2. Creep (3:28)
  3. I Begin to Wonder (3:40)
  4. Hey (3:32)
  5. For the Record (3:21)
  6. Mighty Fine (3:55)
  7. On the Loop (3:28)
  8. Push (3:21)
  9. Mystified (3:43)
  10. Don't Wanna Lose This Feeling (3:50)
  11. Vibe On (3:39)
  12. A Piece of Time (3:21)
  13. Who Do You Love Now (3:26)

met Riva

14. It Won't Work Out / Come and Get It [Sebastian Krieg Remix] (12:35)
avatar van jariktoet
1,0
Dit doet me een beetje denken aan de smurfenhouse...

avatar van NewYorkCityLight
Bleh, die I Begin To Wonder cover vind ik alweer zo verschrikkelijk. Put The Needle On It is OK

avatar van lizzy123
i begin to wonder vond ik niet zo heel slecht maar het kon beter verder vind ik push echt een goed nummer

avatar van L_T_B
Stem en reactie op het lage gemiddelde verwijderd.

avatar van friday the 13 th
Put the needle on it heeft zo een zwoele beat, echt een sexy nummer. Je herkent op deze track ook niet echt het typische Minogue geluid, wat het wel een keer specialer maakt. I begin to wonder is leuk, maar ben ik moe gehoord. De lyrics van dat lied vind ik wel de max.

Voor de rest ken ik enkel nog Don't wanna lose this feeling, maar vind het niet zo een héél veel zeggend nummer.

avatar van catdog
NewYorkCityLight schreef:

En het is juist de vraag of dat een cover is. Dannii's versie, geproduceerd door Jean-Claude Ades wist in NL geen potten te breken. Heel toevallig is de versie die wél bekend is geworden in NL ook van die Jean-Claude Ades, die met een remake ervan ook scoorde in 2008.

En het rare: het enige verschil tussen beide versies zijn de vocals.
Dus of Jean-Claude heeft Dannii toestemming gegeven haar vocals erop te gooien en het uit te brengen onder haar eigen artiestennaam of Jean-Claude lift mee op Dannii's success door pas later zijn versie op de markt te brengen met 'zijn eigen' vocals zodat hij meer naamsbekendheid krijgt.

Wie o wie weet het antwoord ?

avatar van NewYorkCityLight
Volgens mij was die van JCA eerder uit (staat nog op een best of dance mix van 2002 die ik heb), die van Dannii kwam volgens mij pas in 2003 uit.

Ik kan me van mezelf ook nog herinneren dat ik raar stond te kijken toen het nummer met Dannii op TMF verscheen, omdat het nog zo kort geleden was dat die van JCA werd uitgebracht. Dus ik denk dan dat het de eerste optie van jou is.

Leuke singles stonden hierop: Put the Needle on it en I Begin to Wonder. De versie van JCA is inderdaad al uit 2002. Weet nog dat ik de versie van Dannii in 2003 een beetje mosterd na de maaltijd vond, het origineel is een stuk beter.

avatar van Emile93
0,5
Ik heb het toch maar eens geluisterd! WAT EEN VRESELIJK Album!!! Echt heel slecht! 0,5*, ondanks dat ik I begin to wonder nog steeds erg leuk vind!

avatar van pureshores
dit ligt hier ook ergens. Eigenlijk zit het gewoon goed in elkaar en moet je je niet vastbijten in de naam Minogue.

I begin to wonder (zowel JCA als Dannii) vind ik qua meeblergehalte en melodie 1 van de beste dance singles op commercieel gebied, het klinkt niet plat maar ook niet moeilijk.
Bovendien is de versie waarbij Dead or Alive's You spin me around erdoorheen wordt gemasht heel erg leuk.
Put the needle on it vind ik dan weer niks