menu

Genres / Rock / Metalzone's Top 100 Metal Albums

zoeken in:
In een groot deel van deze lijst kan ik me wel vinden, dus, hier is ie:



1. IRON MAIDEN : The Number of the Beast
2. SLAYER : Reign In Blood
3. METALLICA : Master of Puppets
4. DEATH : Human
5. SEPULTURA : Chaos AD
6. BLIND GUARDIAN : Imaginations From the Other Side
7. FINNTROLL : Jaktens Tid
8. METALLICA : And Justice For All
9. METALLICA : Ride the Lightning
10. DREAM THEATER : Images And Words
11. ICED EARTH : Something Wicked This Way Comes
12. IRON MAIDEN : Piece of Mind
13. IRON MAIDEN : Brave New World
14. IN FLAMES : Come Clarity
15. WINDIR : 1184
16. OPETH : Ghost Reveries
17. MANOWAR : Battle Hymns
18. SATYRICON : Dark Medieval Times
19. PANTERA : Cowboys From Hell
20. SONATA ARCTICA : Ecliptica
21. MAYHEM : De Mysteriis Dom Sathanas
22. MACHINE HEAD : Burn My Eyes
23. IMMORTAL : Sons of Northern Darkness
24. HAMMERFALL : Renegade
25. DARKTHRONE : Under a Funeral Moon
26. PORCUPINE TREE : In Absentia
27. DIMMU BORGIR : Death Cult Armageddon
28. ANCIENT RITES: Dim Carcosa
29. MY DYING BRIDE : Angel And the Dark River
30. BURZUM : Det Song Etvar
31. CRADLE OF FILTH : Dusk And Her Embrace
32. KREATOR : Pleasure To Kill
33. HELLOWEEN : Keeper of the Seven Keys
34. ANATHEMA : Alternative 4
35. QUEENSRYCHE : Operation Mindcrime
36. JUDAS PRIEST : Painkiller
37. SAVATAGE : Gutter Ballet
38. AC:DC : Back In Black
39. MOTORHEAD : Ace of Spades
40. RAMMSTEIN : Sehnsucht
41. SLIPKNOT : Slipknot
42. NIGHTWISH : Once
43. JUDAS PRIEST : British Steel
44. NILE : Annihilation of the Wicked
45. GUNS & ROSES : Appetite for Destruction
46. MEGADETH : Rust in Peace
47. EDGUY : Rocket Ride
48. MORBID ANGEL : Altars of Madness
49. Dragonforce : sonic forestorm
50. Saxon : strong arm of the law
51. Nightwish : wishmaster
52. Epica : consign to oblivion
53. Led Zeppelin : Led zeppelin 2
54. Ensiferum : ensiferum
55. Nevermore : dead heart in a bleeding world
56. black Sabbath : Black Sabbath
57. Naglfar : pariah
58. Metallica : kill em all
59. Amon Amarth : versus the world
60. Arch enemy : anthems of rebellion
61. devin Townsend : terria
62. Kamelot : the black halo
63. Children of bodom : hatecrew deathroll
64. Primal fear : nuclear fire
65. Bathory : Bathory
66. Sons of Jonathas
67. Metallica : the black album
68. Masterplan : masterplan
69. Katatonia : viva emptiness
70. Emperor : In the nightside eclipse
71. Biohazard : state of euphoria
72. Testament : first strike still deadly
73. Children of bodom : are you death yet?
74. System of a down : toxicity
75. Ayreon : into the electric castle
76. Ancient rites : fatherland
77. UFO : strangers in the night
78. Sabaton : primo Victoria
79. Dream Evil : book of heavy metal
80. Type O Negative : Bloody kisses
81. Thin Lizzy : live and dangerous
82. Scorpions Tokyo tapes
83. Anthrax : spreading the disease
84. After forever : remagine
85. Soulfly : prophecy
86. Amorphis : tales from the thousand lakes
87. Metal Church : metal church
88. Lacuna Coil : comalies
89. Finntroll : nattfod
90. Falkenbach : Heralding the fireblade
91. Dissection : storm of the light’s bane
92. Cannibal corpse : Back from the dead
93. Behemoth : demigod
94. Tool : Lateralus
95. Rainbow : Rising
96. INQuest : comatose quandaries
97. Obituary : back from the dead
98. Rush : hemispheres
99. Deicide : scars of the crucifix
100. Exodus : bounded by blood



EDIT: Bij sommige albums is de titel wat vervormd (raar genoeg)

slaemperayreon
Inderdaad, het is bijvoorbeeld "Dead Heart In A Dead World". Schande, zo'n meesterlijk album moet goed gespeld zijn Over die lijst heb ik trouwens hier en daar mijn twijfels. Zo valt het me op dat er een hele reeks nieuwe albums in staan die wel goed zijn, maar het bij lange na niet halen bij de andere klassiekers en soms ook niet bij hun eigen repertoire. Zo vind ik Dragonforce een te gekke band, maar vind ik "Valley of the Damned" hun beste album en vind ik ze daarnaast eigenlijk nog te jong voor een toplijstnotering. En "Ghost Reveries" op de 16e plaats ipv een meesterwerk als "Blackwater Park" of "Deliverance"? Ik weet het nog niet altijd met deze lijst.

DutchViking
Jammer dat niet bijster originele bands als Hammerfall, Blind Guardian en Sonata Arctica zo hoog in deze lijst staan. Een plaat als Renegade steekt toch schril af tussen topplaten van bands als Judas Priest, Iron Maiden, Machine Head en Sepultura. Wat Sepultura betreft, vind ik Arise een stuk sterker dan Chaos AD.

Er ontbreken nogal wat klassiekers, die in dit lijstje niet zouden hebben misstaan. Over het algemeen toch wel een leuke lijst, maar puur subjectief samengesteld, zo lijkt het.

avatar van orbit
DutchViking schreef:

Er ontbreken nogal wat klassiekers, die in dit lijstje niet zouden hebben misstaan. Over het algemeen toch wel een leuke lijst, maar puur subjectief samengesteld, zo lijkt het.


Dat is meestal zo bij dit soort lijstjes

DutchViking
Tuurlijk, lijstjes als deze zijn vrijwel altijd subjectief. Dubieus is misschien een beter woord hiervoor, zeker als ik 'm bijvoorbeeld vergelijk met de top-100 lijst van Aardschok (ook niet maatgevend, maar m.i. toch een heel stuk realistischer ).

avatar van Eddie
Ik kan mer er wel redleijk in vinden, hoewel ik idd niet snap wat een klassieker als painkiller zo laag in de lijst doet en waarom Fintroll op 7 staad, niets ten nadele van Fintroll maar zo'n klassieker is Jaktens Tid toch ook niet. En is Come Clarity niet een beetje nieuw voor een lijst als deze. Met de top 5 kan ik het volldeig eens zijn.

Ik had bij sommige dingen toch ook mijn twijfels, zoals net als Eddie, Finntroll op een zevende plaats. Maar er staan heel wat goeie albums in, alleen staan ze soms een beetje misplaatst zo hoog, op zo laag in deze top 100.

EDIT: en kent iemand soms de band Windir?
Ze stonden voordien niet op MuMe, maar ik heb de albums toegevoegd...

avatar van Kasperbert
Eigenlijk had Master of Puppets op 1 gemoeten, dat is toch echt DE klassieker in de metal. Verder dat belachelijk overgewaardeerde Images and Words van Dream Theater op 10 en een meesterwerk als Scenes from a Memory er helemaal niet in ? En waar staat in vredesnaam Blackwater Park als Ghost Reveries er wel in staat? Verder had Anathema's Judgement er ook wel in gemogen als Alternative 4 er ook in staat. En waar staat in vredesnaam Aenima als Lateralus er ook in staat? Bij deze lijst zijn wel de goede bands genoemd, maar bij veel bands helaas de verkeerde albums.

Kasperbert schreef:
Bij deze lijst zijn wel de goede bands genoemd, maar bij veel bands helaas de verkeerde albums.


Inderdaad.

Dionysos
Funeral Mist staat er niet eens in, dus die hele lijst deugt al niet.

avatar van Eddie
Kasperbert schreef:
Eigenlijk had Master of Puppets op 1 gemoeten, dat is toch echt DE klassieker in de metal.


DE klassieker staad toch ook op 1

Eddie schreef:
(quote)


DE klassieker staad toch ook op 1



Voor de verandering staat zo'n "metal" lijst eens niet vol met rockbands. Verder zijn sommige band wel raar geplaats inderdaad.

avatar van Kasperbert
Solar-Plexus schreef:
Voor de verandering staat zo'n "metal" lijst eens niet vol met rockbands.


Led Zeppelin, AC/DC, Rush, Tool en The Black Album (dat vind ik ook meer rock dan metal) staan er weer doodleuk in hoor.....

Maar het is bij dit lijstje meer uitzondering dan regel. Ik heb wel eens van die lijsten gezien waar Kiss en Nirvana al in de top 10 staan

avatar van The Scientist
Valt me al mee dat Human op 4 staat ... nu Neurosis er nog in...

avatar van Kasperbert
Solar-Plexus schreef:
Maar het is bij dit lijstje meer uitzondering dan regel. Ik heb wel eens van die lijsten gezien waar Kiss en Nirvana al in de top 10 staan


Kiss en Nirvana in de top 10 ???? Goed, dan is dit lijstje inderdaad behoorlijk goed als je het daarmee vergelijkt.

*Ziet ondertussen trouwens dat ook al de 'verkeerde' Sepultura erin staat, Arise had daar moeten staan*

avatar van Jeanicious
Grappig dat alléén het rudimentaire debuut van Satyricon (Dark Medieval Times) in de hele lijst prijkt. Persoonlijk doet het mij ook meer, maar Nemesis Divina lijkt mij toch populairder.

Al met al een leuke lijst.

Ik vind dat er behoorlijk veel black metal in staat.
Hier denk ik bijvoorbeeld aan Windir - 1184 die op de 15e stek staat, en die nog niet eens was toegevoegd hier op MuMe.

Bobiej
Er staat ook in de top 10 teveel van dezelfde band, 3 Metallica albums en in de top 15 dan 3 Iron Maiden.

avatar van Mart
Tjah, ik vind de lijst redelijk, maar aan de andere kant ook weer niet. In de top 10 staan wel veel metalalbums die haast iedereen wel kent (Slayer's Reign In Blood, Maiden's Number Of The Beast etc). Met de nummer 1 ben ik het in ieder geval eens, maar het valt me wel op dat er vooral veel power metal instaat. Manowar op nummer 17 vind ik wel érg hoog, als ik eerlijk moet zijn.
En Bobiej, je hebt helemaal gelijk, er staat teveel in van dezelfde band. Als de top 100 nou uit 1 album per band bestond, was hij imo veel beter geweest. En waarom staat Pantera's Vulgar Display Of Power niet in de lijst?

avatar van HammerHead
En waar is Left Hand Path van Entombed, of iets van Meshuggah misschien?

Edit: En wel Zeppelin erin zetten, maar geen Sabbath...

slaemperayreon
Daar hebben ze wel aan gedacht, hoor Kijk maar naar nummer 56. Vind ik overigens veel te laag voor een plaat waarmee de metal min of meer is begonnen. Misschien een leuk idee voor de users hier het een en ander uit te gooien en te reorganiseren?

Bobiej
Als we nou een lijst maken met metal albums, de eerste user begint met nummer 100, de tweede met 99 enzovoort. Ik maak dat topic nu wel even, in het Muziekgames forum.

Ben ik de enige die Fear Factory wel goed vind? Ik zie die gasten door helemaal niemand genoemd worden. Archetype en Demanufacture schoppen achterwerk!

The number of the beast staat terecht bovenaan.
Blind Guardian hoor niet op die lijst te staan.

Burzum det song etvar bestaat niet maar het is Det som engang var.

Ride the lightning hoort op de plaats van master of puppets te staan vind ik.

hammerfall is waardeloos die hoort niet eens bij de top 1000000 te staan.


Staat echt veel onzin bij.
Bijvoorbeeld Mayhem's miisteriis dom sathanas.


Staat ook geen enkel album van megadeth bij.Ik vind deze lijst onzin...

avatar van AGE-411
Top 3 is heel terecht.
Als je die 3 albums niet kent/nog nooit beluisterd hebt zou je je geen metalfan mogen noemen.

crappy the clown schreef:
Ben ik de enige die Fear Factory wel goed vind? Ik zie die gasten door helemaal niemand genoemd worden.


Ikzelf ben er allemaal niet vree voor maar ik ken een heleboel mensen die graag fear factory horen. Dus je bent niet alleen.

Het is echt niet zo dat je jezelf geen metalfan kan noemen als je The number of the beast niet geluisterd hebt,Master of puppets en reign in blood.
Ik heb ze wel geluisterd hoor:)

avatar van sq
sq
Ik ben geen metalfan, maar heb de albums alle drie en ik vind ze redelijk essentieel voor mijn verzameling. Ik zou het toch wel een beetje raar vinden om van een metalfan te horen dat ie nog nooit ´Angel of Death´, ´Hallowed Be thy Name´ of ´Damage Inc´ had gehoord.

Ik zou m op zijn minst aanbevelen om daar eens wat aan te doen

Je kan er ook van gehoord hebben maar bagger vinden....

Gast
geplaatst: vandaag om 16:23 uur

geplaatst: vandaag om 16:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.