menu

Overig / Algemeen / Mondharmonica

zoeken in:
Hoi kent of weet iemand die mondharmonica heeft gespeeld of nog speelt? Ik vroeg me af, is het een moeilijk instrument? Ik heb totaal geen ritme gevoel, maar ik wil het wel eens proberen.
Groet

avatar van Nicolage Rico
Toots Thielemans.

Neil young, Het is niet zo heel moeilijk als je goed luistert kan je het meestal wel nadoen ik ken ook iemand die het heel goed kan. Het is wel een leuk instrument maar je moet wel gevoel voor ritme hebben. Dat is bij ieder instrument zo.

Moest myn vraag iets anders formuleren. Bedoelde of je iemand uit je omgeving kent ide het speelt.(of jezelf). Weten jullie wat zo'n ding kost de goedkoopste dan? Of heeft iemand er 1 voor te koop?

avatar van Justinx
Die dingen hoeven uberhaupt niet zo duur te zijn. Voor een zacht prijsje kun je al verschillende mondharmonica's (heet overigens mondharp, hé jongens! ) kopen in muziekwinkels. Ik heb er ook al een tijdje een, maar ik kan mijzelf vaak niet zo stimuleren om weer eens te oefenen. Het is namelijk nog best lastig om zo'n ding te bespelen. Je moet het uiteraard jezelf leren - en een boek is daarbij echter wel een must - maar het blijft knap lastig.

oke tnx, morgen kijk ik wel naar een mondharp en zoek een boek in de bibilotheek op. Als ik een optreden geef, laat ik het wel even weten. Gratis toegang voor musicmeter members

Justinx even voor de duidelijkheid, een mondharmonica is iets anders dan mondhapr. kwamik bij de muziekwinkel aan. "ze zijn uitverkocht" "he maar ik ze daar liggen" Een mondharp is zon ding die je in je mond neemt. Ik heb er 1 voor 10 euro, is idd lastig om te spelen. heb wat boeken gehaald.

avatar van Coldplayer
Op internet is er ook veel over te vinden dus een boek is geen must. Op internet kan je ook geluidsfragmenten luisteren waardoor je meteen kan luisteren of je het goed doet. Ik kan Love Me Do van de beatles en dat stukje uit Love you more van Racoon. Relatief een simpel instrument om te begrijpen maar voordat het echt mooi klinkt en de blaas techniek goed kan duurt wel ff.

www.bluesharp.nl is een prima NL site om opweg te komen.

avatar van Justinx
Thnx voor de tip! Erg bruikbaar deze link. Kan mij stimuleren om toch nog weer even het ding erbij te pakken om wat te oefenen

Kid A(cid)
Ik speel mondharmonica. 't is niet te moeilijk als je een beetje improviseert enzo. Maar ik heb de moeite gedaan om maar één nummer op te leren en dat was Karma Police. Ik heb trouwens een hele gave tremelo harmonica, die is zeg maar dubbelloops.

Mojo Pin
Bassie

avatar van aslan
aslan (crew)
kijk hier maar eens


Stijn_Slayer
Ik heb vroeger een mondharmonica gehad maar er toen nooit wat mee gedaan, nu ben ik al 2 jaar bezig om hem terug te vinden. Volgens m'n ma was het namelijk een best goede...

Mijn tante heeft het vroeger geprobeerd en die vond het te moeilijk, maar je zal het zelf inmiddels hebben ervaren. Moeilijk of is het te doen?

avatar van Cies
Hoe goed de mondharmonica kan zijn?:



avatar van Devoo
Ik heb zelf een mondharp en geef er geregeld optredens mee. Alleen bespeel ik het niet traditioneel, maar doe ik aan Beatharpen, dat is een combinatie tussen Beatboxen en Mondharp.

Stijn_Slayer
Ik ben sinds zo'n drie kwart jaar ook eens begonnen, gewoon voor bij de akoestische gitaar. Niet heel erg moeilijk, maar zoals John Mayall en Magic Dick spelen is natuurlijk ontiegelijk veel lastiger. Laat staan Toots Thielemans...

Gast
geplaatst: vandaag om 17:18 uur

geplaatst: vandaag om 17:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.