menu

Overig / Algemeen / Kunst

zoeken in:
Improvision
Nog Ian Francis fans hier?


(afbeelding)


(afbeelding)


(afbeelding)


(afbeelding)

Ook Dave Kinsey doet toffe dingen:


(afbeelding)


(afbeelding)

avatar van kobe bryant fan
Die eerste is echt prachtig!
Al mag de rest er ook best zijn.

spit.tsvnami
Ik vind die 2de juist enorm mooi.
Ontzettend wanhopig en depressief, alsof iemand verloren loopt in zijn gedachten en alles voorbij flitst. Het mooie aan kunst is dat iedereen het anders bekijkt en een andere visie heeft.

avatar van kobe bryant fan
Ook prachtig inderdaad!

avatar van jasper1991
Aparte style, erg gaaf inderdaad.

spit.tsvnami
Vroeger hield ik altijd enorm veel van Alex Pardee zijn tekeningen, maar die zullen hier wel al eens gepost zijn. Ik vind surrealisme altijd wel prachtig, de bekendste zijn uiteraard Dali en Margritte, maar ook Zdzisław Beksiński (heb zijn naam even moeten opzoeken) zijn schilderijen zijn erg mooi. Vorig jaar moest ik voor school zelf een surrealistisch portret tekenen en research doen, één van de interessantse lessenreeks van het jaar!

avatar van Slowgaze
Naturalistisch surrealisme trekt mij dus totaal niet. Die Ian Francis vind ik overigens wel aardig, zit heel wat aan kunsthistorische referenties in, maar dan met zo'n straatkunsttintje waar ik minder mee heb, al vind ik Banksy dan wel weer een toffe vent.

Stijn_Slayer
Dave Kinsey vind ik wel heel erg een gebrek aan originaliteit missen. Die van Francis zijn echt niet mijn ding, maar ik kan de vinger niet goed op de zere plek leggen. Ze doen een beetje goth aan en ik vind 't wat te overdreven dramatisch, maar verder weet ik ook niet echt waarom.

avatar van dix
dix
Stijn_Slayer schreef:
Dave Kinsey vind ik wel heel erg een gebrek aan originaliteit missen.

Een grensverleggend kunstenaar dus, als ik je commentaar naar de letter lees .

Misterfool
Moet zeggen de eerste van Dave Kinsey zeer sterk te vinden.

avatar van Edwynn
Een gebrek aan originaliteit missen? Je bedoelt dus dat hij heel er origineel is?

Ik moet erg denken aan striptekeningen. Vooral bij de bovenste vier komt de naam Bill Sienkiewicz bij me opborrelen. De onderste twee passen ook wel in het comicpanorama van bijvoorbeeld de Marvelstal.

Stijn_Slayer
Kwestie van een zin schrijven, hem opnieuw formuleren en dan een deel vergeten weg te halen.

avatar van Bedorvenkebab
Dat hele geflirt met street-art sausje heb ik eigenlijk al heel erg vaak gezien, en moet ik bekennen dat ik het tegenwoordig een stuk minder kan waarderen dan vroeger. Ian Francis is wel één van de betere, de tweede die Impro post bewijst dat nogmaals. Interessante beweging.

avatar van Edwynn
Die verticale strepen van de vorige pagina zijn natuurlijk gewoon hiervan gejat.


(afbeelding)

avatar van GrafGantz
Tuurlijk Jasper...

Eh, Edwynn bedoel ik.


avatar van Slowgaze
GrafGantz schreef:
Tuurlijk Jasper...

Eh, Edwynn bedoel ik.


avatar van willemmusic
Slowgaze schreef:
Afijn, wat vinden jullie allen van Bas Jan Ader?

Gisteravond in de Amsterdamse stadsschouwburg bleek Bas Jan Ader geïncarneerd te zijn in de persoon Joost Conijn, die tevens uit een deel Panamarenko bestaat.
Rest de vraag: is waaghalzerij kunst? Of: als je een mooi esthetisch objekt maakt en het is praktisch en werkt echt, is het dan ook nog kunst? Kunst moet toch door onnut (Panamarenko!) vragen oproepen? Of is het de houding, de bevlogenheid om iets onmogelijks te doen (met een zelfgebouwd vliegtuig naar donker Afrika) die het kunst doet zijn? Of het naieve idealisme (Conijn vloog onwetend over en landde in oorlogsbebieden) dat grimmige en opgefokte militairen deed ontharden en hulp bieden, is dat kunst?
Het waren vragen die mij gisteravond opkwamen.

(afbeelding)
Mag ik voor degenen die interesse hebben in het geval Joost Conijn, hij heeft zeker iets van een rockstar, diens boek 'Piloot van goed en kwaad' aanbevelen?

avatar van Stapler
Best boeiend hoe jij er tegen aan kijkt


Thomas Saliot:


(afbeelding)


(afbeelding)


(afbeelding)


(afbeelding)


(afbeelding)

avatar van Slowgaze
Vrouwenbenen.

avatar van IllumSphere
Die derde moet ik hebben om op te hangen.

avatar van tsjong
Erg mooi, vooral 2,4 en 5. Al heeft 4 wel een erg groot linker (voor haar rechter) oog.

Stijn_Slayer
De lichtval in die laatste is erg mooi gedaan, maar verder vind ik ze niet bijzonder.

avatar van Slowgaze
Ik ga hier hard op:


(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Overigens, nog iemand die naar de minimalisme-expositie in Rotterdam is geweest?

Stijn_Slayer
Maarten gaat hard op een fallussymbool.

avatar van Bedorvenkebab
Ik, Slowgaze. Met de academie rondleiding gehad van de curator.

Aangenaam.

avatar van Stapler
Stijn_Slayer schreef:
Maarten gaat hard op een fallussymbool.


avatar van dix
dix
Slowgaze schreef:
Overigens, nog iemand die naar de minimalisme-expositie in Rotterdam is geweest?

Ja ... ik vond er niet veel aan.

avatar van Slowgaze
Stijn_Slayer schreef:
Maarten gaat hard op een fallussymbool.



Shit, vergeten no homo te zeggen.

Dan kan ik deze er ook nog wel plaatsen, no homo:

(afbeelding)

Stijn_Slayer
Ja, mooi wel homo dus.

Brancusi is overigens meestal wel tof. Zo'n liggend hoofdje, tja, daar heb ik dan weer niet veel mee.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:54 uur

geplaatst: vandaag om 10:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.