Muziek / Toplijsten en favorieten / Album top 10 Duitse artiesten
zoeken in:
0
geplaatst: 4 juni 2008, 17:02 uur
01. Can - Tago Mago 4,0*
02. Ellen Allien & Apparat - Orchestra of Bubbles
03. Pantha du Prince - This Bliss
04. Kraftwerk - Die Mensch Machine
05. Apparat - Walls 3,5*
06. Booka Shade - Movements
07. Neu! - Neu!
08. Tocotronic - Tocotronic
09. Shantel - Disko Partizani
10. Alexamnder Kowalski - _changes 3,0*
02. Ellen Allien & Apparat - Orchestra of Bubbles
03. Pantha du Prince - This Bliss
04. Kraftwerk - Die Mensch Machine
05. Apparat - Walls 3,5*
06. Booka Shade - Movements
07. Neu! - Neu!
08. Tocotronic - Tocotronic
09. Shantel - Disko Partizani
10. Alexamnder Kowalski - _changes 3,0*
0
geplaatst: 4 juni 2008, 17:03 uur
Aber natürlich, Deutschland (1 per artiest)
1. Can - Tago Mago
2. Booka Shade - Movements
3. Manuel Göttsching - E2-E4
4. Kraftwerk - Trans-Europe Express
5. Einstürzende Neubauten - Alles Wieder Offen
6. Neu! - Neu!
7. Klaus Doldinger - Das Boot
8. Alexander Kowalski - Progress
9. Ashra - New Age of Earth
10. The Klaus Ignatzek Jazztet - Return Voyage
1. Can - Tago Mago
2. Booka Shade - Movements
3. Manuel Göttsching - E2-E4
4. Kraftwerk - Trans-Europe Express
5. Einstürzende Neubauten - Alles Wieder Offen
6. Neu! - Neu!
7. Klaus Doldinger - Das Boot
8. Alexander Kowalski - Progress
9. Ashra - New Age of Earth
10. The Klaus Ignatzek Jazztet - Return Voyage
0
geplaatst: 14 oktober 2008, 11:15 uur
1. Beatsteaks - Kanonen auf Spatzen (live album)
2. Beatsteaks - .limbo messiah
3. Beatsteaks - Smack Smash
4. Die Ärzte - Die Bestie In Menschengestalt
5. Donots - Coma Chameleon
6. Die Ärzte - Geräusch
7. Turbostaat - Vormann Leiss
8. Beatsteaks - Living Targets
9. Die Ärzte - Jazz Ist Anders
10. Helloween - The Time Of The Oath.
Tja, sommige artiesten (Beatsteaks en Die Ärzte) zijn een beetje oververtegenwoordigd in deze top 10, maar dat komt omdat ik a) niet zo gek veel Duitse muziek ken en b) die Ärzte en vooral de Beatsteaks tot de beste bands die ik ken behoren.
2. Beatsteaks - .limbo messiah
3. Beatsteaks - Smack Smash
4. Die Ärzte - Die Bestie In Menschengestalt
5. Donots - Coma Chameleon
6. Die Ärzte - Geräusch
7. Turbostaat - Vormann Leiss
8. Beatsteaks - Living Targets
9. Die Ärzte - Jazz Ist Anders
10. Helloween - The Time Of The Oath.
Tja, sommige artiesten (Beatsteaks en Die Ärzte) zijn een beetje oververtegenwoordigd in deze top 10, maar dat komt omdat ik a) niet zo gek veel Duitse muziek ken en b) die Ärzte en vooral de Beatsteaks tot de beste bands die ik ken behoren.
0
geplaatst: 14 oktober 2008, 14:15 uur
1. Can - Ege Bamyasi
2. Can - Tago Mago
3. Scion - Arrange and process
4. Manuel Göttsching - E2-E4
5. Faust - Faust IV
6. Can - Delay 1968
7. Can - Monster movie
8. Klaus Schulze - Mirage
9. Can - Future days
10. Ash Ra Tempel - Ash Ra Tempel
2. Can - Tago Mago
3. Scion - Arrange and process
4. Manuel Göttsching - E2-E4
5. Faust - Faust IV
6. Can - Delay 1968
7. Can - Monster movie
8. Klaus Schulze - Mirage
9. Can - Future days
10. Ash Ra Tempel - Ash Ra Tempel
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 14 oktober 2008, 16:28 uur
1 Necrophagist - Epitaph
2 Sterbend - Dwelling Lifeless
3 Destruction - Eternal Devastation
4 Nyktalgia - Nyktalgia
5 Eiserne Dunkelheyt - Lebensekel (demo)
6 Todeskult - Als die Farben Alter Wurden...
7 Wolf Biermann - Es Gibt ein Leben Vor dem Tod
8 Absurd - Totenlieder
Verder kom ik voorlopig niet.
2 Sterbend - Dwelling Lifeless
3 Destruction - Eternal Devastation
4 Nyktalgia - Nyktalgia
5 Eiserne Dunkelheyt - Lebensekel (demo)
6 Todeskult - Als die Farben Alter Wurden...
7 Wolf Biermann - Es Gibt ein Leben Vor dem Tod
8 Absurd - Totenlieder
Verder kom ik voorlopig niet.
0
geplaatst: 14 oktober 2008, 23:24 uur
1. Kraftwerk - Trans-Europa Express (1977)
2. Abwärts - Amok Koma (1980)
3. Der Plan - Geri Reig (1980)
4. Freiwillige Selbstkontrolle - Stürmer (1980)
5. Holger Czukay - Movies (1979)
6. Amon Düül II - Phallus Dei (1969)
7. Fehlfarben - 33 Tage in Ketten (1981)
8. Ton Steine Scherben - IV (1981)
9. Hans-A-Plast - Hans-A-Plast I (1979)
10. Neu! - Neu! (1972)
2. Abwärts - Amok Koma (1980)
3. Der Plan - Geri Reig (1980)
4. Freiwillige Selbstkontrolle - Stürmer (1980)
5. Holger Czukay - Movies (1979)
6. Amon Düül II - Phallus Dei (1969)
7. Fehlfarben - 33 Tage in Ketten (1981)
8. Ton Steine Scherben - IV (1981)
9. Hans-A-Plast - Hans-A-Plast I (1979)
10. Neu! - Neu! (1972)
0
bennerd
geplaatst: 31 oktober 2008, 22:03 uur
1. Heaven Shall Burn - Antigone
2. Necrophagist - Epitaph
3. Kreator - Enemy of God
4. Heaven Shall Burn - Iconoclast
5. Caliban - The Opposite From Within
6. Despondency - God on Acid
7. Drumcorps - Grist
8. Mindcrime - Strandead
9. Caliban - The Undying Darkness
10. Dark Fortress - Eidolon
2. Necrophagist - Epitaph
3. Kreator - Enemy of God
4. Heaven Shall Burn - Iconoclast
5. Caliban - The Opposite From Within
6. Despondency - God on Acid
7. Drumcorps - Grist
8. Mindcrime - Strandead
9. Caliban - The Undying Darkness
10. Dark Fortress - Eidolon
0
geplaatst: 28 november 2008, 01:04 uur
1. Nina Hagen Band - Nina Hagen Band
2. Spliff - 85555
3. Propaganda - A Secret Wish
4. Kraftwerk - Die Mensch Machine
5. Cosa Rosa - Traumstation
6. Herbert Grönemeyer - Bleibt Alles Anders
7. Neonbabies - 1983
8. Ideal - Der Ernst des Lebens
9. Rammstein - Reise, Reise
10. Ulla Meinecke - Wenn Schon Nicht Für Immer Dann Wenigstens Für Ewig
11. Rainbirds - Call Me Easy Say I'm Strong Love Me My Way It Ain't Wrong
2. Spliff - 85555
3. Propaganda - A Secret Wish
4. Kraftwerk - Die Mensch Machine
5. Cosa Rosa - Traumstation
6. Herbert Grönemeyer - Bleibt Alles Anders
7. Neonbabies - 1983
8. Ideal - Der Ernst des Lebens
9. Rammstein - Reise, Reise
10. Ulla Meinecke - Wenn Schon Nicht Für Immer Dann Wenigstens Für Ewig
11. Rainbirds - Call Me Easy Say I'm Strong Love Me My Way It Ain't Wrong
0
geplaatst: 25 maart 2009, 20:52 uur
Update, 2 jaar later:
01. (***) Hecq - Bad Karma
02. (01) Architect - The Analysis of Noise Trading
03. (***) Steffen Basho-Junghans - Song of the Earth
04. (***) Can - Future Days
05. (03) Sibylle Baier - Colour Green
06. (***) Hecq - Scatterheart
07. (***) Pantha du Prince - This Bliss
08. (***) Hecq - Night Falls
09. (02) Bohren & der Club of Gore - Black Earth
10. (***) Efdemin - Efdemin
Inmiddels wel een mooi lijstje.
01. (***) Hecq - Bad Karma
02. (01) Architect - The Analysis of Noise Trading
03. (***) Steffen Basho-Junghans - Song of the Earth
04. (***) Can - Future Days
05. (03) Sibylle Baier - Colour Green
06. (***) Hecq - Scatterheart
07. (***) Pantha du Prince - This Bliss
08. (***) Hecq - Night Falls
09. (02) Bohren & der Club of Gore - Black Earth
10. (***) Efdemin - Efdemin
Inmiddels wel een mooi lijstje.
0
geplaatst: 25 maart 2009, 21:47 uur
1. Can - Ege Bamyasi
2. Faust - Faust
3. Bohren & der Club of Gore - Black Earth
4. The Ocean - Precambrian
5. Ash Ra Tempel - Schwingungen
6. Rammstein - Herzeleid
7. Kraftwerk - Kraftwerk 2
8. Sodom - Agent Orange
9. Neu! - Neu!
10. Nina Hagen Band - Nina Hagen Band
2. Faust - Faust
3. Bohren & der Club of Gore - Black Earth
4. The Ocean - Precambrian
5. Ash Ra Tempel - Schwingungen
6. Rammstein - Herzeleid
7. Kraftwerk - Kraftwerk 2
8. Sodom - Agent Orange
9. Neu! - Neu!
10. Nina Hagen Band - Nina Hagen Band
0
The Oath
geplaatst: 25 maart 2009, 22:47 uur
Stijn_Slayer schreef:
1 Necrophagist - Epitaph
2 Sterbend - Dwelling Lifeless
3 Destruction - Eternal Devastation
4 Nyktalgia - Nyktalgia
5 Eiserne Dunkelheyt - Lebensekel (demo)
6 Todeskult - Als die Farben Alter Wurden...
7 Wolf Biermann - Es Gibt ein Leben Vor dem Tod
8 Absurd - Totenlieder
Verder kom ik voorlopig niet.
1 Necrophagist - Epitaph
2 Sterbend - Dwelling Lifeless
3 Destruction - Eternal Devastation
4 Nyktalgia - Nyktalgia
5 Eiserne Dunkelheyt - Lebensekel (demo)
6 Todeskult - Als die Farben Alter Wurden...
7 Wolf Biermann - Es Gibt ein Leben Vor dem Tod
8 Absurd - Totenlieder
Verder kom ik voorlopig niet.
geen Helloween?
Toch wel het toppunt kwa Duitse Metal. Kan me niet schelen dat het 'sprookjesmetal' is. Tis best goed.
0
bennerd
geplaatst: 26 april 2009, 19:20 uur
Update:
1. Maroon - When Worlds Collide
2. Heaven Shall Burn - Antigone
3. Hans Zimmer - The Lion King
4. Anima - The Daily Grind
5. Caliban - The Undying Darkness
6. Heaven Shall Burn - Iconoclast
7. Despondency - God on Acid
8. Maroon - Order
9. Snowgoons - Black Snow
10. Kreator - Enemy of God
1. Maroon - When Worlds Collide
2. Heaven Shall Burn - Antigone
3. Hans Zimmer - The Lion King
4. Anima - The Daily Grind
5. Caliban - The Undying Darkness
6. Heaven Shall Burn - Iconoclast
7. Despondency - God on Acid
8. Maroon - Order
9. Snowgoons - Black Snow
10. Kreator - Enemy of God
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 26 april 2009, 19:37 uur
The Oath schreef:
geen Helloween?
Toch wel het toppunt kwa Duitse Metal. Kan me niet schelen dat het 'sprookjesmetal' is. Tis best goed.
(quote)
geen Helloween?
Toch wel het toppunt kwa Duitse Metal. Kan me niet schelen dat het 'sprookjesmetal' is. Tis best goed.
Nah, ik heb niet zoveel met Helloween. Af en toe hebben ze een aardig nummertje, maar niet veel meer.
0
geplaatst: 26 april 2009, 20:17 uur
1. Ulrich Schnauss - Far Away Trains Passing By
2. Ellen Allien & Apparat - Orchestra of Bubbles
3. Kraftwerk - Trans-Europe Express
4. Digitalism - Idealism
5. Neu! - Neu!
6. Pantha du Prince - This Bliss
7. The Notwist - Neon Golden
8. Dominik Eulberg - Heimische Gefilde
9. Marsen Jules - Herbstlaub
10. Wir Sind Helden - Von Hier an Blind
2. Ellen Allien & Apparat - Orchestra of Bubbles
3. Kraftwerk - Trans-Europe Express
4. Digitalism - Idealism
5. Neu! - Neu!
6. Pantha du Prince - This Bliss
7. The Notwist - Neon Golden
8. Dominik Eulberg - Heimische Gefilde
9. Marsen Jules - Herbstlaub
10. Wir Sind Helden - Von Hier an Blind
0
geplaatst: 27 april 2009, 15:39 uur
01 Diorama - Her liquid arms
02 Diary of Dreams - Freak perfume
03 Wolfsheim - Spectators
04 Untoten - Schwarze messe
05 Soko Friedhof - Wer hat angst vor Soko Friedhof
06 Kraftwerk - Die mensch maschine
07 Felix Marc - Pathways
08 Alphaville - The breathtaking blue
09 Blutengel - Seelenschmerz
10 Girls under Glass - Minddiver
02 Diary of Dreams - Freak perfume
03 Wolfsheim - Spectators
04 Untoten - Schwarze messe
05 Soko Friedhof - Wer hat angst vor Soko Friedhof
06 Kraftwerk - Die mensch maschine
07 Felix Marc - Pathways
08 Alphaville - The breathtaking blue
09 Blutengel - Seelenschmerz
10 Girls under Glass - Minddiver
0
geplaatst: 27 april 2009, 16:05 uur
Tjeez, wat kennen jullie een hoop Duitse artiesten en groepen zeg. Ik weet dat er in Duitsland qua pop veel gebeurde, vooral op het gebied van de synthesizerpioniers en de Neue Welle, maar heel erg heb ik me daar nooit in verdiept - en zo wel, dan vaak alleen op single.
Ik moet echt moeite doen om tot een Duitse top 10 te komen, en dan zijn het nog de meest voor de hand liggende namen, vermoed ik.
Enniewee, een poging, uitgaande van het principe '1 album per artiest':
1. Scorpions - Blackout
2. Tangerine Dream - Rubycon
3. Nina Hagen Band - Nina Hagen Band
4. Giorgio - From here to eternity
5. Alphaville - Forever young
6. Triumvirat - Illusions on a double dimple
7. Nena - Nena
8. Klaus Schulze - X
9. Michael Schenker Group - Live at Budokan (mag dat, een 'Duitse' band die vooral uit Engelsen en Amerikanen bestaat?)
10. Jaded Heart - IV
Ik moet echt moeite doen om tot een Duitse top 10 te komen, en dan zijn het nog de meest voor de hand liggende namen, vermoed ik.
Enniewee, een poging, uitgaande van het principe '1 album per artiest':
1. Scorpions - Blackout
2. Tangerine Dream - Rubycon
3. Nina Hagen Band - Nina Hagen Band
4. Giorgio - From here to eternity
5. Alphaville - Forever young
6. Triumvirat - Illusions on a double dimple
7. Nena - Nena
8. Klaus Schulze - X
9. Michael Schenker Group - Live at Budokan (mag dat, een 'Duitse' band die vooral uit Engelsen en Amerikanen bestaat?)
10. Jaded Heart - IV
0
geplaatst: 29 april 2009, 23:21 uur
Er gebeurt nog steeds veel in Duitsland, maar de meeste bands zijn in Nederland niet bekend.
0
geplaatst: 29 augustus 2010, 21:54 uur
1. Thomas Köner - Nuuk
2. Nils Frahm - Wintermusik
3. Can - Ege Bamyasi
4. Liaisons Dangereuses - Liaisons Dangereuses
5. :wumpscut: - Embryodead
6. neu! - neu!
7. Einstürzende Neubauten - Alles Wieder Offen
8. Klaus Nomi - Klaus Nomi
9. Amon Düül II - Phallus Dei
10. Deutsch Amerikanische Freundschaft - Alles Ist Gut
2. Nils Frahm - Wintermusik
3. Can - Ege Bamyasi
4. Liaisons Dangereuses - Liaisons Dangereuses
5. :wumpscut: - Embryodead
6. neu! - neu!
7. Einstürzende Neubauten - Alles Wieder Offen
8. Klaus Nomi - Klaus Nomi
9. Amon Düül II - Phallus Dei
10. Deutsch Amerikanische Freundschaft - Alles Ist Gut
0
geplaatst: 30 augustus 2010, 00:01 uur
dynamo d schreef:
1. Rammstein - Mutter
2. Rammstein - Reise, Reise
3. Schiller - Leben
4. Propaganda - A Secret Wish
5. Herbert Grönemeyer - Mensch
6. BAP - Sonx
7. Rammstein - Herzeleid
8. Rammstein - Sehnsucht
9. (Münchener) Freiheit - Fantasy
10. RPWL – World Through My Eyes
Slut - Lookbook valt er net buiten maar is ook erg goed.
1. Rammstein - Mutter
2. Rammstein - Reise, Reise
3. Schiller - Leben
4. Propaganda - A Secret Wish
5. Herbert Grönemeyer - Mensch
6. BAP - Sonx
7. Rammstein - Herzeleid
8. Rammstein - Sehnsucht
9. (Münchener) Freiheit - Fantasy
10. RPWL – World Through My Eyes
Slut - Lookbook valt er net buiten maar is ook erg goed.
Update na zo'n 3 jaar. In de lijst zijn Duitse filmcomponisten zoals Hans Zimmer niet meegenomen.
1. Rammstein - Mutter
2. Schiller - Leben
3. Rammstein - Reise, Reise
4. Propaganda - A Secret Wish
5. Herbert Grönemeyer - Mensch
6. BAP - Sonx
7. Rammstein - Herzeleid
8. Rammstein - Sehnsucht
9. Rammstein - Rosenrot
10. Laith Al-Deen - Die Frage Wie
11. Eisbrecher - Eisbrecher
12. Herbert Grönemeyer - Zwölf
13. Eisbrecher - Eiszeit
14. Emigrate - Emigrate
15. (Münchener) Freiheit - Fantasy
16. RPWL - World Through My Eyes
17. Slut - Lookbook
18. Eisbrecher - Antikörper
19. Herbert Grönemeyer - Bleibt Alles Anders
20. Polarkreis 18 - Polarkreis 18
0
geplaatst: 30 augustus 2010, 10:25 uur
Beetje late reactie maar Moroder is een duitstalige Italiaan.
0
geplaatst: 30 augustus 2010, 11:09 uur
1. Sodom - Persecution Mania
2. The Ruins Of Beverast - Rain Upon The Impure
3. Kreator - Extreme Aggression
4. Worship - Dooom
5. Blind Guardian - Nightfall In Middle-Earth
6. Ahab - Call Of The Wretched Sea
7. Destruction - Release From Agony
8. Mekong Delta - Mekong Delta
9. Accept - Restless And Wild
10. Graupel - Auf Alten Wegen
2. The Ruins Of Beverast - Rain Upon The Impure
3. Kreator - Extreme Aggression
4. Worship - Dooom
5. Blind Guardian - Nightfall In Middle-Earth
6. Ahab - Call Of The Wretched Sea
7. Destruction - Release From Agony
8. Mekong Delta - Mekong Delta
9. Accept - Restless And Wild
10. Graupel - Auf Alten Wegen
0
geplaatst: 30 augustus 2010, 13:38 uur
1 Rammstein - Mutter
2 Xandria - India
3 Guano Apes - Proud like a God
4 Rammstein - Sehnsucht
5 Guano Apes - Don't give me names
6 Xandria - Ravenheart
7 Scorpions - Crazy world
8 Oomph! - Wahrheit oder Pflicht
9 Xandria - Salomé
10 Rammstein - Reise, Reise
2 Xandria - India
3 Guano Apes - Proud like a God
4 Rammstein - Sehnsucht
5 Guano Apes - Don't give me names
6 Xandria - Ravenheart
7 Scorpions - Crazy world
8 Oomph! - Wahrheit oder Pflicht
9 Xandria - Salomé
10 Rammstein - Reise, Reise
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 19:25 uur
1. Klaus Schulze - Body Love
2. Scorpions - Lovedrive
3. Tangerine Dream - Stratosfear
4. Accept - Metal Heart
5. Destruction - Eternal Devastation
6. Sodom - Persecution Mania
7. Kreator - Extreme Aggression
8. Tankard - The Morning After
9. Ahab - The Giant
10. Tom Angelripper - Ein Schöner Tag
2. Scorpions - Lovedrive
3. Tangerine Dream - Stratosfear
4. Accept - Metal Heart
5. Destruction - Eternal Devastation
6. Sodom - Persecution Mania
7. Kreator - Extreme Aggression
8. Tankard - The Morning After
9. Ahab - The Giant
10. Tom Angelripper - Ein Schöner Tag
0
geplaatst: 2 september 2014, 10:53 uur
Onderstaand mijn lijst met top-albums van onze oosterburen. Wel veel uit eind jaren 70, begin 80.
Ik mis dus nog meerdere decennia. Als iemand tips heeft, houd ik mij aanbevolen.
01. Kraftwerk - Autobahn (1974)
02. Nina Hagen Band - Nina Hagen Band (1978)
03. Ideal - Ideal (1980)
04. Rainbirds - Call Me Easy Say I'm Strong Love Me My Way It Ain't Wrong (1989)
05. Mario Hene - Wind und Wasser (1981)
06. Bettine Wegner - Wenn meine Lieder nicht mehr stimmen (1980)
07. Bap - Für usszeschnigge! (1981)
08. Holger Czukay - On the Way to the Peak of Normal (1981)
09. Bleu Kremlin - Bleu Kremlin (1986)
10. Insisters - Moderne Zeiten (1981)
Ik mis dus nog meerdere decennia. Als iemand tips heeft, houd ik mij aanbevolen.
01. Kraftwerk - Autobahn (1974)
02. Nina Hagen Band - Nina Hagen Band (1978)
03. Ideal - Ideal (1980)
04. Rainbirds - Call Me Easy Say I'm Strong Love Me My Way It Ain't Wrong (1989)
05. Mario Hene - Wind und Wasser (1981)
06. Bettine Wegner - Wenn meine Lieder nicht mehr stimmen (1980)
07. Bap - Für usszeschnigge! (1981)
08. Holger Czukay - On the Way to the Peak of Normal (1981)
09. Bleu Kremlin - Bleu Kremlin (1986)
10. Insisters - Moderne Zeiten (1981)
0
geplaatst: 3 september 2014, 19:34 uur
Ik kan me een Duitse rockband genaamd Einstein herinneren. Waarschijnlijk eind jaren 70, begin jaren 80. Hier op MuMe staat een rapper Einstein. Die bedoel ik dus niet.
0
geplaatst: 2 december 2022, 19:58 uur
1. Kraftwerk - Computerwelt
2. Me and the Heat - Game of Position
3. Blumfeld - L- Etat et Moi
4. Wir sind Helden - Von hier an blind
5. Bosse - Wartesaal
6. Tocotronic - Digital ist besser
7. Nina Hagenband - Nina Hagenband
8. Accept - Breaker
9. Kowalski - Slagendes Wetter
2. Me and the Heat - Game of Position
3. Blumfeld - L- Etat et Moi
4. Wir sind Helden - Von hier an blind
5. Bosse - Wartesaal
6. Tocotronic - Digital ist besser
7. Nina Hagenband - Nina Hagenband
8. Accept - Breaker
9. Kowalski - Slagendes Wetter
* denotes required fields.