menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / MuMeLadder Top 2000 - Editie 2012 - De Ontknoping

zoeken in:
avatar van chevy93
arcade monkeys schreef:
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt, het is niet zozeer de psychedelica of het experimentele stukje dat me stoort. De melodie, het totaalplaatje, dat vind ik niet zo veel voorstellen. En dan denk ik niet dat het iets uitmaakt om het als psychedelisch te zien of niet. Het album ken ik niet.
Het punt is... dat het nummer m.i. helemaal niet psychedelisch is.

Neem een Nothing Else Matters, beschouw het als metalnummer en het is rustig, veilig en slap. Beschouw het als een rockballad en het wordt opeens een hele andere beoordeling. Tja, beter kan ik het ook niet uitleggen. Als je het psychedelisch noemt, meet je m.i. met een verkeerd maatstaf.

avatar van arcade monkeys
Allen

De sleet zat er al een tijdje in en nu heb ik toch maar besloten om er mee op te houden. Ik heb hier bijna geen tijd meer voor, en ik wil ook nog wat naar andere platen luisteren en de recente muziek wat bijhouden. Daarbij werd het de laatste tijd steeds moeilijker om nog zinnige dingen te zeggen. Ook denk ik dat er vanaf nu maar weinig onbekende pareltjes gaan passeren en bijna enkel nummers die ik al ken. Aangezien ik meer en meer tegen de besprekingen begon op te zien heb ik dan maar besloten om het voor bekeken te houden. Het is erg leuk geweest en ik heb veel geweldige muziek leren kennen. O.a. Tindersticks, Elliott Smith, Okkervil River, The Boxer Rebellion en Iron & Wine heb ik ten zeerste leren waarderen.

Ik zou iedereen ten zeerste willen bedanken die mijn stukjes gelezen heeft en er op heeft gereageerd, het was altijd geweldig om te lezen dat mijn stukken gewaardeerd werden en alle reacties werden ook ten zeerste gewaardeerd. Nogmaals bedankt allemaal.

avatar van Co Jackso
Jammer maar begrijpelijk. In ieder geval bedankt voor je inzet, ik heb het met veel belangstelling gelezen.

avatar van ArthurDZ
Co Jackso schreef:
Jammer maar begrijpelijk. In ieder geval bedankt voor je inzet, ik heb het met veel belangstelling gelezen.


+1

avatar van Onweerwolf
Bertus schreef:
(quote)
Dat is al meer eer dan ik verwacht had


Ik ben je vraag niet vergeten. In de aankomende ontknoping van 2013 gaat je wens in vervulling.

avatar van Bertus
Onweerwolf schreef:
(quote)


Ik ben je vraag niet vergeten. In de aankomende ontknoping van 2013 gaat je wens in vervulling.
Leuk! en niet alleen omdat ik dan als nomineerder vermeld wordt, maar vooral ook omdat het wat inzicht geeft in de geschiedenis van een nummer in de ladder

Gast
geplaatst: vandaag om 09:14 uur

geplaatst: vandaag om 09:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.