menu

De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie

zoeken in:
avatar van deric raven

(afbeelding)

Foto van ruim een jaar geleden; ondertussen een rek erbij.

avatar van L_T_B
Topics samengevoegd.

En hierbij meteen ook maar weer een update van mijn kast. Gelukkig ga ik binnenkort verhuizen want mijn collectie groeit wel erg snel. Mijn "hitzone" cd's heb ik inmiddels al ergens anders opgeborgen.


(afbeelding)

Deze foto heb ik speciaal gemaakt om aERo gerust te stellen.

avatar van Yann
Het topic bestond dus toch al. Wel gezocht; niet gevonden. Thanks voor aanpassing titel L_T_B

Mooie kiekjes hier allemaal!

Sietse
zie je wel, ik ben helemaal niet zo erg...

avatar van Arrie
Sietse schreef:
zie je wel, ik ben helemaal niet zo erg...

De muziekverzameling van Johan Derksen weleens gezien?

avatar van GrafGantz
Arrie schreef:
(quote)

De muziekverzameling van Johan Derksen weleens gezien?


Frappant dat je dat aan Sietse vraagt, dit vind ik 1 pagina terug

oceanvolta schreef:
Hebben jullie de cd kast (wand) van Johan Derksen weleens gezien? Dat is echt indrukwekkend.


Sietse schreef:
ja, die heeft ook wel een aardige verzameling thuis staan.

avatar van chevy93
OldRottenhat schreef:
Ziet er allemaal niet verkeerd uit!

Mijn collectie:

(afbeelding)
CD's in de kast en DVD's zo stapelen...

avatar van herman
CD's zijn ook veel fragieler dan DVD's, ik snap dat wel.

avatar van MJ_DA_MAN
OldRottenhat schreef:
Mijn collectie:

(afbeelding)
Het gele boek dat daar op de grond ligt heb ik ook .

avatar van OldRottenhat
chevy93 schreef:
(quote)
CD's in de kast en DVD's zo stapelen...


Ja, ik moet daar nog een oplossing voor vinden. Ben alleen een beetje een verzamelaar en heb maar beperkt ruimte in mijn studentenkamertje. Lastig alleen als ik een van de films wil kijken die onderop de stapel ligt. M'n films ondervinden er in ieder geval geen schade aan om op deze manier opgestapeld te liggen.

avatar van Mjuman
OldRottenhat schreef:
(quote)


Ja, ik moet daar nog een oplossing voor vinden. Ben alleen een beetje een verzamelaar en heb maar beperkt ruimte in mijn studentenkamertje. Lastig alleen als ik een van de films wil kijken die onderop de stapel ligt. M'n films ondervinden er in ieder geval geen schade aan om op deze manier opgestapeld te liggen.


Er is een alternatief: Vivanco heeft mappen - o.m. te koop bij de Mediamarkt - waarin je cd's/dvd's kunt bewaren;die mappen zijn ongeveer zo groot als een lp; de inlay van het doosje doe je dan in zo''n transparant insteekhoes die weer in een grote multomap gaat; heb je twee mappen waar je 100 - 150 films in kwijt kunt. De plastic dvd-dozen kan je dan - desgewenst - in een grote doos bewaren (onder je bed of zo).

avatar van OldRottenhat
Mjuman schreef:
(quote)


Er is een alternatief: Vivanco heeft mappen - o.m. te koop bij de Mediamarkt - waarin je cd's/dvd's kunt bewaren;die mappen zijn ongeveer zo groot als een lp; de inlay van het doosje doe je dan in zo''n transparant insteekhoes die weer in een grote multomap gaat; heb je twee mappen waar je 100 - 150 films in kwijt kunt. De plastic dvd-dozen kan je dan - desgewenst - in een grote doos bewaren (onder je bed of zo).


Voor sommigen inderdaad een prima oplossing, maar ik behoor tot het kamp die de films en muziek graag tentoongesteld heeft in de kamer. Ik vind het prettig om er zo nu en dan even een blik op te werpen of even snel iets op te zoeken. Wegstoppen in mappen en onder mijn bed vind ik wat zonde.

Ik zal eerdaags toch eens wat rekjes aanschaffen. Heb alleen nog geen idee hoe dat alles te plaatsen binnen de beperkte ruimte die ik heb. Het hoekje waar alles nu staat is tevens zo'n beetje het enige hoekje in mijn kamer waar de zon niet kan schijnen, dus vandaar dat ik alles daar bewaar.

avatar van Mjuman
OldRottenhat schreef:
[Voor sommigen inderdaad een prima oplossing, maar ik behoor tot het kamp die de films en muziek graag tentoongesteld heeft in de kamer. Ik vind het prettig om er zo nu en dan even een blik op te werpen of even snel iets op te zoeken. Wegstoppen in mappen en onder mijn bed vind ik wat zonde.

Ik zal eerdaags toch eens wat rekjes aanschaffen. Heb alleen nog geen idee hoe dat alles te plaatsen binnen de beperkte ruimte die ik heb. Het hoekje waar alles nu staat is tevens zo'n beetje het enige hoekje in mijn kamer waar de zon niet kan schijnen, dus vandaar dat ik alles daar bewaar.


Ik spreek je nog wel eens, als je verzameling danig is gegroeid: bij mij staan de cd's verspreid over 2 ruimtes en de lp's over 3. Het nadeel van een vrij strak interieur is nl dat kasten vol boeken, lp's en cd's al snel troeperig lijken en bij mij staat in de woonkamer zo goed als niets in het zicht - en dat wekt menigmaal verbazing. Er zijn nl goede ladekasten waar per lade zo'n 200- 250 cd's in kunnen; en in een Fibre van Pastoe gaan er zo'n 900 - staan de cd's achter een halftransparante schuif.


(afbeelding)

Die mappen kan je trouwens gewoon in de kast zetten; de lege dozen (hulzen) van dvd's in een bak, onder het bed; als je die wilde bewaren. Kast staat op een draaivoet; aan de achterkant jeb je dan ook weer cd's.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Cd kast:


(afbeelding)

Singeltjeskast: Met de koffers van maxi singels cd's


(afbeelding)

Vinylrek met de complete Suske en Wiske en Rode Ridder collectie (staan boven).


(afbeelding)

En de installatie met muziekdvd's en het beste vinyl


(afbeelding)

avatar van Sir Spamalot
@DjFrankie: Godallemachtig... .

avatar van Mjuman
Sir Spamalot schreef:
@DjFrankie: Godallemachtig... .


En dan zeker met name die Suske & Wiske en de Rode Ridder he? Maar waar is Bessy gebleven?


--edit--

NB: rechtsonder Limburgs trots: Pussycat; Tony Willé schijnt nog steeds regelmatig op te treden.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Mjuman schreef:
(quote)


En dan zeker met name die Suske & Wiske en de Rode Ridder he? Maar waar is Bessy gebleven?

Mijn vriendin spaart Suske en Wiske, ik Rode Ridder nog steeds , Bessy had mijn broertje maar tsa die woont niet meer bij mij.

avatar van Kronos
Zo'n op maat gemaakte kast als die van L_T_B is wel erg mooi.

avatar van niels94
Als ik een foto van mijn 'collectie' plaats word ik hier uitgelachen

avatar van Masimo
wordt ik


Hihihihihihi

avatar van Kronos
niels94 schreef:
Als ik een foto van mijn 'collectie' plaats wordt ik hier uitgelachen

Je niet laten intimideren. Iedereen is van niets moeten beginnen.

avatar van Masimo
Klopt. We zijn nog maar jong en arm, moeten we maar denken, Niels. Wíj hebben nog vele jaren te leven waarin we platen kunnen kopen..

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Kronos schreef:
(quote)

Je niet laten intimideren. Iedereen is van niets moeten beginnen.


Zeker weten toen ik begon waren er ook nog geen cd's, dus ik begon met 4 singeltjes per week, nu worden die gedownload.

avatar van Protonos
Mooie collectie hoor

examenontwijkend gedrag

avatar van niels94
Masimo schreef:
(quote)


Hihihihihihi

Damn. Die glipte er even doorheen

Begrijp ik trouwens, ik koop pas sinds een half jaar CD's en heb er nu toch al 40. In dat tempo kan ik hier op mijn 30e wel een foto plaatsen waar ik een klein beetje mee aan kan komen hier

Ze staan trouwens mooi in één of ander CD-kastje van één of andere winkel

avatar van stoepkrijt
niels94 schreef:
Ze staan trouwens mooi in één of ander CD-kastje van één of andere winkel

Wat toevallig! Zo één heb ik ook! Alleen denk ik dat de mijne nog net iets minder vol is

avatar van vigil
deric raven schreef:
]
Foto van ruim een jaar geleden; ondertussen een rek erbij.

Is dat nieuwe rek voor je schoenen

avatar van Arrie
Op het moment heb ik ruimte tekort voor mijn cd's. Ik heb zo'n Ikea-kastje (een Benno heet zo'n ding, geloof ik). Die is al helemaal vol, en ik heb nog een hele zooi cd's liggen die ik nu nergens kwijt kan. Heb een nieuwe Benno nodig dus, maar daar komt het probleem: ik heb geen idee waar die Benno moet staan. Lastig, lastig. Zodra ik het heb opgelost, zal ik er een foto van maken.

Mijn platen passen trouwens op het moment echt precies, dus daarvoor heb ik ook echt meer ruimte nodig.

Rizz
@DjFrankie: Ziet er tof uit! Heb dezelfde soort kast maar ik heb er nog maar 1..

avatar van JohnWilliams
L_T_B schreef:
Topics samengevoegd.

En hierbij meteen ook maar weer een update van mijn kast. Gelukkig ga ik binnenkort verhuizen want mijn collectie groeit wel erg snel. Mijn "hitzone" cd's heb ik inmiddels al ergens anders opgeborgen.

(afbeelding)

Deze foto heb ik speciaal gemaakt om aERo gerust te stellen.


Die kast is wel erg mooi op maat gemaakt zeg!!
Zelf gedaan?

Gast
geplaatst: vandaag om 06:53 uur

geplaatst: vandaag om 06:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.