menu

Overig / Apparatuur / MP3-speler

zoeken in:
avatar van CTK
CTK
Bij Bruce Springsteen - Working on a Dream (2009):

Ik heb de versies allemaal naar 128kbs gebracht en ze vallen nu veel beter in de smaak bij mij.

Ik verhoog een halfje

avatar van aerogp1
CTK schreef:
Ik heb de versies allemaal naar 128kbs gebracht en ze vallen nu veel beter in de smaak bij mij.

Ik verhoog een halfje

Waar heb jij het over? Wat was je bron?

aerogp1 schreef:
Waar heb jij het over? Wat was je bron?
Ik sluit me bij die vraag aan. Ik snap er eigenlijk niks van.

avatar van CTK
CTK
Dat album heb ik in mp3 versie staan. In 320kbps dus

Dat overvolle geluid vond ik zo storend en ik dacht, waarom niet eens de mp3's naar 128kbps halen en ja, het geluid was niet meer zo overvol en de nummers komen nu meer tot zijn recht.

Ben jij dus ook zo iemand, die overal, in de bus, in de trein, op de fiets en eigenlijk altijd met die rotdingetjes in je oor van muziek aan het genieten bent? Ik vind , persoonlijk, één van de grootste ergernissen van deze tijd. Een op autistische vorm van muziek verkrachten. Ik hoop dat je zo niet bent.

avatar van frankieman
Wat is dat nou weer voor een oude lullen onzin?

Ik luister ook naar MP3's in de bus, op de fiets etc. Heel lekker, dan hoef ik niet persé thuis te zijn om te doen wat ik het liefste doen: Muziek Luisteren. En daar is helemaal niets mis mee, sterker nog het is een goed iets.

Waarom zou je alleen thuis naar muziek mogen luisteren?

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
>Ben jij dus ook zo iemand, die overal, in de bus, in de trein, op de fiets en eigenlijk altijd met die rotdingetjes in je oor van muziek aan het genieten bent? Ik vind , persoonlijk, één van de grootste ergernissen van deze tijd. Een op autistische vorm van muziek verkrachten. Ik hoop dat je zo niet bent.

Het is verschrikkelijk off topic, maar deze reactie snap ik ook niet. Wat voor last heb je ervan dan? Het zou anders worden als je zonder oordopjes je muziek hard hebt staan, zoals zo vaak gebeurt. Ik sluit me dus ook helemaal bij mijn bovenbuurman aan, minus het luisteren op de fiets: dat vind ik te link

Down_By_Law
Beetje off-topic, maar ik ben het met Ad eens. Mp3 kwaliteit is gewoon niet goed genoeg voor goede muziek. Geef mij maar de CD of LP.

Ik begin "Working On A Dream" al iets beter te vinden. Ik draai 'm nu regelmatig. Het is een heel afwisselend album en daardoor een plezierige luisterervaring. Geen topper, maar misschien is het toch beter dan "Human Touch".

avatar van frankieman
Mp3 kwaliteit is gewoon niet goed genoeg voor goede muziek. Geef mij maar de CD of LP


Dat is gewoon onzin, natuurlijk is Mp3 niet de beste kwaliteit maar als je persé de beste kwaliteit wilt zijn CD's ook helemaal niets.

Als je een goeie speler hebt en goeie bestanden dan is de kwaliteit prima.

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
>Beetje off-topic, maar ik ben het met Ad eens. Mp3 kwaliteit is gewoon niet goed genoeg voor goede muziek. Geef mij maar de CD of LP.

Misschien, hoewel ik het verschil vanaf 192 kbps niet meer hoor, maar het is het beste alternatief om onderweg naar muziek te luisteren.

Down_By_Law
cosmic kid schreef:
>Beetje off-topic, maar ik ben het met Ad eens. Mp3 kwaliteit is gewoon niet goed genoeg voor goede muziek. Geef mij maar de CD of LP.

Misschien, hoewel ik het verschil vanaf 192 kbps niet meer hoor, maar het is het beste alternatief om onderweg naar muziek te luisteren.


Ben ik dan de enige die de discman niet vergeten is?

avatar van CTK
CTK
Ik ben iemand die zijn Ipod mag gebruiken op het werk en daar luister ik dus mp3. In de wagen zijn het altijd originele Cd's of een compilatie geript van CD's.

avatar van Twinpeaks
Ik erger me ook mateloos als ik in de trein zit en ik hoor knetterharde hip hop of metal uit mp3 spelers denderen,maar mensen die hun apparaat op normaal volume afspelen met hun favoriete muziek juich ik alleen maar toe.Ik ben zelfs een enorme voorstander van dit soort apparaten,omdat je eens in contact mocht raken met iemand die zijn twijfels uitspreekt over de kwaliteit van de mp3's.:P Ik wil op ieder moment kunnen genieten van mijn favoriete muziek en als ik daarvoor 1 van bovenstaande apparaten moet gebruiken dan zal ik dat doen.Overigens zonder mijn medemens tot last te zijn.Een leuk bijkomend verschijnsel is dat ik door het gebruik van mijn mp3 speler er achter ben gekomen dat dit Springsteen album wel voor mij iets aan het groeien is ,dus ik verhoog met een halve ster.Kijk: en dat was waarschijnlijk aan mij voorbij gegaan als ik alleen van de cd versie zou zijn uit gegaan,want die draai ik te weinig om tot dit oordeel te komen.En mocht ik door het gebruik van deze gadgets naar de rand van autisme afglijden dan heb ik nog altijd mijn eigen veilge wereldje gecreerd,omringd met al mijn favoriete artiesten gevangen in voor sommige mensen "waardeloos" klinkende mp3's.

avatar van CTK
CTK
Zonder mp3 en alles daarrond heb ik veel werk van artiesten nooit de kans gegeven.

Net zoals deze plaat.

btw: Ik begrijp niet hoe mensen nog een gehoor hebben als ze constant zulk geluid door hun koptelefoon laten komen. Ik vind het veel beter als ik de muziek goed hoor, maar toch niet luid.

Down_By_Law
CTK schreef:


btw: Ik begrijp niet hoe mensen nog een gehoor hebben als ze constant zulk geluid door hun koptelefoon laten komen. Ik vind het veel beter als ik de muziek goed hoor, maar toch niet luid.


Ik denk dat veel mensen ook geen probleem hebben met de matige mp3-kwaliteit omdat ze simpelweg het verschil toch niet meer horen. Ik kan in de trein vaak 'meegenieten' met andermans herrie. Die mensen moeten wel een gehoorbeschadiging oplopen.

Sheplays
In the pocket: Nokia 5800 Xpress Music

avatar van skullcandygirl
In Overigen > Apparatuur > Welke Mp 3/ Mp 4 speler is het best?:

welke mp 3/ of mp 4 speler is het best?
ik dacht aan een apple i pod ofso maar die is best duur en ik zag dat de recensies erg verschillen...dus weet jij een goede?

avatar van herman
Hoeveel muziek moet er op kunnen? Ik ben zelf wel tevreden over mijn Sony-spelertje waar 8 gb op kan.

avatar van Paap_Floyd
Ik ben zelf erg tevreden over mijn Creative Zen Micro 8 GB

Ik raad je trouwens een Philips-ding af, want ik heb er zelf 2 gehad, en mijn moeder ook één... en ze gingen allemaal kapot.

avatar van niels94
Ik heb een Creative Zen MX 8 GB, ik vind Creative sowieso erg fijn. Navigatie is goed, het staat bekend om goed geluid en... je betaalt niet teveel voor de naam (zoals bij iPods...).

Bovendien heb ik er een SD kaart van nog eens 8 GB bij, dus heb ik in totaal 16 GB, dit is ook iets wat iPods niet kunnen.

avatar van i.Ron S.
Ik had een iRiver E100 van 4 GB, was een stukje goedkoper destijds dan de iPods van 4 GB maar ik vond het niet echt fantastisch, er waren ingebouwde boxjes die echt zwak waren maar hij had wel fm-radio en een recorder.
De video-functie heb ik nooit getest want hij stond propvol met muziek.
Hij leek me wel steviger dan de iPods die ik nogal eens zie.
Bij het bladeren door de artiesten kwam ik nogal eens 2 of 3 keer voorbij dezelfde artiest al was dat blijkbaar verholpen op het einde.
Er was ook een ingang voor een micro-SD kaart.
De laatste tijd speelde ik gewoon willekeurige volgorde in de auto via zo'n radiotransmitter en de batterij ging geweldig lang mee. Maar hij is gestolen in het ziekenhuis.

Mijn GSM is momenteel mijn mp3 speler. Het is een 'Nokia 3610 fold'. Hier ben ik zeer tevreden van, er zit een luid boxje aan, zeer gemakkelijk en snel in gebruik behalve de Nokia-oortjes.
Eerst had ik een micro SD-kaart van 2 GB en nu van 8 GB en de batterij gaat niet sneller leeg.
Ik ben aan de 2e van dat type want de eerste is eveneens in het ziekenhuis gestolen. Gewoon dezelfde terug gekocht.

Ik heb ook nog een Curtis mp3 speler van 2 GB, kostte maar 16 euro al een hele tijd geleden en deze gebruik ik nu in de auto en werkt zeer goed. Hij heeft ook een recording-functie en een videofunctie. Ik dacht dat de batterij het na een jaar wel zou laten afweten maar we zijn een heel eind verder en hij doet het nog prima. Heel klein van formaat en handige goede oortjes erbij, een goede aankoop dus. Er zit ook geen ruis of iets dergelijks op het geluid zoals de eerste mp3 spelers nogal eens hadden.

avatar van Ralph 1983
Ik heb een Creative Zen X-Fi met 16 gb en dat kan ik ook uitbreiden met extern geheugen van een SDHC kaart. Ook zit er fm-radio op, dus ik kan in principe naar veel dingen luisteren met dat ding. Het geluid van de Zen is altijd goed, al zijn de oordopjes van Creative binnen een half jaar al kapot, dus ik gebruik nu oordoppen van Senheiser die ik nu al iets meer dan een jaar heb.

Toen ik mijn oude pc had gebruikte ik nog de software van Creative maar sinds ik een pc met Windows 7 heb gebruik ik de Windows Media Player.

tip_of.yourstar
Ik heb nu al bijna 3 jaar een ipod Classic met 120 GB en hij heeft altijd zonder problemen gewerkt (*knocks on wood*). Ik heb er wel een Philipshoofdtelefoon bij gekocht (waar ik ook zeer tevreden over ben), want die ipod-oortjes waren echt waardeloos. Ik luister vooral op de bus en als ik oortjes gebruik moet ik mijn ipod te luid zetten om het lawaai van de bus te overstemmen. Een hoofdtelefoon vind ik daarom veel comfortabeler.

avatar van Ralph 1983
Gisteren heb ik een nieuwe mp3 speler van Sony gekocht, daar kan 64 gb op en ook zit daar fm-radio op. Ik vind het een erg goede walkman, vandaag had ik hem voor het eerst gebruikt. Hij is erg plat, erg prijzig maar dan heb je ook wat en het is in een beperkt aantal winkels te koop.

Ook kan je je muziek op Windows Media Player, I-Tunes en het programma van Sony gebruiken, dus je ziet niet vast aan een programma maar je hebt alle vrijheid.

NWZ-A847 (NWZA847) : Overzicht : Draagbare audio : Sony

Mijn Creative Zen X-Fi die ik daarvoor gebruikte was ook heel goed, maar na bijna 2,5 jaar dat ding intensief gebruikt te hebben heeft die nu wel zijn beste tijd gehad. Hij doet het nog wel, maar het display is doet erg raar de laatste tijd en ik doe meestal 2 jaar met een mp3 walkman.

avatar van Slowgaze
Mijn Creative Zen V start niet meer op en toen ik met een naald de resetknop indrukte kon die daarna behoorlijk diep in het apparaat zelf verdwijnen... Oftewel, die doet het niet meer vrees ik. Ik overweeg zo'n nieuwerwetse Creative van 8 gig geheugen, lijkt me wel een prima ding. Iemand ervaring mee?

avatar van gaucho
Ik heb een klein jaar geleden een Creative Zen Mosiac EZ 100 gekocht, met 8 MB geheugen. Tot dusver heel tevreden over. Slechts één keer haperde hij, en dat was vermoedelijk toen ik de grens van de capaciteit bereikte. Het resetten lukte in eerste instantie niet; ik heb er wat kunstgrepen voor moeten uithalen met tips die ik op internet gevonden had.
Maar daarna werkte hij weer probleemloos en ik doe er al langer mee dan de twee MP3-spelers die ik hiervóór heb gehad, want die maakten allebei het eerste jaar niet vol.

Ik ben niet zo'n reiziger die onderweg muziek nodig heeft. Daar heb ik - behalve af en toe in de trein - totaal geen behoefte aan. Al die bijgeluiden uit de omgeving vind ik veel te storend om op mijn gemak naar muziek te luisteren.
Ik gebruik mijn MP3-speler vooral als ik 's nachts eens wakker lig en in bed wil blijven liggen, of straks weer als ik in de tuin in de zon lig te luieren. In combinatie met een behoorlijke koptelefoon (een AKG in mijn geval) en een goede ripkwaliteit (192 kB) produceert dit apparaatje naar mijn idee een tamelijk 'vol' en behoorlijk goed geluid. Prima aanschaf wat mij betreft.

avatar van gaucho
Ik heb net de laatste pagina van dit topic nog even teruggelezen en dit vind ik toch wel een heel bijzondere quote:
CTK schreef:
Dat album heb ik in mp3 versie staan. In 320kbps dus

Dat overvolle geluid vond ik zo storend en ik dacht, waarom niet eens de mp3's naar 128kbps halen en ja, het geluid was niet meer zo overvol en de nummers komen nu meer tot zijn recht.

Moet ik nu lachen of huilen?


avatar van Rudi S
LoFi liefhebber I presume?

avatar van Slowgaze
Mijn mp3-spelert laat één track nog vrolijk in de mediabibliotheek zien, terwijl ik die al lang en breed verwijderd heb. Hoe krijg ik dat kreng weg?
Het is een Creative Zen V-Style en zo.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:52 uur

geplaatst: vandaag om 09:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.