The Cars - Heartbeat City (1984)

Label: Elektra

1. Hello Again (3:47)
  2. Looking for Love (3:52)
  3. Magic (3:57)
  4. Drive (3:55)
  5. Stranger Eyes (4:26)
  6. You Might Think (3:04)
  7. It's Not the Night (3:49)
  8. Why Can't I Have You (4:04)
  9. I Refuse (3:16)
  10. Heartbeat City (4:31)
  11. Hello Again [Remix Version] * (5:56)
  12. Drive [Demo] * (4:44)
  13. One More Time * (3:59)
  14. Baby I Refuse * (3:51)
  15. Jacki * (4:15)
  16. Breakaway * (3:47)
  17. Tonight She Comes * (3:57)
avatar van E-Clect-Eddy
Halfje erbij, naast Drive en You Might Think, zijn Hello Again en Heartbeat City ook lekkere nummers. Denk mijn favoriete album van The Cars.

:Y
E-Clect-Eddy schreef:

avatar van suffeteun
No fillers,only killers.Superplaat.Intro van Heartbeat City is mega.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Dit album verschijnt op 30 maart in een geremasterde versie met de volgende bonustracks:
* Hello Again (Remix Version)
* Drive (Demo)
* One More Time (Early Version of "Why Can't I Have You")
* Baby I Refuse (Early Version of "I Refuse")
* Jacki (Early Version of "Heartbeat City")
* Breakaway (B-Side of "Why Can't I Have You")
* Tonight She Comes

avatar van musician
Niet voor mij, dit album.
Drive vond ik destijds prachtig, nu is het nog steeds aardig en steekt er dan nog boven uit.

Maar de composities zijn allemaal niet memorabel genoeg, verre van en minimaal 13 in een dozijn, en de nadrukkelijk aanwezige jaren '80 productie maakt het er allemaal niet veel beter op.

De band excelleert nergens, de zang is vlak en onopvallend en nooit bekruipt het gevoel dat er een bijzondere prestatie wordt verricht. Hier kan een mens niet enthousiast van worden of emotioneel geraakt.

Het schiet ook niet dusdanig naar beneden dat er eerste hulp diensten dienen te worden gealarmeerd. Maar als de vergetelheid definitief heeft toegeslagen, wie zal dit album nog met enige regelmaat en met liefde afspelen, denk ik niet dat heel veel mensen Heartbeat City zullen missen.

avatar van spoiler
musician schreef:

Ik mag deze plaat nog steeds met veel plezier op de platenspeler leggen hoor.

avatar van dynamo d
Harstikke fijn album en ook ik luister eigenlijk steeds vaker naar Heartbeat City. Het beste album van The Cars naar mijn mening met als hoogtepunten Drive en de titelsong Heartbeat City. Ric Ocasek en Benjamin Orr, beide helaas niet meer onder ons, waren op hun best. De Amerikaanse hitsingles Hello Again, Magic en You Might Think zijn ook lekkere poprocknummers. Op de deluxe edite staan ook nog Tonight She Comes en Breakaway. Ook die liggen prettig in het gehoor. Kortom, prima album van The Cars met een bak aan fijne 80ies Billboard hits.

Niet hun beste, maar zeker een van hun betere. Heartbeat City is misschien wel mijn favoriete nummer, niet eens van de Cars maar in het algemeen. Drive is geweldig, rockers als It's Not The Night en Stranger Eyes gaan er bij mij altijd goed in en ook Why Can't I Have You vind ik prachtig. Eerste drie nummers doen mij echter niet zoveel. Het is echt even erin komen met dit album.

Dit is vanaf de openingstrack tot en met het fantastische Heartbeat city een groots album, fenomenaal geproduceerd door Mutt. Beter klinken de Cars nergens en de songs zijn stuk voor stuk geweldig. Een ronduit briljante plaat, die misschien wel beter dan elk ander album perfect de stijl en het gevoel van de 80s representeert. Magisch en 5 sterren!

avatar van Germ
Germ (crew)
Ik vind The Cars best een leuk bandje, de debuutplaat is uitstekend.
Maar hier wordt het verpest door de verschrikkelijke Mutt Lange productie. Het is alsof ik naar Def Leppard zit te luisteren, en die trek ik ook heel slecht.

Dit verkocht in de 80s als een malle, net als alles waar Mutt Lange met zijn vingers aan zat, maar dit is niet voor mij.

avatar van dix
dix
Germ schreef:

Titelnummer ook niet? Dat vind ik toch wel buitencategorie.

De titeltrack is idd een meesterwerkje an sich...Oh Jackie.... kippenvel!